Akü şarjı için yüksek amper ?

Değerli ustalarım Bu yazılar çok güzel birer kaynak olarak sizin emekleriniz ile sitede bir ayrıcalık katacaktır her birinize ilgi alaka ve paylaşımcı ruhunuz için teşekkür ederim.

Fakat ben olayı biraz daha farklı bir mantık ile çözdüm o kadar da güzel bir sonuç aldım ki yapmak isteyen her kese tavsiye ederim...

Gelelim olayı nasıl çözdüğüme :

Arkadaşlar baştan söylediğim gibi bir tane özel isteğim ile bir firmaya trafo sardırdım Trafonun çıkışı 14 volt 100 Amper akım verebilecek şekilde reklam olarak algılanmasın ama belki yaptırmak isteyen arkadaşlar var ise bilgi vereyim ( izmir de gıda çarşısında Simay trafo )

Sonra bir malzeme satan mağazadan 4 adet 50 amperlik köprü diyot aldım ve bu köprü diyotları birbirlerine paralel olarak bağladım.

Sistemi trafonun çıkışına bağladım ve AC 14 volt gerilimi doğru gerilime çevirdim fakat kondansatör bağlamadım...

Bu 200 Amper yük çekebileceğim köprü diyot sistemimi de epeyce sağlam bir alüminyum soğutucuya termal macun ile monte ettim.

Enyaf denen içi çok telli 10 luk kablolar ile köprü diyotları paralel bağlamıştım ve yine aynı kablo ile sistemi akülere bağladığım zaman soğutucu acaip ısınıyor ve o kalınlıktaki kablolarım da epeyce ısınıyordu yani aslında olmayacak tehlikeli bir uygulama idi ( akülerin kapaklarını açarak yaptım ilk etapta )

Ve sonuç olarak benim bu DC ye çevirdiğim gerilimin akımını sınırlandırmam gerekiyordu çünkü akülerim şarj esnasında çok aşırı akım çekiyorlardı...

Akümün biri 200 ah diğeri 240 ah ve ben bunları paralel bağladım toplamda 440 ah akü gurubum oldu bu aküler şarj olurken normalde onda bir akım çekmeleri gerekir ki bu da 440/10 = 44 ampere tekabul ediyor fakat ben bu şarj esnasındaki durumda kaç amper çektiklerini ölçmedim tek bildiğim sistemi aşırı yükleyip ısıttıkları için en az 40 amper çeker diye düşünüyorum...

Gelelim bu akımı nasıl sınırlandırdığıma işte arayanlar için çok ama çok özel ve çok sevdiğim olay :D

Arkadaşlar gittim oto yedek parçası satan bir parçacıya ve bir tane en büyük boy ( kamyon ve tırlar için ) konjektör satın aldım.

Dc gerilimimin - çıkışını direk akümün eksi kutubuna bağladım artı girişini konjektöre girip konjektörün diğer çıkışını da aküye bağladım ve sonuç tam istediğim gibi bir şarj cihazı oldu :D


Akü bayağı bir zamanda şarj oluyor yani sıkıntı çıkaracak bir boyuta gelmiyor sınırlandırılmış bir akımla şarj oluyor dolayısı ile tam istediğim gibi oldu
 
Konjektörler arabalarda kullanılan akü şark kontrolcüsü aküyü kontrol etmez.

Konjektörler şarj alternatörünün uyartım sargısını sürerek çıkış voltaj ve akımını kontrol eder. Bu şekilde voltajı dengeler.

Sizin kullandığınız şarj kontrolcüsü nasıl bir ürün resmini modelini çekip eklermisiniz kontrol etmek isterim.

Bu arada akülerinizi şarj ederken şarj voltajı ve akımını kontrol ediyormusunuz? şarj esnasında hangi değerlerde geziyor şarj tamamlandığında kaçta son buluyor?
 
@serkan_48 hocam fotoğraf atacaktım telefonun ara kablosunu bulamadım ama netten aynısını buldum link : http://www.karatayotomotiv.com.tr/elo-elektronik-konjektor-a-tipi-819u.htm

Konjektör için : Konjektörler şarj alternatörünün uyartım sargısını sürerek çıkış voltaj ve akımını kontrol eder. Bu şekilde voltajı dengeler.
Demişsiniz peki bunu ben trafonun dc çıkış artı ucuna bağlarsam ne gibi bir sorun yaşarım ( bilmediğim için soruyorum kesinlikle polimik için değildir )

Çünki ben ölçü aleti ile ölçtüğümde konjektör çıkışı ile eksi arasında 14 volt civarı bir gerilim gördüm diye hatırlıyorum...

Lakin sargılara etki etme olasılığında haklısınız çünki 100 amper çıkış verebilecek olan trafoyu biraz da olsa ısıtmıştı
 
Gordugunuz 14 volt zaten trafonun verdigi voltaj. Sizin okudugunuz voltaj hangi uc bilmiyorum ama uyartim sargisina giden uc olabilir.

Hesap ettiniz ya sarj akimi 40 amper gibi olmasi lazim. Bu sarj duzeneginin elektriksel baglanti uclari 40 amperi tasuyacak kapasitedemi? Degil. Alti ustu incecik bir soket. Kopru diyotlariniza bakin ne kadar kalin kablo cektiniz.

Bu urun alternatorun uyartim sargisini uyararak cikis gucunu ayatliyor asil guc alternatorden cikiyor.

Eger elinizde bir ampermetre var ise sarj akimini olcun cok dusuk bir akim okuyacaksiniz.

Bir ara musait oldugumda bu sistemin temel mantigini cizip buradan aktaririm
 
@serkan_48 hocam şimdikonjektörün dış gövdesi şase mi yani oraya eksiyi de bağlamalı mıyım ki ?

eğer bi yeri uyartacaksa öyle olması gerekir de
 
Dostum elbette baglamalisin. Ben daha cizemedim ama nette cizilmis bir sema buldum.

Iyi incelersen konjektorun aku ile irtibati bulunmamaktadir. Konjektor 67 nolu ucu ile uyartim sargisina bagli. 15 nolu uctan +12 volta bagli ve sasesi - voltaja bagli.

Yani konjektoru aku sarjinda kullanamazsiniz. Konjektor sarj alternatorunu kontrol etmektedir. Dolayli yoldan akuyu sarj eder. Direkt degil.

17RFFJWQXbXwh_zASoRmXgRNM_aDm6foIdEQiTlSJaTP3uOCmQ.jpg
 
Konjektor uzerinden 40 amper tasiyamazsiniz o baglanti uclari bu kadar akimi tasimaZ
 
@has_artvin_li bunlara göz at https://www.google.com.tr/search?q=...ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI84So7pPbyAIVhw0sCh2ljgNM
https://www.google.com.tr/search?q=High+Current+Battery+Charger&rlz=1C1ASUM_enTR559TR559&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIodqfkJbbyAIVAaIsCh3d_wM9&biw=1440&bih=785#imgrc=DwIWk9nqx0wGNM: her ne kadar 100A için sorgu yapsamda düşük güçlere ait sonuçlar da gelmiş dikkat et ona göre malzeme listeni oluştur yine meşhur vidyo sitesine bak farklı pratik uygulamalar olabilir. İşelmi havadar yerde yap bildiğin üzere işlem esnasında yanıcı patlayıcı gaz ortaya çıkmakta yakınlarda 3. şahısların kolay erişimi olmamalı (izmarit atma vb.).

Koruyucu ekipman kullan, bağlantıları sağlam ve taşınan güce uygun seç, kablo penslerinin dış taraflarının dahi yalıtımla olmasına dikkat et, kutupları en az 2 kez kontrol et öyle çalıştır - aküden ayırdıktan sonra dahi birbirine temas ettirme, pensleri metal olmayan bir parçaya tuttur ve mutlaka görsel uyarı yap kazara cihaz açılsa bile geç olmadan farkedilir, yüksek amper şakaya gelmez!
 
Son düzenleme:
@serkan_48 hocam konuda ben de biraz araştırdım söylediğiniz kesinlikle doğru ve benim sistem o işi çözmez dolayısı ile o yazıda yanıltıcı bilgi içeriği oldu onu derhal düzeltmek için site sahibine yazacağım herkesten özür diliyorum...

@by lent abi aküler şarja direk bağladığım zaman yaklaşık 60-70 amper arası akım çekiyor trafo bu akımı hiç zorlanmadan veriyor köprü diyot sistemim de hiç zorlanmadan verebilecek güçte sağlamlaştırdım fakat ben bu akımı direk al sana 70 amper doldukça düşersin diyip vermek istemiyorum

Bana akım sınırlı bir devre lazım ve o kadar çok saçma sapan devreler var ki hangisini yapacağımı da anlamıyorum
 
Dostum yarin 40 amper limitli sabit akim kaynagi icin devre bakayim bu arada sende bakarsan iyi olur.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,126
Mesajlar
933,361
Kullanıcılar
453,199
Son üye
mosmanali01

Yeni konular

Geri
Üst