32'lik Dizel makinalar.. (resimli)

Ateşleme buji ilemi yapılıyor- sıkıştırma ile mi ?

Fuel oil i mutlata ısıtarak yanma odasına gönderiyorsunuzdur, yanma odasına giriş sıcaklığı nedir fuel oil in ?

Birde neden fuel oil? çok masraflı olmuyormu ?
 
Ateşleme buji ilemi yapılıyor- sıkıştırma ile mi ?

Fuel oil i mutlata ısıtarak yanma odasına gönderiyorsunuzdur, yanma odasına giriş sıcaklığı nedir fuel oil in ?

Birde neden fuel oil? çok masraflı olmuyormu ?

Ateşleme : sıkıştırma ile meydana geliyor. Fuel oil ısıtarak pompalarla makinaya yolluyoruz. Fuel oil sıcaklığı 100 - 110 arasidir. Fuel yakıtı daha ucuz olduğu için kullanıyoruz. Oda anlasmalarimiz çerçevesinde oluyor.. birde bu dizel makinalar 6MWlik makinalardir.( Yani saatte 6000 KW ) ENERJİ Uretiyor. ............... Saatte 1.5 ton fuel oil tükenmektedir.
 
Selamun Aleyküm
Her ne kadar sistem-üretim biçimi vb tam anlaşılır olmasa da, 6000kW ve 1.5 ton fuel oil bilgisinden;
Fuel Oil Enerjisi(kabaca) = 10 000 kcal/kg = 41 800 kiloJoule/kg (kJ/kg) (1 cal = 4.18 joule)
1.5 ton fueloil enerjisi = 62 700 000 kJ 1 saat ile bölündüğünde;
62 700 000 000 Joule/3600san.=17 417 000 000Watt=17.42MW
Enerjitik yönden kabaca verimlilik; 6MW/17.42MW =0.3444
Teknik olarak daha yüksek verimliliklerden bahsedilmektedir (muhtemelen daha küçük motorlarda da) ki verimlilikte küçük artışlar her ne kadar virgülden sonra yüzde binde gibi görünseler yüksek kapasiteler vesilesi ile önemli geri dönümlere sebep olabilir.
Enerji geri dönümüşü açısından, atık ısı (eksoz-gövde ısısı vb) vb enerji kazanımı uygulamalarından uygulanan ve ya uygulanılması düşünülen yöntemler açıklanıp, incelenebilir.
Bu tip bir üretim tesisinin Elektrik-mekanik olarak komple(resimler,açıklamalar,dökümanlar..) detaylı tanıtımı forum ve web ortamı açısından faydalı olur, üzerinden konuşulup fikirler ile geliştirmek de her ne kadar nerede ne kadarlık ne biçimde üretim yaptığını bilmesek de; memlekete faydalı olsa gerek.
Hayırlı akşamlar
 
Son düzenleme:
Selamun Aleyküm
Her ne kadar sistem-üretim biçimi vb tam anlaşılır olmasa da, 6000kW ve 1.5 ton fuel oil bilgisinden;
Fuel Oil Enerjisi(kabaca) = 10 000 kcal/kg = 41 800 kiloJoule/kg (kJ/kg) (1 cal = 4.18 joule)
1.5 ton fueloil enerjisi = 62 700 000 kJ 1 saat ile bölündüğünde;
62 700 000 000 Joule/3600san.=17 417 000 000Watt=17.42MW
Enerjitik yönden kabaca verimlilik; 6MW/17.42MW =0.3444
Teknik olarak daha yüksek verimliliklerden bahsedilmektedir (muhtemelen daha küçük motorlarda da) ki verimlilikte küçük artışlar her ne kadar virgülden sonra yüzde binde gibi görünseler yüksek kapasiteler vesilesi ile önemli geri dönümlere sebep olabilir.
Enerji geri dönümüşü açısından, atık ısı (eksoz-gövde ısısı vb) vb enerji kazanımı uygulamalarından uygulanan ve ya uygulanılması düşünülen yöntemler açıklanıp, incelenebilir.
Bu tip bir üretim tesisinin Elektrik-mekanik olarak komple(resimler,açıklamalar,dökümanlar..) detaylı tanıtımı forum ve web ortamı açısından faydalı olur, üzerinden konuşulup fikirler ile geliştirmek de her ne kadar nerede ne kadarlık ne biçimde üretim yaptığını bilmesek de; memlekete faydalı olsa gerek.
Hayırlı akşamlar

Hocam gördüğünüz resimde bizim yakıt sistemi böyle. Yani makina üzerinde sicaklik sensörün yardımıyla makinanin yakit sıcaklığını ve yakit basıncı görebiliyoruz. Booster uni ise makinaya yakıt gitmesini sağlıyor. Ki devreleri takip edip nasıl makinaya yakıt gittiğini görebilirsiniz. Booster uni üzerinde viscosty yazılan bölüm ise; viscosty akışkanlik demek. Yani yakıt inceldiği zmn kalinlastiriyor. Kalınlaştigi zamanda inceltiyor. Saygılılar.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 

Ekli dosyalar

  • 1396127069060.jpg
    1396127069060.jpg
    79.9 KB · Görüntüleme: 13
Bu sadece yakıt sistemimiz. Dger sistemleri yağ ve sogutma bir cok sistemleri paylaşırim daha sonra. Saygılar.

KontrolKalemi Mobile ile gönderildi.
 
Teşekkürler. Her türlü paylaşım gelişime ortam hazırlar.
Bu resimdeki kısımlar üzerlerine de yazılarak tanıtılabilir, tanıtılması gereken birçok kısımdan temel olan motor özelliklerinden(güç(kW), maksimumtorkdevri(rpm), maksimumgüçdevri(rpm), eksoz sıcaklığı, ısıl verimliliği vb..) bahsedilebilir.
Sistem verimliliği incelenirken sadece motor verimliliği değil, elektriğe dönüşme verimliliği de incelenmiş olur. Yani toplam verimlilikte motordan sonra enerji dönüşümüne devam eden (ve ya çalışan) diğer ekipmanlar da değerlendirilir.
Enerji kazanımı bizzat verimliliği arttırabildiği gibi, bu sistem haricinde de kullanılabilir olarak başka karlar sağlayabilir. En basit olarak fuel oilin ısıtılması motor atık ısısı ile sağlanması düşünülebilir. Diğer taraftan yakıt olarak geri kazanılmış atık yağ ve biodizel incelenebilir.
Sadece temel yaklaşımlar değil, işletme incelikleri vb teknikler de önemlidir. Motorların ilk devreye alınma halinde yüklenmeleri, önceden ısıtılmaları, hava emme ve eksoz çıkış kısımlarına gerekirse özel ekipman durumu incelenmesi(sadece turbo değil) vb incelenmesi gerekenler olur. Mesela motorları rölantide ısıtmak, uygun bir yükte ısıtmaya göre hem daha fazla yakıt tüketimine hem de motor ömrünün azalmasına sebep olur. Bu hal büyük sistemler için özel olarak ele alınması gerekebiliir ama tabi sistemin çalışma periyotları ön plandadır.
Daha konuşulması gereken, teknik bilgilerini bekleyen çok mesele vardır.
Hayırlı günler dileriz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,787
Mesajlar
930,101
Kullanıcılar
452,567
Son üye
johncadvi

Yeni konular

Geri
Üst