zafzaf00
Üye
- Katılım
- 5 Nis 2010
- Mesajlar
- 72
- Puanları
- 1
Selam, aracımda 12V 45A 3 senelik bir akü var. Son zamanlarda araba 2 gün yatınca bitiyor. Arabada alarmı iptal ettim sigortadan. Akünün eksi kutbu çıkarıp ampermetre ile bakınca 10A kademesinde 0.04A bir kaçak akım var. Bu kadar küçük bir akım aküden 48 saatte 2A çeker ve aküyü bitirmemeli. Aküyü eve çıkarıp 14.8 v 0.6A veren adaptörle 2 gün şarjda bırakıyorum aslında 12 saatte marş basacak güce geliyor ben 2 gün tutuyorum gene de. Birde şarjlı matkap şarjı var 13V 0.4A onu takınca voltajin yeterli olduğunu yeşil ışık yandığında teyit ediyorum. Biraz bekliyor tekrar kırmızı yakıp 5 10 sn sonra tekrar yeşil yakıyor. VM ile ölçünce aküde 13.9 v civarı görüyorum 1 saat sonra 12.9 v civarına iniyor. Marş basarken 10V civarına iniyor. Araca bağlayınca zorlanmadan tık diye marş aliyor kutup başıni çıkarıp park edince ertesi gün sorun olmadan alıyor. Ama araç günde 8 km civarı kullanıldığından tam şarj olmuyor. Şimdi bu akü de sulfatlaşma olmuşmudur. CCA ölçemiyorum ama bir zayıflama var ki akü bu azıcık kaçaktan zayıflıyor. Bu şekil düşük amperle şarj sülfat çözermi yoksa alifator cihazı gibi darbeli bir şarj yapacak bir devre mi kullanmalı.
Son düzenleme: