3 fazlı asenkron motorlarda kalkış akımı düşürme yöntemleri

cradlle

Üye
Katılım
10 Nis 2008
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
40
merhaba arkadaşlar sitenize yeni üye oldum elektrik bölümü öğrencisiyim bi konuda bilgiye ihtiyacım var
3 fazlı asenkron motorlarda kalkış akımı düşürme yöntemleri nelerdir hangi motorlarda hangi yol verme yöntemleri kullanılır günümüzde en yaygın yol verme yöntemleri hangileridir bu konu hakkında ayrıntılı bilgiye ihtiyacım var bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum şimdiden teşekkürler...
 
Belli bir güçten sonra motorların kalkış akımını düşürmek için yıldız-üçgen devre kurulması gerekiyor.
Çünkü motoru tam devirde bir anda çalıştırmanız için çok yüksek akım çekmeniz gerekirki
bu akıma ne trafo nede motor dayanır fazla ömürlü bir sistem olmaz. Bunların dışında inverter,
yumuşak yol verici ile de motorun yavaş yavaş hızlanması ile çok aşırı akım çekmeden motorun
hızlandırılabilir. Softstarter ve inverter yarı iletkenler ile sinus frekansı ile oynayarak motoru
bir anda değil zamana yayarak hızlandırır.
Ayrıca pek kullanılmayan ancak uygulanan bir diğer yöntem pilot motordur bu ise büyük bir motora
yardımcı olarak küçük bir motor kalkış yapar sistem belli bir hıza ulaşınca küçük motor devreden
çıkarak büyük motor devreye girer. Yani tüm yöntemlerin ortak özelliği motoru bir anda tam devire
yükseltmemek kademeli hızlanma sağlamaktır.
 
Asenkron Motora Yol Verme Yöntemleri

* Şebekeye direk bağlama

* Yıldız - Üçgen yol verme

* Oto trafosu ile yol verme

* Statora direnç yada tristör bağlama

* Rotora direnç yada tristör bağlama

* Çift kafesle yol verme


Bunlar klasik yol verme şekilleri. Kısaca bahsetmek gerekirse günümüzde yol vermede genellikle motor hız kontrol cihazları (devir ayarı da yapılabilir) ile softstarter ile yada rotora kademeli dirençle (devir ayarı da yapılabilir) yol verme yöntemleri kullanılmaktadır. Tabii ki diğer yol verme yöntemleri de kullanılıyor ama en sık yol verme yöntemleri bunlar.
 
saolun arkadaşlar bunlar işime yarar ama benim daha ayrıntılı bilgilere ihtiyacım var...
 
Merhaba arkadaşım, motorun kalkış akımını düşürmek, özellikle rotor üzrinde değişiklik yapmakla gerçekleşir. Böyle bir imkanın varsa, bana kullandığın motor hakkında detaylı bilgi vermen gerekecek. rotor çubuklarının şekli ve rotor sacının dış kısmına uzaklığı çeşitli roller üstlenmektedir. Rotorun çapı ve paket uzunlukları bunların detaylı bilgisi gerekiyor.
 
burak72 ' Alıntı:
Merhaba arkadaşım, motorun kalkış akımını düşürmek, özellikle rotor üzrinde değişiklik yapmakla gerçekleşir. Böyle bir imkanın varsa, bana kullandığın motor hakkında detaylı bilgi vermen gerekecek. rotor çubuklarının şekli ve rotor sacının dış kısmına uzaklığı çeşitli roller üstlenmektedir. Rotorun çapı ve paket uzunlukları bunların detaylı bilgisi gerekiyor.

Yalnız bu dedikleriniz sincap kafesliler için, üretim aşamasında olmaktadır. İşletme içindeyken değil.
 
TelemecaniqueEGE ' Alıntı:
Soft starter ve sürücülere ek olarak TeSys_U konusuna bak ilginizi çekebilir. Saygılar


Bahsettiğiniz ürünün inverter'lerden farkı nedir, artıları ve eksileri nelerdir, nerelerde kullanılır.
 
Soft starter yumuşak yol verme anlamına gelir.inverter ise frekansı değiştirerek motorun hızını ayarlar yani devir sayısını değiştirir.
 
roksyyyyy ' Alıntı:
Soft starter yumuşak yol verme anlamına gelir.inverter ise frekansı değiştirerek motorun hızını ayarlar yani devir sayısını değiştirir.


Arkadaşın bahsettiği softstarter o zaman, ben çok daha farklı bir ürün anlamıştım, ilginiz için teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,718
Mesajlar
929,229
Kullanıcılar
452,435
Son üye
Hilmi GÖKALP

Yeni konular

Geri
Üst