ABB marka inverter manual, sorunlar ve uygulamalar

0 = DISABLE – Disables controller.
1 = ENABLE(TIME) – Enables controller with 500 ms time limit for operation.
2 = ENABLE – Enables controller without maximum time limit for operation


2 yi secerseniz. dc bus voltage low bile olsa sürücü motor hızını düşürüp dc barayı yükseltmeye calışacak. SÜre sınırı olmadan.

1 i secerseniz ise yine aynı işi yapmaya çalışacak ancak 500 ms sonra hala durum düzelmez ise hata verecek.


bunlar hariç dc bara low hatası kaç volta set edilmiş onu bulun varsa tabi. ve bunu biraz daha aşağıya çekin.

atıyorum 500 volt a setli ise 400 volta set edin gibi.


1) Tamam 2006 nolu parametreden 2 nolu seçeneği seçeceğim.
2) Time delay SIFIR olacak.
3) 3106 AR UNDERVOLTAGE otomatik reset foksiyonu 1" enable" olacak
4)"Cihaz dc low görünce hemen hata vermez." demişsiniz ama böyle bir gecikmetirme ayarını el kitabınada bulamadım.
5) "bunlar hariç dc bara low hatası kaç volta set edilmiş onu bulun varsa tabi. ve bunu biraz daha aşağıya çekin. atıyorum 500 volt a setli ise 400 volta set edin gibi." DC bara voltajını ayarını da şuan bulamadım ama araştıracağım.
 
Sürücü girişine %5 line rector bağlanması faydalı olur deniyor. Bu konuda fikriniz var mı Sn.Toyer?
 
hata verdiği set edilen dc low voltajı büyük ihtimal parametrelerde yoktur. (ama yinede bakın)
genelde o cihaz üretilirken belirleniyor ve potla ayarlanıyor veya ayarlanmayacak sekilde yapılıyor.

O parametreyi bulamazsanız o potu bulabilirsiniz belki.
 
hiç bir fikrim yok üstadım. Line dedector nedir ? biliyorsanız anlatın faydalı olurmu yorum yapabileyim :)
 
faydalı olabilir gibi duruyor. voltaj düstügünde motorun çekeceği ekstra akımı kısa bir süreliğine girişe baglanılan bobin karşılayabilir dolayısıyla dc bara voltaj düsmesi azalır ve faydalı olabilir gibi duruyor.


ama dediğim gibi çok fazla bilgim yok.
 
hiç bir fikrim yok üstadım. Line dedector nedir ? biliyorsanız anlatın faydalı olurmu yorum yapabileyim :)
Üç fazlı sürücüler ile birlikte üç fazlı reaktörler kullanılırlar. Tek fazlı sürücüler için ise tek fazlı reaktörler mevcuttur.Motor sürücü giris reaktörleri motor sürücü ile sebeke arasına seri olarak bağlanır. Bu tip reaktörlerin sisteme etkileri su sekildedir:
· Harmonikleri azaltırlar. Motor sürücülerin girisinde bulunan doğrultucu devreleri sebekeden doğrusal olmayan (non-lineer) akım çekerler. Çekilen akım yüksek
miktarda harmonik içerir. Bu durum hem güç faktörünü düsürür hem de sistemdeki koruma elemanlarının hatalı çalısması, hassas cihazlarda etkilesim ve hatalı çalısma, Elektronik cihazlarda kart arızaları gibi birçok probleme neden olur. Motor sürücünün girisine eklenecek giris reaktörü sürücünün çektiği akımdaki ani değisimleri ortadan kaldırarak olusan harmonikleri azaltır.
· Sağladığı gerilim düsümü ile motor sürücüyü yüksek gerilimlerden korur.
Güç elektroniği devreleri ve diğer hassas elektronik elemanlardan olusan motor sürücülerinde yüksek sebeke gerilimleri arızalara ve sürücünün devre dısı kalarak is kayıplarına neden olabilirler. Sürücünün önüne klenecek reaktör üzerinde olusacak gerilim düsümü sürücüyü yüksek gerilimlerden korur.
· Ani akım değisimlerini engellerler.
· Sistem bilesenlerinin ömrünü uzatırlar.​
 
Şöyle bir makale buldum:

Robert Glickman & Thomas Bernhardt, ABB Inc

......
Alternatively, the drive could allow the motor speed to decrease and use the energy stored in the inertia of the load to maintain bus voltage. Typically, more energy is stored in the load's inertia than the DC bus, making it possible to hold bus voltage for as long as 0.5 second to 5 seconds.
.....

During normal operation, the input voltage to a drive is balanced and the diodes in the bridge rectifier are symmetrically forward-biased. A phase imbalance acts to lower the magnitude of one or more line-to-line voltages, reducing the peak voltage for one or more phases below the nominal capacitor voltage. This causes the rectifier diodes to not forward-bias. In this state, no energy flows from the AC mains to the capacitor. The capacitor will continue to discharge until it's hit by an input voltage peak that's high enough to forward-bias the diodes.

Since the capacitor has discharged more than its normal amount, the current drawn from the AC mains to recharge it to peak voltage will be quite high. In fact, the rms input current on some phases might exceed 200% of normal rating, and the associated peak current drawn in the high-current phase may be as much as four times the normal current (Fig. 1 on page 26). Under these conditions, an AC drive will often trip on overcurrent because the line current was too high or on undervoltage because the DC bus dropped below some threshold.

You'll see similar effects when single-phase loads are unevenly distributed on a 3-phase power system. The solution is to balance these loads more evenly across all three phases or install an AC line reactor at the AC drive that's experiencing problems. You should size the reactor to carry the drive's full load current, and it should have an impedance rating from 2% to 6%.
.....

Yani diyorki fazlarda dengesiz voltaj varsa diyotlar doğru şekilde ileri kutuplanmayacağı için AC gerilim DC'ye çevrilemeyecek, düşük gerilim ile dahi DC baradaki kondansatörler de şarj edilemeyecek. Yani iyice şapa oturcaz diyor. Elimizde sadece yavaşlayan motorun ürettiği rejeneretif enerji var, onula DC barayı şaj edecez diyor.

Sürücünün nominal akım değerinde ve empedans değeride % 2-%6 arası giriş AC hat reaktörü takarsanız iyi edersiniz diyor. Ben böyle anladım.
 
Alternatively, the drive could allow the motor speed to decrease and use the energy stored in the inertia of the load to maintain bus voltage. Typically, more energy is stored in the load's inertia than the DC bus, making it possible to hold bus voltage for as long as 0.5 second to 5 seconds.

su kısım aynen benim mantıgımı anlatıyor. takılan reactorun (bobinin) değerine göre bu süre değişir. hattınız akım beslemeli(destekli hale geliyor yani)

takmakta fayda var. ve sorununuzu çözebilir gibi gözüküyor.
 
Alternatively, the drive could allow the motor speed to decrease and use the energy stored in the inertia of the load to maintain bus voltage. Typically, more energy is stored in the load's inertia than the DC bus, making it possible to hold bus voltage for as long as 0.5 second to 5 seconds.

su kısım aynen benim mantıgımı anlatıyor. takılan reactorun (bobinin) değerine göre bu süre değişir.
Burada reaktörden değil de yükten bahsediyor. Yani sürücünün sürdüğü motorun atalet momenti ile dönmesi sonucu ters besleme gibimsi bir enerji sürücünün dc barasında voltaj üretecekmiş.Üretilen voltajın kalıcılığı 0,5 ile 5 saniye arasında olabiliyormuş. Ben böyle anladım.
 
Merhaba arkadaşlar;
Fabrikada ki makinalarımız dan birinde bulunan bir emiş fan motoru ACS550 İnvereter ile sürülmekte.Makine Kontrol panelinde motora ait hız bilgisinde sürekli olarak bir düşme ve tekrar hızlıca nominal değere gelme durumu mevcut.Sürücü panelinde ise bu duruma dair bir alarm mesajı görmedim.Ancak şunu belirtmemde fayda var; bu motora ait hız kontrolü el ile müdahale edilemiyor.Kontrol tamamen sıemens end.pc üzerinden ve üreticinin sağladığı yazılımdan 2. bir üfleme fanının ve şişen ürünün istenen çap bilgilerine göre tamamen otomatik olarak ayarlanıyor.genelde bu değer üfleme fanı değerinin 0,95 katı oluyor(Örn: üfleme değeri:40 emiş değeri:38 gibi)
Sorunun yazılım dan ziyade sürücü kaynaklı olabileceğini düşünerek ve ileri düzey parametre ayarları ile oynamadan tavsiyesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.Zira aklıma trim ölçeği(par.4231)ref1 yada ref2 değer kontrolleri dışında birşey gelmiyor ve durumu kötüleştirmekten korkuyorum.Şimdiden teşekkür ederim....
 

Forum istatistikleri

Konular
129,833
Mesajlar
930,586
Kullanıcılar
452,659
Son üye
ertkn

Yeni konular

Geri
Üst