400 kva trofonun maksimum yükü ne olmali?

arkadaşlar bu konuyu iyice açıklığa kavuştuturalım. şimdi motor üzerinde akım,gerilim,güç vs. degerler var. motoru çalıştırdığımızda bu değerleri aşaçakmıyız örneğin etiket değeri 22kw olan motoru 24,15 kw mı yükleyeceğiz sizlerden biraz daha açıklama bekliyorum
 
Ustam motor üzerinde bulunan U I Cos.Fi değerleri sargının değerleridir. P değeri mil gücüdür.

özellikle elimde şu anda bulunan (Çalışma odama daha büyüğünü getiremedim :) ) 0,09kw bir motor var bunu örnek veriyorum.

Etiket değerleri şu şekilde

üçgen / Yıldız
220v / 380v
0,59a / 0,34a

Cos.Fi= 0,64
alakalı değil ama (1375rpm 50Hz)

Şimdi P=U.1,73.I.Cos.Fi olduğuna göre

Yıldızda P=380v.1,73.0,34a.0,64=143,05024 w = 0,143Kw bulduk
Üçgende P=220v.1,73.0,59a.0,64=143,71456w= 0,143Kw bulduk

Ama bizim motor etiketinde P=0,09Kw diyordu? nereye gitti bizim 0,143-0,09=0,053kw
işte bu da motorun kayıplarını karşılayan güç. ve buna dayanarak bizim motorun verimi =0,09kw/0,143kw=0,62 yani verim %62 imiş

olay bu ustam umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
arkadaşlar bu işletme çalişmakta ama motorlar tam yükte çalişmamakta.bu motorlari çalişirken cektikleri akimlari tet tek ve hepsini bir ölçerek şebekeden nekadar cektiklerini bulabilirmiyiz.
bu trafoyu ya büyütecegiz yada yanina başka bir trafo koymayi düşünüyoruz.bunlardan hangisi mantikli.
 
Sn. alioral80,

Eger su an motorlariniz tam yukte calismiyorsa ve siz ne kadar akim cektiklerini ogrenmek istiyorsaniz,motorlar devrede iken olcu aletiyle ne kadar akim cektiklerini tespit edebilirsiniz...Eger motorlarin tam yukte ne kadar akim cekeceklerini bilmek istiyorsak,tek tek olcmek yerine,yukarida gayet net sekilde ortaya konulan guc bagintilarindan rahatlikla hesaplayabiliriz.Ki bence motorlariniz su an tam yukte calismasa bile ya da su an ayni anda devreye girmiyor olsa bile ,tesis tasarlanirken her zaman tam yuk degerleri esas alinmalidir.
Trafonuzun guc artirimi konusuna gelince...Iki trafo kullanmaktansa bir trafoyu uygun gucte kullanmak daha iyidir..Tabi burda iki trafo derken yedeklemeli calisan iki trafodan degil, ayni gucu paylasan iki trafodan bahsediyorum...Trafolarin pararlel baglanabilme sartlarinin tamamen saglanmis olmasi gerektigi ise isin cabasi...
Ben olsaydim boyle bir tesis daha kurulma asmasindayken 630 KVA lik bir trafo secer , AG panomu da ona gore dizayn ederdim...Eger su anda sisteminiz calisiyor ve herhangi bir problem (asiri isinma , gerilim dusumu vs.) yoksa, motorlariniz ya ayni anda yuke girmedigi ya da girse bile tam yukte calismadigi icin tesiste herhangi bir degisiklik yapmaniza gerek yok...Kompanzasyon durumunuzu da merak ediyorum paylasirsaniz sevinirim..Saygilar
 
selam
trafonun cektigi akimi baralardan ölçtügümüzde 410A ile 440A arasinda.Güç kat sayısıda 093 ile 096 arasinda.
bu motorlar devreye sırayla girmekte.ve hepside çalişmakta.
 
400 kva trafonun nominal akımı 580 A civarındadır.Siz max. 44o A çektiğinize göre,motorlarınızın müba-
lağalı seçildiği anlaşılıyor.Startları üst üste gelmediği takdirde bir sorun yok.Motorlar tam gücünde çalış-
sa idi 630 kva dan aşağı trafo ile sistemi çalıştıramaz idiniz.Kompanzasyon değeriniz düşük, 0,99 a yük-
seltmeniz halinde,akım değeriniz biraz daha düşecektir.Trafonun değiştirilmesini gerektirecek bir durum
gözükmüyor.
 
Sn. alioral80,
Sn. Fahri Yetis arkadasimizin tespiti ve onerileri dogrudur...Yapmaniz gereken ilk islem kompanzasyon guc faktorunuzu 0.98-0.99 dolaylarina cekip bir an once reaktif bedel odemeye son vermek...Trafonuzu degistirmeyi veya buyutmeyi gerektiren ek bir maliyet yok belki ama reaktif bedellerin olumsuzluklarini toplayinca astari yuzunden pahali olabiliyor...
Motorlarin hepsinin devrede olmasi, guc faktorunu yakalama acisindan bir avantaj olarak goruyorum...(Ikide bir aniden girip cikan birden stop eden motorlarla ugrasmak cok daha zahmetli olacakti)
Ben bu noktada size yerel kompanzasyon da yapmanizi oneriyorum.Fakat,tum motorlar devrede oldugu halde 440 A cekmeniz motorlarin tahrik edecekleri yuklerden daha buyuk secildigini gosterdigi icin,
bu motorlara yerel kompanzasyon yaparken motor etiket bilgilerine dayanip mevcut cetvellerden secmek yerine,motorlarin (imkan varsa) bosta calisma akimlarini olcup bu gucun %90 i degerinde kondansatorlerle kompanze etmenizi oneririm...(Yok eger yerel kompanzasyona basvurmadan bu isi ana panodan da halledebilirim diyorsaniz bu da iyidir.)
Ozetle kompanzasyon sisteminiz hakkinda detay verirseniz burda hep beraber bir cozum bulabiliriz...Iyi calismalar diliyorum
 
sn hicbirşey
oncelikle bu konu hakkinda ilgilendiginiz için cok tşk ler.
kompanzasyon konusunda cok fazla deneyimim olmadigindan ben bu işi dişardan yaptiriyorum.ama ogrenmek istiyorum.benden kompanze hakkinda hangi detaylari vermemi isterseniz size iletirim.
 
Merhaba Ali Bey,
Her seyden once sizden en son iki faturanizi mumkunse taratip burada bizimle paylasmanizi rica edebilir miyim?.
Bu faturalarin ustune bir de su an ki sayac endekslerinizi eklerseniz merak ettigimiz bilgilerin cogunu zaten vermis olursunuz...Hem bu sayede size disardan destek veren ekiplerin islerini ne derece basarili yaptiklari hakkinda bir fikir de dogmus olur..Bunlara ilaveten aklima gelen sorular ise sunlar :
1-)Rolenizin marka ve modeli nedir?
2-)Bu role kac akim trafosundan beslenmektedir ( 1 mi 3 mu?) Akim trafosu/trafolari kaca kactir?
3-)Kondansator kademeleriniz nelerdir?Sabit grubunuz var mi?Monofaze kondansatorler kullaniyor musunuz?
4-)Tum kondansatorler,kontaktorler,sigortalar ve baglantilar saglam midir?
5-)c/k degeriniz kactir? Onu siz mi hesapladiniz,role mi hesapladi?
6-)Role besleme fazi ile kontaktor kumanda fazi ayni mi?
7-)Akim trafolarindan once trafo sabitiniz (kondansator) var midir degeri nedir?
:cool: Ozet olarak gunduz,gece veya pik saatlerde (yaklasik) yuklenme durumunuz nedir?
Aklima ilk gelen sorular bunlar..Ama dedigim gibi en onemlisi son iki fatura..paylasirsaniz sevinirim..saygilar
 

Forum istatistikleri

Konular
130,074
Mesajlar
932,820
Kullanıcılar
453,074
Son üye
accbeatz

Yeni konular

Geri
Üst