AKÜ ŞARJI İÇİN NASIL RODRESOR ALMALIYIM

Aradan biraz zaman geçmiş ama jel akünün tercih edilmemesinin nedenini merak ettim halbuki iç direnci daha düşük değil mi bu jel aküler daha uzun marş yapma kabiliyeti olduğunu biliyorum. Biz jeneratörlerimizde genelde jel akü kullanıyoruz hiç bir sıkıntı olmadı şimdiye kadar.
biz yatlarda kullananlardan biliyoruz pek tercih etmiyorlar, nedeni çabuk bozuluyor ve geri dönüşü yok
 
Aradan biraz zaman geçmiş ama jel akünün tercih edilmemesinin nedenini merak ettim halbuki iç direnci daha düşük değil mi bu jel aküler daha uzun marş yapma kabiliyeti olduğunu biliyorum. Biz jeneratörlerimizde genelde jel akü kullanıyoruz hiç bir sıkıntı olmadı şimdiye kadar.

Merhaba. Bu konuyu size şöyle izah etmeye çalışayım. Mutlu akü firması çok kısa bir süreliğine ürettiği jel akülerini tüm araçlarda kullanılmak üzere test amaçlı olarak bizzat bazı araçlarda kullanmış ve bunu kullanan araçlarda akü patlamaları meydana gelmişti. (Ayrıca jel aküyü satın alıp araçlarında bizzat kullanan kullanıcıların şikayeti de bu firmaya iletilmişti) O tarihten sonra (4-5 yıl öncesindeki olaydan sonra) Mutlu akü firması, ürettiği jel akülerinin araç aküsü olarak hiç de uygun olamadığına kesin kararını vermiş ve bunu resmi olarak da açıklamıştı, yani o tarihten sonra tüm jel akülerinin araçlarda kulanılmamasına kesin olarak da karar verilmişti. J

Jeneratörlerde kullanılan ve marş motoru çalıştırma (starter) amaçlı olan aküler de, tüm araçlarda çalışanlarla ayni şartlarda, yani şarj dinamosu (alternatörü) ile birlikte ayni araçların mevcut şartlarındaki gibi çalıştırılıp kullanılmış sayılacağından, bunlara starter (ilk hareket aküleri) çok daha uygunudur, yani tam bakımsız, çift kapaklı, sulu tipteki çok eskiden beri kullanılan kurşun-asit aküleri çok daha uygunudur. Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,876
Mesajlar
930,954
Kullanıcılar
452,744
Son üye
ProCan

Yeni konular

Geri
Üst