Ömceki mesajımda akünün şarj olamadığını belirtmiştim, hafta sonu açık bırakdığım bağlantıda bugun akülerin şarj olduğunu gördüm, yaptığım ortalama hesaplamada volt\amper ikilisiyle 40W gibi bir güç elde edildiğini anladım, 620Wh olan aküleri saatte ortalama 40W ile şarj edildiğinde 15 saat gibi bir zamanda şarj olabiliyor, kanat çapına göre 40W komik rakam ancak denemek için üzerinde etiketi olmayan bir motor kullanmıştım (sanıyorum elektrik verilerek kullanılan DC motor, alternatör olsun diye yapılmamış)
4m rotor çapı olunca çok fazla devir elde etmek mümkün olmuyor, anemometre ile yaptığım ölçümlere anlık ortalama 10m/s rüzgarda rotor 120 devir gibi bir rakama ulaşıyor, buda sistemin mekanik yapısına zarar verebiliyor ki 7,5 oranında redüktör olduğu halde..
Dışarıdan gelen 3,5Kw lık alternatör, 250 devirde 3,5Kw 450V 290 devirde 4,5Kw 550V elektrik üretebilmekte fiyatı kdv dahil 3470$,
Bana gerekli olan max 100 devir için 1/3 oranında rediktor kullanacağım, reklam olmaması için alternatörle ilgili linki size Ö.M olarak gönderdim, ayrıntıları oradanda inceleyebilirsiniz..
Tabiki bu işin birinci yönü, daha
Şebeke bağlantılı inverter, çift yönlü sayaç gibi cihazlarda sisteme gerekmekte..
Saygılar