5.akım harmoniği çözüm

denmarko

Üye
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
63
Puanları
1
Yaş
40
Merhaba arkadaşlar geçen gün gittiğim firmanın harmonik ölçümlerini yaptım
L1 L2 L3
THD V 1.7 1.9 1.8
H3 0.2 0.2 0.2
H5 1.0 1.1 1.0
H7 0.9 1.0 0.9
Akım
H3 1.4 0.7 4.5
H5 15.6 16.2 16.7
H7 7.7 8.3 8.0

Akımdaki 5 ve 7 harmoniklerinin yüksek gözüküyor, müşteri sürücülerinin yandığını söyledi gerilimdeki harmonikler fazla yüksek değil nasıl bi yorum yapabiliriz.
 
o kadar da yüksek değil.
5. harmonik için detunned filtre koyabilirsiniz. Ama bu konudan çok iyi anlamıyorsanız fazla bulaşmayın bence. Baş ağrıtıyor. Ya da iyice araştırırp alın. Bir de örneğin Siemens gibi tanınmış bilinmiş bir markadan alacaksanız , kondansatörle beraber alırsanız, daha uygun olur. %15 gibi bir akım harmoniğinin sürekli sürücü yakacağını sanmıyorum. Zaten harmoniği üreten de sürücüdeki tristörler olabilir.
 
teşekkürler. peki 5. harmoniğin gerilminde %18 leri görsek yüksek diyebilirmiyidik gerilimdeki harmoniğinin akımdaki harmoniğe göre etkisi daha mı önemli ? kısacası aralarındaki fark nedir?
 
Bu konuda sorulacak sorular çok:
1. Sürücü yandı ne demek? Sürücünün açılıp neyin yanıdğı tespit edilmeli. Kontrol kartı mı? Doğrultucudaki diyotlar mı? İnverter kısmındaki İGBT ler mi? Bütün bunların sebebi sürücünün oluşturduğu harmonik değildir. En büyük etken sıcaklık olabilir. Sürücünün bulunduğu panonun soğutma sistemi var mı? Varsa yeterli mi? Sürücü gücü uygun seçilmiş mi? Bunların hepsi soru işareti...

2. Sürücü giriş katındaki diyotların kontrolü sayesinde kondansatörlerin ilk anda çok akım çekip boşalmasından dolayı harmonikli akım çeker ve bu harmonik tüm sisteme yayılır. Harmonik sürücü giriş tarafında oluşur ve sisteme yayılır. Oluşan bu akım harmoniği klasik 6 pulse sürücülerde h=q.n+-1 h= oluşacak etkin harmonik, q=pulse sayısı n=1,2,3,.... formülünden 5,7,11,13 harmonikler yüksek seviyededir. 5. harmonik 250 Hz, 7. harmonik 350 Hz frekansındadır. Fouirer prensibine göre bütün bu frekanslar 50 Hz olan ana frekansa eklenir ve sinüs şekli bozulmuş bir akım ortaya çıkar. Bu akım harmoniği V=I.Z formülünden yola çıkarak sistem empedansına bağlı olarak gerilim harmoniğini etkiler. Sistemde etkili olan gerilim harmonikleridir. Senin ölçtüğün seviyelerde gerilim harmoniği normal gözüküyor.

Ama dediğim gibi sürücü yanması dediğin şeyin harmonikle alakası yoktur. Harmonik, sürücüyle aynı şebekeden beslenen diğer ekipmanları etkiler...
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,876
Mesajlar
930,953
Kullanıcılar
452,743
Son üye
tamirciankara

Yeni konular

Geri
Üst