3D (3 Boyutlu) Yazıcı

İlgili diğer komut satırları;
const bool X_MIN_ENDSTOP_INVERTING = false,
ve benzer satırlarda false , true olarak değiştirilmeli. Nedeni devre kapalı kullanıyor olmamız.

Yukarıdaki hatamı ve karışıklığı düzeltmek istiyorum. Aynı mesajda söz ettiğim klon anahtar kartı (NC ile) false değil true olarak çalışıyor;
const bool X_MIN_ENDSTOP_INVERTING = true, (ve benzer diğer komutlarda).

Kartın üzerindeki LED, anahtar devreye girdiğinde yanıyor, ışıklı uyarı kullanışlı olabilir.

switch.png


Soldaki resimdeki gibi sadece anahtar bağlı ise (anahtar kartı değil) ve devre kapalı (NC) kullanılıyorsa false tanımlı olarak çalışıyor. Anahtar kartı ve tek anahtar birbirinden farklı tanımlanıyor. İki tip karışık da kullanabiliyor.

Sağda resimde ise anahtarın iç yapısı görülüyor. Mandalın tek haraketi ile devre açık veya devre kapalı, seçiminize bağlı olarak çalışıyor. Mikro anahtarlar 1-3 TL mertebesinde, gerekirse uzun mandallı tipleri de var.

Yukarıdaki komutlar, ilk kuruluşta karşınıza çıkabilecek bir çok değişiklik gibi configuration.h dosyasından değiştiriliyor. Marlin programında anahtarlar sadece homing (sıfır, başlangıç, tam doğru terimi bilmiyorum) için kullanılacak şekilde geliyor. Sınır anahtarı (limit switch) olarak da kullanmak istediğinizde configuration_adv.h dosyasından, 124. satırda yer alan;

#define ENDSTOPS_ONLY_FOR_HOMING // If defined the endstops will only be used for homing

Komutun başına // işareti koyarak iptal etmeniz gerekiyor. Hatta max. sınır anahtarları da bu değişiklikten sonra çalışıyor.
 
Son düzenleme:
3D yazıcılarda (Reprap) Z ekseninde çift motor ve vidalı mil tercih ediliyor. Ramps kartı, Z eksenine çift motor bağlanabilecek şekilde yapılmış. Hareket için kaliteli çözüm motora esnek kaplinle bağlı trapez (acme) vidalı mil kullanımı. Bu kadar küçük çaplarda yerli üretim yok. 30-40-50 cm gibi boylarda hazır satılıyor. Daha çok 1.25 veya 2 mm hatveli. 5 mm çapta kullananlar olsada önerim 8 mm. Düz mil yerine, doğrudan trapez vidalı mil takılmış olan step motorlar da var, fiyatı yüksekçe. TR'de bir kaç mağazada ithal mil ve vidalı milli (trapez) motorlar satılıyor. Ucuz çözüm ise kaliteden ödün vererek saplama kullanmak.

http://www.aliexpress.com/item/Free...r-THSL-300-8D-Lead-Screw-Dia/32256258723.html

leadscrew.png


Tercihim daha rijit davranmasını beklediğim soldaki uzun somun oldu. Sitede copper nut (bakır somun) dense de pirinç veya bronz olması gerekir. Altı ay kadar önce sadece yukarıdaki mağazada uzun tip vardı, şimdi yaygınlaşmış olabilir.

kaplin.png


Esnek kaplinler alüminyum, bir tarafı 5 mm (NEMA 17 için) diğer tarafı ise 5 veya 8 mm çapta hazır delikli satılıyor. Üstte ve altta ikişer M3 setuskur var.
 
Son düzenleme:
Trapez veya kare kesitli vidalarin somunlarinda az bosluk oluyor. Vidanın ucunu kilavuz yapip kestamitten somun yapinca, bosluk somun asinana kadar cok az oluyor. Ama 3d printer eger hep yukari calisacaksa bosluk sorun olmaz. Sapalama cok iyi netice vemiyor. 3d yazıcının z aksi cok hata gosteriyor.
 
Sorunlar bitti derken alüminyum tablada eğrilik olduğunu farkettim. O nedenle şimdilik sanal baskı videyosu;


Ramps ve Ekran yazıcı üzerine sabitlenecek ve daha sonra kablolar düzenlenecek. Bu nedenle kablolar her yerde.
 
Isıtıcı tabla alu levhanın altında. Üste de alıp camla birlikte kullanabilirim. Uygun bir çözüm bulabilirsem tablayı doğrudan ısıtabilirim. Esnek olsun diye düşününce kalın ve büyük olan alu tabla zor ısınıyor. Alttan da ısı kaçışı var. Isıtıcı tablayı (heated bed) alttan yalıtabilmek için ilk aklıma gelen tabaka halinde mantardı, yanıcı olduğu için vazgeçtim. Biraz araştırınca seramik elyaf kağıt cazip geldi, m2 si 1$ seviyelerinde. 0.5-6 mm arası kalınlıklarda var, 2 mm kullanıp deneyeceğim.

seramik elyaf kağıt;

Düşük oranda organik bağlayıcı ihtiva eden seramik elyaf esaslı bir malzemedir. Mükemmel izolasyon karakterine ve kolay işlenebilme özelliğine de sahip malzemenin ana özellikleri arasında esnek yapısı, yırtılmalara karşı dayanıklılığı, kalıp kullanılarak kesilebilme ve şekillendirilebilmesi, rahatlıkla katlanıp bükülmesi ve rulo haline getirilmesi sayılabilir. Malzemenin kimyasal kararlılığı ve izolasyon kabiliyeti 1260°C'ye kadar olan uygulamalarda aynen korunmaktadır. Üretiminde kullanılan organik bağlayıcı, ilk kullanımda yaklaşık 300°C'de yanarak malzemenin bünyesinden ayrılmaktadır.

Seramik elyaf kağıt.png


Kolayca parça kopabiliyor ayrıca küçük elyaf lifleri tozuyor. Mecburen İki tarafınıda Kapton bantla kapattım. Kapton poliamidden yapılan −269 to +400 °C sıcaklığa dayanabilen pahalı bir bant. 3D yazılarda sıcak bağlantı noktalarında ve basılan ilk plastik tabakanın tablaya kolay yapışmasını sağlamak için kullanılıyor.
 
Son düzenleme:
Güzel bir ürünmüş. Kapton bant da işinize yarayabilir belki. Cam, düzgün bir baskı yüzeyi olarak işleri çok kolaylaştırıyor. Baski yuzeyi bozuk olunca cesitli sebeplerden olusabilecek hatalarin sebeplerini bulmak daha da zorlaşıyor. Ama ağırlığı fazla. Bowden kullanmissiniz. Baskıya geçtiğinizde tecrubelerinizi merakla bekliyoruz. Çin malı extruder kullanıyorsanız küçük bir purmuz edinmenizi tavsiye ederim.
 
Hotend'den 190 °C de çok az plastik geldi. PLA için erime sıcaklığı genelde düşük veriliyor, benim üründe 190-230 verilmiş. Nozzle ın ucu eğrilik nedeni ile tablayı çizince deneme basımını gerçekleştiremedim yani hotend ( E3D V6 - Çin malı) sorunuyla yüzleşemedim. Alüminyum tablanın (onun da altında ısıtıcı tabla var) üzerine kapton bant yapıştırarak basmayı deniyordum.

Çözemezsem ısıtıcı tablayı üste alıp, onun üzerine de cam koyarak basarım.
 
Son düzenleme:
Pla da tabla ısınmasa da olur. Önemli olan tablanin nozzle a hep eşit mesafede olması. Tutunma sorunu olursa bence en iyi çözüm mavi maskeleme bandı. Karakoyde uygun fiyatlı var.
 
Hotend'den 190 °C de çok az plastik geldi. PLA için erime sıcaklığı genelde düşük veriliyor, benim üründe 190-230 verilmiş. Nozzle ın ucu eğrilik nedeni ile tablayı çizince deneme basımını gerçekleştiremedim yani hotend ( E3D V6 - Çin malı) sorunuyla yüzleşemedim. Alüminyum tablanın (onun da altında ısıtıcı tabla var) üzerine kapton bant yapıştırarak basmayı deniyordum.

Çözemezsem ısıtıcı tablayı üste alıp, onun üzerine de cam koyarak basarım.
Nozzle larda sorun genelde 1-1,5kg baskıdan sonra çıkmaya başlıyor. Arada çıkan plastigin kalinligini kumpasla ölçmek gidişata dair fikir verebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,836
Mesajlar
930,607
Kullanıcılar
452,664
Son üye
Kilowhat

Yeni konular

Geri
Üst