Yapılan tetkiklerde;kaçak akıma neden olan hiçbir cihaz bulunmuyorsa,bu takdirde Sn.İ.Tandoğan'ın da belirttiği gibi, tamamen aküden şüphelenmeniz gerekir.Akünüz tam olarak kaç senelik?Eğer 4-4.5 yılı geçtiyse az bile kullanılsa,yine de akünün kapasitesi veya gözlerinden biri,birkaçı bozulmuş,kısa mesafede bu arızalı gözler şarj olur gibi görünüp,ertesi günlerde,bu arızalı gözlerin de marifetiyle,kendiliğinden deşarjla akünün toplam kapasitesini ve görev yapma durumunu tamamen düşürmüş olabilir.Otoyu kullandıktan hemen sonra ve ertesi günlerde,araba stop etmişken,bir gün önce,ayrıca kutup başlarını söküp çıkardığınız akünün o anki voltajını,avometrenin 20 volt dc. kısmıyla bir ölçün.ikinci gün 12.42-12.60 volt arası bir değer (Sırasıyla;yüzde 75-yüzde 100 doluluk oranını temsil eder.)okunmuyorsa akünüzün, görev yapamayacak ölçüde eskimiş ve değiştirilmesine ihtiyaç duyulduğu da anlaşılmış olur.Ama bu kanıya,araba ile yeterli bir km.'yi yaptıktan ve evin önünde durdurup da,akü başlarından + olanını söküp,ertesi gün bu sökülmüş haliyle kutup başlarındaki gerilimi ölçtükten sonra emin olarak varabilirsiniz.Çünkü tahmin edilmeyen ve görülmeyen bir cihaz kaçak akımı da,akü konusunda yine sizi yanıltacaktır.Öncelikle,aküden kontak anahtarı çekildikten sonra hiç kaçak akım akmadığından(Alarm,hafızalı müzik sis.lerinin çektiği düşük akım hariç) emin olup, bunu da iyice teyit etmeniz gereklidir.Kolay gelsin.