Akülü Araba Devresi

Led ise artı eksiye dikkat etmeniz gerekiyor. Akkor flamanlı ampul ise her şekilde yanar. Anahtarlar hem ac hem dc çalışabilirler.
 
Lamba akkor flamanlı idi. Bir sorum daha olacak. ŞArj soketinin + ucunda 3.2 ohmluk direnç bağlı ve bu yanmış. Sanırım akımın sadece aküye doğru olmasını sağlıyor şarjda değilken. Ben bunu çıkardım ama diyot bolunca bağlıycam tekrar.
 
Son düzenleme:
Direnç akımı sınırlamak için konulmuştur. Daha güçlüsü takılabilir.
 
İyi günler Pilsan 2*6 v 12a akü ile çalışan traktör um var. İki akuyude bağlandığında kablolar aşırı ısınıyor hemen kapatıyorum. Tek akü bağlantı yaptığımda normal çalışıyor fakat hız tek kademe buyuk ihtimalle turbo kablolarini yanlış bağladım. Birde açma kapama anahtarı var. Bu çizerken semeda anahtar bağlantısı yok lamba bağlantıları yok

Bu devreyi tam olarak anlatan bir sema var mı acaba
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Devre temel gereksinimler içindir açma kapama anahtarını siz ilave edebilirsiniz. İsterseniz pedal anahtarına seri bir anahtar koyarsınız açma kapama anahtarı olur. İsterseniz iki konumlu bir toogle anahtar ile iki aküyü devre dışı bırakarak ta yapabilirsiniz. Lamba bağlantılarını da istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Bağlantılarda yanlışlık yaparsanız aküleriniz tam dolu ise kablolarınızı eritip yangın bile çıkarabilir güvenlik için iki aküye de seri sigorta bağlayın şemada koymadım ama olmasında fayda var. Müsait bir zamanda unutmazsam sigorta, far, fren lambası, geri vites lambası ve kornası koyarım :).
 
Sizin devreyi takip ederek birşeyler yapmaya çalıştım. Bağlantıları düzenledim geri vites bağlantısına + üç bağlantısı yoktu halihazirda onu yapmadım aynen semadaki gibi ikinci akının - kutbu geri viteste bağlıydı. Bu şekilde bağlantıları kontrol ettim araç çalıştı ısınmada olmadı fakat turbo çalışmadı. Normal hızda çalıştı. Turbo anahtarı 0-1-2 yazan 6 bacaklı bir anahtar bu anahtar soktum baktım anahtar sadece orta konumda duruyor bir ve 2 konumuna getirildiğinde geri atıyor basılı kalmıyor bilmediğimden soruyorum böyle mi olması gerekir. Birde dediğim gibi birçok farklı kablo anahtar lambalar gibi çeşitli yerlere bağlı birde fotoğraf koydum anlaşılabilir belki



Sizin yaptığınız devrede bir tek resimde isaretledigim yer bağlı değil. Isınma yok fakat dediğim gibi turboda calismiyor. Anahtar dan mi yoksa bu bağlantıdan mi acaba onu. Dışında ileri geri vs calisiyor birde anahtar turbo anahtarı sıfır konumunda olduğu zaman bile çalışıyor
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20180412_212250.jpg
    IMG_20180412_212250.jpg
    303 KB · Görüntüleme: 74
  • IMG_20180412_212233.jpg
    IMG_20180412_212233.jpg
    156.4 KB · Görüntüleme: 61
  • IMG_20180412_211505.jpg
    IMG_20180412_211505.jpg
    160.6 KB · Görüntüleme: 64
  • IMG_20180412_211358.jpg
    IMG_20180412_211358.jpg
    192.8 KB · Görüntüleme: 71
  • IMG_20180412_211436.jpg
    IMG_20180412_211436.jpg
    185.2 KB · Görüntüleme: 62
  • IMG_20180412_211411.jpg
    IMG_20180412_211411.jpg
    148.3 KB · Görüntüleme: 67
  • IMG_20180412_215801.jpg
    IMG_20180412_215801.jpg
    43.4 KB · Görüntüleme: 237
Moderatör tarafında düzenlendi:
İşaretlediğiniz bağlantı olmaz ise motorunuz çalışmaz. Anahtarınız bırakınca boşa geçer normaldir.Bağlı olduğu kol kilit mekanizması ile basılı tutar. Turbo dediğiniz akülerin seri bağlanıp motora 12 volt yani normal çalışma gerilimi vermesidir. Yavaş durumu iki tane 6 volt akünün paralel yapılarak motora yarı gerilim verilmesidir. Anahtarınızı kablolarını çıkartarak kontrol edin 1. ve 2. konumda orta uçlar ile yan uçlar ölçülecek. Kısa devre yapmıyor ise anahtarınız arızalıdır.
 
O bağlantı yok ve çalışıyor sadece turbo ve normal aynı hızda. turbo anahtarı o konumundaykende çalışıyor
 
Sizinkinin bağlantısı farklıdır. Şemasını çıkarabilirseniz veya bulabilirseniz yardımcı olmaya çalışırım.
 
Elektrik bilgim çok az bu çizdiğiniz şemada devre kartına ihtiyaç yokmu acaba
 

Forum istatistikleri

Konular
130,165
Mesajlar
933,915
Kullanıcılar
453,290
Son üye
CanTekin01

Yeni konular

Geri
Üst