CNC Routerda neden alt desteksiz mil kullanmamalıyızın yanıtı için aşağıdaki videyoyu seyretmekte fayda var. 20 mm kalınlığında krom kaplı çelik millerin 81 cm açıklıkta nasıl esnediğini (45. sn) görebiliriz. Butçemiz elveriyorsa araba-kızak elvermiyorsa hiç değilse alt destekli mil kullanmakta fayda var.
Kısıtlı bütçe ile yapılacak CNC router için örnek olabileceğini düşünüyorum. Köprüyü X ve Y eksenlerindeki esneme nedeni ile tamamen yenilemiş. Y ekseninde alt desteksiz millere ilave olarak, lineer rulmanların birbirine yakın olması da momentlerin karşılanamamasını ve esnemeyi doğurmuş. Yeni köprüde Y lineer rulmanların bağlandığı kutu alü profilin boyu 33 cm. Bu kadar uzun olması Y işleme mesafesini daraltmış. Bu daralma kısmen Y millerinin dışa taşırılması ile (alt destek de beraber uzatılsa daha rijit olabilirdi) azaltılmış. Millerin çıkıntılı yapısı kullanışsız olsa da ekonomik bir çözüm (gövdeyi fazla büyütmeden). Köprü yan plakaları, kullanılan kutu profile dıştan bağlandığı için de X yönünde işleme mesafesini biraz rahatlatmış.
Köprünün alt bağlantısında levha yerine kullanılan kutu profil de rijitliği artırıyor. Köprüde, X yönünde kullanılan vidalı millerin bağlandığı L profillerin arasına kutu profil ekleyerek rijitliği artırmak istiyor. Somunlar delrin.
T kanallı tabla parçalardan oluşturulmuş.
Kısıtlı bütçe ile yapılacak CNC router için örnek olabileceğini düşünüyorum. Köprüyü X ve Y eksenlerindeki esneme nedeni ile tamamen yenilemiş. Y ekseninde alt desteksiz millere ilave olarak, lineer rulmanların birbirine yakın olması da momentlerin karşılanamamasını ve esnemeyi doğurmuş. Yeni köprüde Y lineer rulmanların bağlandığı kutu alü profilin boyu 33 cm. Bu kadar uzun olması Y işleme mesafesini daraltmış. Bu daralma kısmen Y millerinin dışa taşırılması ile (alt destek de beraber uzatılsa daha rijit olabilirdi) azaltılmış. Millerin çıkıntılı yapısı kullanışsız olsa da ekonomik bir çözüm (gövdeyi fazla büyütmeden). Köprü yan plakaları, kullanılan kutu profile dıştan bağlandığı için de X yönünde işleme mesafesini biraz rahatlatmış.
Köprünün alt bağlantısında levha yerine kullanılan kutu profil de rijitliği artırıyor. Köprüde, X yönünde kullanılan vidalı millerin bağlandığı L profillerin arasına kutu profil ekleyerek rijitliği artırmak istiyor. Somunlar delrin.
T kanallı tabla parçalardan oluşturulmuş.
Son düzenleme: