ac akimi dc ye cevirme

Merhaba. Eleman seçimleriniz çok doğru olmuş,sadece bağlantıları dikkatle, + ve - işaretlere göre yaptığınızda bu redresörü başarıyla tamamlamış olacaksınız. Köprü diyotta (KBPC 3510'da) + ve AC işaretlerini verdiğiniz bu resimde açıkça görüyorsunuz. Yalnız şöyle bir durumu vardır, 2 adet ac girişiyle + ,- işaretli dc. çıkışı uçları birbirine tam çaprazdır, yani bu + işaretin çaprazındaki noktada - hiç yazmasa (Bulunmasa bile) bu nokta köprü diyodun - noktasıdır. Diğer çaprazda kalan ve hiçbir şey yazmayan uç da 2. ac giriş ucudur. Tüm elektrolitik kond.lerin - yazan uçlarını bu köprü diyodun - noktasına lehimleyerek, kaç adet paralel bağlayacaksanız hepsinin tüm - uçları, bu köprü diyodun - yazmayan, ama aslında + ucun çaprazında olup - olan bu ucuna bunların (Sadece kutupsuz kond.lerde 100n,10n gibi seramik veya mercimek türü olup,kutupları olmadığından bunlarda bağlama şekli önemli değildir.) tümünü lehimle bağlamış olacaksınız.(Daha önceden resim olarak verdiğiniz tam dalga doğrultmalı AC>DC redresör bağlantı şemasına göre)

İlk anda belki aklınızı karıştıran tek nokta bu olabilir diye düşündüm. Ancak diğer noktalarda takıldığınız veya tereddütte kaldığınız konuları da sorabilirsiniz. Resimdeki siyah renkli elektrolitik kond.'lerin yan tarafında gri renkli ince band şeridi içinde kalan - işaretli uç - ucudur,hiçbir şey yazmayan diğer ucu ise + ucudur. Kolay gelsin. Başarılar dileğimle.
 
Son düzenleme:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
tesekkurler binbasi dedigin gibi baglamaya dikkat ederim eger bir sorun cikarsa yine size danisirim
 
ha birde bu devreyi direk akuye baglasam olurmu bunla ilgili sizin bazi yorumlarinizi okudum baya karisik geldi
sarj kontrolu devresi olmasa akuyu bozarmi ?
 
Merhaba. Yüksek gelen voltajlarda I=V/R'ye göre aküden şarj akımının 1/10'undan daha fazlası uzun sürelerle bu aküden akarsa akünün ömrü kısalabilir,reg.ler olmadan akıma tam şekil (Düzen) verilemediğinden alınacak toplam enerji verimi de çok düşük kalabilir,ister istemez.Olmaması bu türden olumsuzlukları ortaya çıkarabilir,çok doğal olarak.
Bu yüzden şarj kontrol devresi veya üniteleri hem rüzgar türbini alternatörü çıkışlarında, hem de güneş panelleri çıkışında,yani her iki sistemde de şarttır,olmazsa olmaz bir zorunluluktur,sonuç olarak söylemek gerekirse.

Çünkü her iki sistemde de elektrik azalıp artarak çok düzensiz olarak gelebiliyor ve biz bunu bir düzene sokmak için her ikisinde de bu regülatörleri çok zaruri olarak da kullanıyoruz.Aslında tüm motorlu araçlarda da bildiğiniz gibi bu görevi akümülatörlerin kompanse (Voltaj dengeleme işlevine ek olarak) bu görevi şarj dinamoları (alternatörleri) içindeki kompakt konjenktör dediğimiz elektronik voltaj regülatörleri yapmış oluyor,sn. sezginfr; güneş paneli ve rüzgar türbini altenatörlerindeki şarj kontrol ünitelerine biraz benzetmiş de olursak eğer.Kolay gelsin.Saygılarımla.
 
yani solar paneller icin uretilmis olan sarj kontrol cihazlari ruzgar gulundede kullanabilirmiyiz ?
 
Screenshot_20161129-212958.png
 
Ürünün Vin değeri üreteceğiniz elektrikle uyumlu ise kullanabilirsiniz
 
ha birde bu devreyi direk akuye baglasam olurmu bunla ilgili sizin bazi yorumlarinizi okudum baya karisik geldi
sarj kontrolu devresi olmasa akuyu bozarmi ?

Bence acele ediyorsunuz. :) Önce bir tane ampul yakmaya bakın. 12 Volt 10 Watt olabilir.
 
Solar panellerin tek bir tanesi 17-18 volt dc. yi bu reg.den önce üretecek şekilde dizayn edilir,solar reg.ler de panel için çıkış değeri kendileri için giriş voltajı şeklinde,yani olmazsa olmaz bir voltaj giriş değerindedir.Prensip olarak her iki sistemdeki reg.ler de ayni görevi yaparlar.Ama burada asıl önemli olanı bu reg.lerin giriş voltajı kadar sizin alternatörünüz normal bir rüzgarda tam devirle dönünce bu gerilimi tam verebilir mi,(Veremezse bu iç regülasyon işlemi ve akü şarj akımı da hiç oluşamaz çünkü, bu reg.lerin iç dizaynleri buna göre tam kalibre edilerek yapılmıştır.) önce bunu test etmeniz,saptamanız da şart,diğer üyelerin de açıkça belirttiği üzere.Kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,130
Mesajlar
923,560
Kullanıcılar
451,464
Son üye
bariskose625

Yeni konular

Geri
Üst