has_artvin_li ( TA3TCM )
Usta Üye
- Katılım
- 18 Ocak 2008
- Mesajlar
- 1,088
- Puanları
- 156
- Yaş
- 40
Değerli ustalarım Bu yazılar çok güzel birer kaynak olarak sizin emekleriniz ile sitede bir ayrıcalık katacaktır her birinize ilgi alaka ve paylaşımcı ruhunuz için teşekkür ederim.
Fakat ben olayı biraz daha farklı bir mantık ile çözdüm o kadar da güzel bir sonuç aldım ki yapmak isteyen her kese tavsiye ederim...
Gelelim olayı nasıl çözdüğüme :
Arkadaşlar baştan söylediğim gibi bir tane özel isteğim ile bir firmaya trafo sardırdım Trafonun çıkışı 14 volt 100 Amper akım verebilecek şekilde reklam olarak algılanmasın ama belki yaptırmak isteyen arkadaşlar var ise bilgi vereyim ( izmir de gıda çarşısında Simay trafo )
Sonra bir malzeme satan mağazadan 4 adet 50 amperlik köprü diyot aldım ve bu köprü diyotları birbirlerine paralel olarak bağladım.
Sistemi trafonun çıkışına bağladım ve AC 14 volt gerilimi doğru gerilime çevirdim fakat kondansatör bağlamadım...
Bu 200 Amper yük çekebileceğim köprü diyot sistemimi de epeyce sağlam bir alüminyum soğutucuya termal macun ile monte ettim.
Enyaf denen içi çok telli 10 luk kablolar ile köprü diyotları paralel bağlamıştım ve yine aynı kablo ile sistemi akülere bağladığım zaman soğutucu acaip ısınıyor ve o kalınlıktaki kablolarım da epeyce ısınıyordu yani aslında olmayacak tehlikeli bir uygulama idi ( akülerin kapaklarını açarak yaptım ilk etapta )
Ve sonuç olarak benim bu DC ye çevirdiğim gerilimin akımını sınırlandırmam gerekiyordu çünkü akülerim şarj esnasında çok aşırı akım çekiyorlardı...
Akümün biri 200 ah diğeri 240 ah ve ben bunları paralel bağladım toplamda 440 ah akü gurubum oldu bu aküler şarj olurken normalde onda bir akım çekmeleri gerekir ki bu da 440/10 = 44 ampere tekabul ediyor fakat ben bu şarj esnasındaki durumda kaç amper çektiklerini ölçmedim tek bildiğim sistemi aşırı yükleyip ısıttıkları için en az 40 amper çeker diye düşünüyorum...
Gelelim bu akımı nasıl sınırlandırdığıma işte arayanlar için çok ama çok özel ve çok sevdiğim olay
Arkadaşlar gittim oto yedek parçası satan bir parçacıya ve bir tane en büyük boy ( kamyon ve tırlar için ) konjektör satın aldım.
Dc gerilimimin - çıkışını direk akümün eksi kutubuna bağladım artı girişini konjektöre girip konjektörün diğer çıkışını da aküye bağladım ve sonuç tam istediğim gibi bir şarj cihazı oldu
Akü bayağı bir zamanda şarj oluyor yani sıkıntı çıkaracak bir boyuta gelmiyor sınırlandırılmış bir akımla şarj oluyor dolayısı ile tam istediğim gibi oldu
Fakat ben olayı biraz daha farklı bir mantık ile çözdüm o kadar da güzel bir sonuç aldım ki yapmak isteyen her kese tavsiye ederim...
Gelelim olayı nasıl çözdüğüme :
Arkadaşlar baştan söylediğim gibi bir tane özel isteğim ile bir firmaya trafo sardırdım Trafonun çıkışı 14 volt 100 Amper akım verebilecek şekilde reklam olarak algılanmasın ama belki yaptırmak isteyen arkadaşlar var ise bilgi vereyim ( izmir de gıda çarşısında Simay trafo )
Sonra bir malzeme satan mağazadan 4 adet 50 amperlik köprü diyot aldım ve bu köprü diyotları birbirlerine paralel olarak bağladım.
Sistemi trafonun çıkışına bağladım ve AC 14 volt gerilimi doğru gerilime çevirdim fakat kondansatör bağlamadım...
Bu 200 Amper yük çekebileceğim köprü diyot sistemimi de epeyce sağlam bir alüminyum soğutucuya termal macun ile monte ettim.
Enyaf denen içi çok telli 10 luk kablolar ile köprü diyotları paralel bağlamıştım ve yine aynı kablo ile sistemi akülere bağladığım zaman soğutucu acaip ısınıyor ve o kalınlıktaki kablolarım da epeyce ısınıyordu yani aslında olmayacak tehlikeli bir uygulama idi ( akülerin kapaklarını açarak yaptım ilk etapta )
Ve sonuç olarak benim bu DC ye çevirdiğim gerilimin akımını sınırlandırmam gerekiyordu çünkü akülerim şarj esnasında çok aşırı akım çekiyorlardı...
Akümün biri 200 ah diğeri 240 ah ve ben bunları paralel bağladım toplamda 440 ah akü gurubum oldu bu aküler şarj olurken normalde onda bir akım çekmeleri gerekir ki bu da 440/10 = 44 ampere tekabul ediyor fakat ben bu şarj esnasındaki durumda kaç amper çektiklerini ölçmedim tek bildiğim sistemi aşırı yükleyip ısıttıkları için en az 40 amper çeker diye düşünüyorum...
Gelelim bu akımı nasıl sınırlandırdığıma işte arayanlar için çok ama çok özel ve çok sevdiğim olay
Arkadaşlar gittim oto yedek parçası satan bir parçacıya ve bir tane en büyük boy ( kamyon ve tırlar için ) konjektör satın aldım.
Dc gerilimimin - çıkışını direk akümün eksi kutubuna bağladım artı girişini konjektöre girip konjektörün diğer çıkışını da aküye bağladım ve sonuç tam istediğim gibi bir şarj cihazı oldu
Akü bayağı bir zamanda şarj oluyor yani sıkıntı çıkaracak bir boyuta gelmiyor sınırlandırılmış bir akımla şarj oluyor dolayısı ile tam istediğim gibi oldu