toyer
Profesyonel Üye
- Katılım
- 7 Kas 2008
- Mesajlar
- 1,249
- Puanları
- 306
arabanın içindeki havayı vantilatörle emdik, veya dışardaki havayı aldık , peltierin soguk tarafında ki metal üzerinden geçirerek arabanın içine verdik. (burdan geçen hava üzerindeki ısıyı metale verdi.
Peltierin diğer tarafında içinde su dolanan , havayla teması olan bir radyatör bağlı. bu radyatör hem hava akımından dolayı ortama, hemde içinde dolanan suya ısısını verdi.
peltierin bir tarafı soguk , diğer tarafı sıcak. aradaki farkı fazla açmassak ( bir tarafı 5-10 derece, atıyorum diğer tarafı 35-40 derece) peltier bozulmaz,. 5-10 derece sıcaklıktaki metal üzerinden geçen havada oldukça fazla ısı kaybederek arabanın içine dolar bence.
hava 35 derece bile olsa, radyatör üzerindeki ısıyı kolaylıkla havaya verir. radyatör sıcaklığıda fazla artmaz, peltierde çatlamaz kanaatindeyim.
Peltierin diğer tarafında içinde su dolanan , havayla teması olan bir radyatör bağlı. bu radyatör hem hava akımından dolayı ortama, hemde içinde dolanan suya ısısını verdi.
peltierin bir tarafı soguk , diğer tarafı sıcak. aradaki farkı fazla açmassak ( bir tarafı 5-10 derece, atıyorum diğer tarafı 35-40 derece) peltier bozulmaz,. 5-10 derece sıcaklıktaki metal üzerinden geçen havada oldukça fazla ısı kaybederek arabanın içine dolar bence.
hava 35 derece bile olsa, radyatör üzerindeki ısıyı kolaylıkla havaya verir. radyatör sıcaklığıda fazla artmaz, peltierde çatlamaz kanaatindeyim.