630 kw motorda inverter ve soft starter tercihi yapmak

t.umpas

Üye
Katılım
27 Mar 2007
Mesajlar
176
Puanları
1
selamlar
arkadaşlar işletme 630 kw 2 adet kontini değirmen sistemi var.Şu anda kontaktör ve transfluid (değirmen motorları boşta kalkıyor kalktıktan sonra transfluid ile devreye giriyor) sistemiyle sabit 400v 50 hz ile çalışıyor.
630 kw Motorlara yol vermede soft starter veya inverter hangisini kullanmalıyız?
Ayrıca inverter kullanırsak enerji tasarrufu sağlarmı?inverterle sürüldüğünde kalkıştan sonra daha az güç harcaması için frekans 50 hz olduğu halde pals genişliklerini inverter kısa tutsa enerji tasarrufu sağlarmı?
Böyle büyük yükte kontini değirmen sisteminde bu uygulamayı yapan aarkadaşların görüşlerine ihtiyacım var.

birde 7 adet 90 kw rotari değirmenleri inverterle beslediğimizde yüke bağlı olarak gücü azaltacak ve %20
tasarruf sağlanacak diye teklif aldık. sizce %20 tasarruf sağlarmı (frekans yine 50 olsa dahi %20 )
yoksa tek bir soft starterle 7 değirmene yol vermek mi daha mantıklı selamlar..
 
yumuşak yol verici olarak ats-48m12q telemecanique kullanabilirsin
 
Sn. t.umpas

Eğer 630 kw motorlarınızda sık devir ayarı yapmıyorsanız, direnç ile yolverme yöntemini, direnç ile devir ayarlama yöntemini tercih edebilirsiniz, çünkü 630 kw için inverter veya softstarter maliyeti çok yüksek, öncelikle bildiğiniz gibi bir yatırım yaparken amorte süresi önemlidir.
 
sn roboelektronik
değirmenler devamlı 50 hz sabit hızla dönmekte.Bizim karar veremediğimiz nokta yüke yakın kompanzasyon veya soft starter hangisi verimli olur.
bizim soft starter kullanım amacımız motoru boşta kaldırıp sonradan devreye sokmak için mekanik transfluid gerektiriyor olması.
motorun hızını düşük devirde kaldırıp sonra 50 hz sabit dönmesini istiyoruz.böyleve transfluid aradan kalkmış olacak.
böyle 630 kw için dirençle yol verme uygulamnmış proje varsa gönderirmisiniz
selamlar
 
Sn. t.umpas

" mekanik transfluid " dediğinizi açıkçası bilmiyorum ama demir-çelikte bunun örneğini görebilirsiniz, 630 kw çok yüksek bir güç, bunun için inverter yada softstarter temini yüksek maliyet, sabit hızla döndüğünü belirtmişiniz, ayrıntıları bilmiyorum ama direnç ile yol verme daha uygun görünüyor.
 
Sayın t.umpas 630kw motorlar sincap kafeslimi yoksa bilezikli asenkron motormu onu belirtirseniz yardımcı olabilirim
 
motor sincap kafesli
transfluid ünitesinin amacı motorun boşta kalkıp bir süre sonra yüke binmesini sağlayan hidrolik sistem
 
Değirmenlerde,kalkış momentinin yüksek olması gereklidir.Bu itibarla,soft starter yerine,sürücü ile yol
vermek daha uygundur.Seçeceğiniz sürücüye bağlı olarak,enerji tasarrufu ( enerji saver devresi olan-
larda ) yapmanız mümkündür.Bunun miktarı,değirmeninizdeki yüke bağlı olarak değişir.Burada en önem-
li nokta,sürücünün önünde ve arkasında,firmanın belileyeceği reaktörlerin ( Ergun Elektrik adresinden
yararlanabilirsiniz ) ve harmoniklerin yaratacağı olumsuzlukları gidermeniz gerekir.Bu şekildeki bir çö-
zümle,aradaki hidrolik kavramayı kaldıbileceğiniz için,ayrıca enerji tasarrufu sağlayabilirsiniz.630 kw çok
ciddi bir rakam olduğu için,seçiminizi kaliteli ve servis sıkıntısı olmayan markalar üzerinde yoğunlaştırma-
nızı tavsiye ederim.Tekrarlamakta yarar görüyorum,soft starter sizin için uygun bir çözüm değildir.Siste-
min,çalışır iken herhangibir nedenle durması halinde,soft starterle yeniden kaldırmanız mümkün olmaz.
 
ABB marka sürücü kullanmanızı giriş ve çıkış koruma reaktörü kullanmanızı tavsiye edebilirim.Abb sürücüyü constan dc magnetize parametresi olduğu için ve kullandığım için öneriyorum.
 
Celik_CPU ya katılıyorum.. ABB Driver bencede en uygun cihaz olacaktır .. hangi uygulamaya kullandıgına kadar parametre ayarları var ( ben soft starterini kullanmıştım . diger markalarda duydugum motor sesi bile yoktu ABB soft starterle ) driverlarda da aynı başarıya sahiptirler sanıyorum..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,997
Kullanıcılar
452,756
Son üye
umtdogru

Yeni konular

Geri
Üst