KÖTEK meselesi ve bilimsel disiplin

Bu iş ekipman ve ortam gerektirdiği için biraz sıkıntılı Yamyam hocam.Yine de teklifin için teşekkür ederim.
Yine ses kartı alacak olursan bana danış.
Bütçen dahilinde en azından çift mikrofon girişli ses kartlarından almalısın.
Basit bir ürün.
https://www.hepsiburada.com/alfais-...cevirici-harici-usb-ses-karti-pm-HB00000BJA0D
Eğer gerçekten iki ayrı mikrofon ve konfigürasyon destekli ise bu kart ile kayıt prensiplerine giriş yapılabilir. Oldukça ucuz bir ürün. İşe yaramasa bile bir yerlerde kullanılabilir.
Eğer PC nin stereo giriş fonksiyonu kullanılmak istenirse o zaman Mic pre amplisi yapılmalıdır. Devre yapım konusunda tecrübeli olsan da bir mikrofon pre amplisi yapımı son derece zordur. Ancak bilim uğruna böyle bir uğraşıya girebilirsin.
Hazır yapılmış olanlar da kullanılabilir.
https://www.amazon.com/Acxico-Dynam...sical-instruments&sr=1-19&ts_id=11974581&th=1

Kayıt düzeneğinin oluşturulmasından sonra, daha önceki adobe ve bazı uygulamalarımız dahilinde kayıt teknikleri anlatılabilir.
Bu tür ürünlerle kaliteli kayıt yapmaktan ziyade stereo kayıt tekniğine giriş ve teknikler incelenecektir. Her türlü faz ilişkileri ve stereo sistemdeki kayıt teknikleri disiplinleri gösterilecektir.
Bu teknikler tam öğrenildikten sonra, gerçek kayıt tekniği için gerekli ekipmanların temini kişisel tercihtir.
Tabii ki bu öneriler durumun müsait ise ve birşeylerle uğraşmak için vaktin var ise. Aksi takdirde önerilerim geçersizdir.
Ancak konumuzu takip eden başka bir arkadaşımız böyle bir çalışma yapmak isterse de yardımcı olurum.
 
Bu çalışmalar her şeyden önce bana çok bilgi ve deneyim kazandırdı.Ölçüm tekniklerinin ne kadar önemli olduğunu öğretti.Sonuç olarak LM1875 ampli olsun, modifiye ampli olsun büyük bir keyifle dinlediğim ampliler oldu.
Burada çok önemli bir unsur var.
Bizler ne ölçtük? Ne yaptık?
Teknik literatürde bizim yapabildiğimiz sadece GÜRÜLTÜ ÖLÇÜMÜ idi.
Yani @sasen1 ile yapmış olduğumuz çalışmalarımızda bir sistemin gürültü faktörünün ölçülmesini öğrendik. Relatif (göreceli) olarak yapılmış bu ölçümlerin doğruluğu ancak iyi bir AC voltmetre ile (db meter) sağlanabilir. Bu tür ölçüm aletleri artık tek olarak üretilmemektedir. Birleşik cihaz olarak ve AUDIO ANALYZER olarak piyasada bulunmaktadırlar.
https://en.wikipedia.org/wiki/Audio_analyzer
https://www.ap.com/fileadmin-ap/technical-library/TN-104.pdf?force

Ancak ölçümlerimiz relatif olsa da kıyaslama şansımız bulunmaktadır.
Sasen bunu şu şekilde yaparak ölçüm sonuçlarından emin olabildi.
Kendisinde bulunan ve piyasada önceleri iyi ürün diye lanse edilmiş TECHNICS ampli ve SONY FH serisi sistem.
Yapılan gürültü ölçümlerinden sonra, LM1875 li ampli ile kıyaslamada dinlerken bile sonuç hemen ortaya çıkıyordu.
(Bu farkları zaten kendisi tarif etmiş idi)
İşte benim buradaki rolüm en son elde edilen sonuç hakkında, bilgilendirmek oluyor. Yani elde edilen sonuç yanlış mı doğru mu.
Orta sınıf bir ampli tasarımı olsa da kendi akranları ile yarıştırıldığında sadece gürültü faktörünün dinlemeye olan etkisi bariz belli oluyorsa yapılan ölçümler relatif dahi olsa sonuç doğrudur.

Evet ama teknikte tek ölçüm gürültü faktörü mü?
HAYIR! Gürültü faktörü bir cihazda en önemli faktör olsa da DISTORTION, FREQ. RESPONSE gibi ölçümler de vardır. Bunlara bağlı olarak her frekans bölgesindeki dinamik alan, amplinin güç bandı gibi yanal ölçümler de bulunmaktadır. Ancak bu tür ölçümlerin yapılabilmesi pahalı cihazlar gerektirdiği için amatör bir kişinin böyle bir cihaz temin edebilmesi beklenemez.
Ancak sonuç kıyaslaması hemen yapılabilir.
LM1875 li amplinin bazı değerleri vardır ve gürültü faktörü doğrultusunda bir çok cihazdan üstündür. (kendi sınıfında) (Orta sınıf)
Peki bir de band genişliği olarak daha üstün bir cihaz yapacak olursak ve kıyaslarsak...
İşte bu farkların anlaşılması AKAI modifiye ampli ve LM1875 li amplinin doğrudan kulakla kıyaslaması ile ortaya çıkacaktır.
Gerek frekans karakteristiği, gerek distorsiyon ve bahsi geçen diğer faktörleri de ele aldığımızda AKAI ampli ile LM li amplinin karakteristikleri, üst sınıf bir ürün ile orta sınıf ürünün kıyaslaması olacaktır.
Sasen bu ölçümleri yapamadığı halde, ben @ozgurece-TA3HGU e yapmış olduğum modifiye amplide geniş kapsamlı olarak yapmıştım.
20Hz ten 20kHz e kadar olan temel bölgelerdeki distorsiyonlar.
Amplimizin yükseltebildiği tüm frekanslar dahilinde audio bölgesindeki frekans karakteristiği.
İşte burada bilimsel disiplinin uygulanması için neden KÖTEK gerektiği hemen anlaşılacaktır. Amatör bir arkadaşımızın bu bilimsel disiplinleri bilmesi beklenemez. Ancak bilen bir kişi yol gösteriyorsa amatör arkadaşımızın sadece o yolda ilerlemesi istenmektedir.
LM1875 li ampli başka forumdaki arkadaşların da yapmış olmasına rağmen bazı arkadaşların başarılı sonuç elde edemediği, ve ne yazık ki asla kendilerini suçlu görmedikleri de görülmüştür. Hatta suçu LM1875 entegresine atıp başka çıkış katı kullanmak isteyenler de olmuştur.
 
Son düzenleme:
Yamyam hocam bu kötekler öğrenmek için çok iyi gerçekten. Ben ampliyi veya kabini yaparken her gün gelip bir doz alıyordum. Almazsam da eksikliğini hissediyordum 🤣
Sayenizde PC başında çalışırken bana eşlik edecek kaliteli bir amplim ve güçlü kule tipi hoparlörlerim oldu.

Kötekleriniz sayesinde çok şey öğrendim-öğrendik. Bize yorulmadan durmadan öğretmeye devam ettiğiniz için minnettarız. Çok sağ olun.
 
Neredeyse her gün kötek yiyince antibiyotik etkisi yapıyordu hocam :D
Sistemi tamamladın diye kaybolma haa.
Bende kötek boldur. Kötekleyecek kişi arıyorum. En son Sasen'e bulaştım. Ses kayıt teknolojileri konusunda. Ama sanırım durumu uygun değil.

Eğer senin de bu gibi konularda eğilimin varsa seni kötekleyebilirim.
1) PC ile ses kayıt tekniği.
Eski kaset veya benzer ürünlerin PC ye kaydedilerek arşivlenmesi gibi.
2) Canlı enstruman kayıtları gibi teknikler.
3) Kayıtların POST PRODUCTION, MASTERING vb gibi işlemleri.
4) İnternet tabanlı müziklerin kaydedilmesi ve mastering.
5) Multi-Ch SURROUND teknikleri..
Gibi.
 
Sistemi tamamladın diye kaybolma haa.
Bende kötek boldur. Kötekleyecek kişi arıyorum. En son Sasen'e bulaştım. Ses kayıt teknolojileri konusunda. Ama sanırım durumu uygun değil.

Eğer senin de bu gibi konularda eğilimin varsa seni kötekleyebilirim.
1) PC ile ses kayıt tekniği.
Eski kaset veya benzer ürünlerin PC ye kaydedilerek arşivlenmesi gibi.
2) Canlı enstruman kayıtları gibi teknikler.
3) Kayıtların POST PRODUCTION, MASTERING vb gibi işlemleri.
4) İnternet tabanlı müziklerin kaydedilmesi ve mastering.
5) Multi-Ch SURROUND teknikleri..
Gibi.
Benimde durumum pek uygun değil ama eğer olursa burada konu açacağım hocam.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,154
Mesajlar
933,737
Kullanıcılar
453,245
Son üye
alayli34

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst