Akü şarj cihazı

supragt

Üye
Katılım
12 Ocak 2012
Mesajlar
14
Puanları
1
Yaş
34
Herkese iyi günler. 12 volt 12 amperlik akü şarj cihazım var. Daha önceleri 60 amperlik araba akülerini sorunsuz şarj edebiliyordum ancak bugün edemedim. çıkış voltajı 14 volt olması gerekirken bugün multimetre ile baktığımda 10 volt olduğunu gördüm. İçini açtım trafonun yanında bir adet köprü diyot ve bir adet de 100nf 250v polyester kondansatör olduğunu gördüm. Acaba köprü diyotu veya kondansatörü değiştirsem sorun düzelir mi ?
 
Merhaba. Köprü diyot kendi iç (4 diyot) yapısıyla çift yönde trafo sekonderindeki AC'yi doğrultma işlemini yapıyor, ama görünüyor ki köprü diyodunuzun tek yöndeki doğrultması içten bozulmuş (4 adet iç diyottan biri gibi) bu yüzden tek diyot gibi görev yapıyor. O zaman AC devresinde doğrutlma sonucu AC voltajını DC'ye çevirirken sadece % 45 oranında içten doğrulttuktan sonra iletebilir, 10 volta kadar düşmesi, elektrolitik (filtre) kondansatöü paralel bağlı olmadığı içindir, çünkü polyester kutupsuz kond. bunu tam doğru (düz) akıma filtreleyip iyileştirerek değiştiremez.

Köprü diyodun yeni orijinalini satın alıp değiştirirseniz bu sıkıntı düzelir, akü şarj voltajı yine voltaj 14'lere kadar tekrar yükselir, merak etmeyin. Polyester kond.'ü değiştirmenize pek gerek yoktur, çünkü kuvvetle muhtemel bozulmamıştır. Elektrolitik kond. olsaydı değiştirirdiniz, bu köprü diyotla birlikte. Kolay gelsin.
 
Merhaba. Köprü diyot kendi iç (4 diyot) yapısıyla çift yönde trafo sekonderindeki AC'yi doğrultma işlemini yapıyor, ama görünüyor ki köprü diyodunuzun tek yöndeki doğrultması içten bozulmuş (4 adet iç diyottan biri gibi) bu yüzden tek diyot gibi görev yapıyor. O zaman AC devresinde doğrutlma sonucu AC voltajını DC'ye çevirirken sadece % 45 oranında içten doğrulttuktan sonra iletebilir, 10 volta kadar düşmesi, elektrolitik (filtre) kondansatöü paralel bağlı olmadığı içindir, çünkü polyester kutupsuz kond. bunu tam doğru (düz) akıma filtreleyip iyileştirerek değiştiremez.

Köprü diyodun yeni orijinalini satın alıp değiştirirseniz bu sıkıntı düzelir, akü şarj voltajı yine voltaj 14'lere kadar tekrar yükselir, merak etmeyin. Polyester kond.'ü değiştirmenize pek gerek yoktur, çünkü kuvvetle muhtemel bozulmamıştır. Elektrolitik kond. olsaydı değiştirirdiniz, bu köprü diyotla birlikte. Kolay gelsin.


Cevabınız için teşekkürler.
 
Slm. Bugün köprü diyotu değiştirdim fakat hala 10 volt görünüyor. Acaba kondansatörü mü değiştirmeliyim veya trafo mu bozulmuştur ?
 
Akü üzerinde bağlıyken gerilimi ölçün. Akımı ölçebiliyorsanız onuda ölçün.
 
Akü üzerinde bağlıyken gerilimi ölçün. Akımı ölçebiliyorsanız onuda ölçün.

Akü üzerinde de aynı şekilde düşük gerilim gözüküyor. Az önce kondansatörü söküp denemek istedim multimetreyi direnç kademesine aldım ancak hiç değer okunmuyor direnç kademesinde değer okunması gerekmez miydi ?
 
O kondansatöre takılmayın olmasada çalışır. Direnç kademesinde anlamanız zor sıkıntı orada olmaz. İç resimleme yapabilirseniz belki başka bir durum çıkabilir.
 
Resimlere cikan parcayida ekleyin yerine ne taktiniz onuda gorelim.

Trafoyu bosta kopru diyottan ayirdiginizda kac volt veriyor onuda gorelim.

Birde olcu aletiniz kalibrelimi yanlis olcmuyor degilmi? 220 volt sebekeye takin degerini gorelim kac okuyor. Yada gerilimini bildiğiniz bir voltaji okuyun referans olsun.
 
Resimlere cikan parcayida ekleyin yerine ne taktiniz onuda gorelim.

Trafoyu bosta kopru diyottan ayirdiginizda kac volt veriyor onuda gorelim.

Birde olcu aletiniz kalibrelimi yanlis olcmuyor degilmi? 220 volt sebekeye takin degerini gorelim kac okuyor. Yada gerilimini bildiğiniz bir voltaji okuyun referans olsun.

Voltajını bildiğim yerde deniyorum doğru gösteriyor. Bozulan parça KBPC 3510 köprü diyottu aynısından aldım ve taktım. Fakat hala düşük voltaj görünüyor. Paralel bağlanmış bir de 100 nF polyester kondansatör var.
 
Kondansator nedeniyle voltajda dusus olmaz.

Trafo cikisi kac volt AC?
 

Forum istatistikleri

Konular
129,829
Mesajlar
930,555
Kullanıcılar
452,655
Son üye
respetado
Geri
Üst