Akşamları adaptörün daha çok ısınması?

emrah01

Üye
Katılım
14 Ara 2014
Mesajlar
33
Puanları
1
deniyor ki akşam kullanımın artmasına bağlı olarak volt düşer güç de düşer bu durumda örneğin bir laptop adaptörü aynı gücü karşılamak için daha fazla akım çeker bu Yüzden bu saatlerde adaptörler daha çok ısınır şimdi V=IxR ye göre şehir şebekesinde volt düşünce I da düşer adaptöre daha az akım gelir adaptör bu durumda çalışmak için gerekli voltaj Sağlamak adına o volttaki amper i çekmek ister sonuçta çalışmak için gerekli amper yine aynı olmaz mı yani denildiği gibi fazla amper çekerse bu sefer voltaj da olması gerekenden fazla olmaz mı bu durumun izahı tam olarak nasıldır?
 
Konu bir direnç ise ohm kanunu geçerlidir Yani yük direnci sabittir, gerilim düştükçe çekilen akım da azalır. Konu bir motor ise gerilimin düşmesi elektriksel gücün dolayı ise mil gücünün düşmesi demek olur ki mil momenti düşerek yük momentine yaklaştıkça çektiği akım artar, akımın artması I^2xRxt ısınmaya neden olur.
Adaptör konusuna gelince regüle Elektronik devreli olanları var bu konuda elektronikçilerin detaylı açıklama yapması gerekir.Yani gerilimi sabit tutmak için devrenin çektiği akım artıyor olsa gerek.
 
Voltaj ne kadar düşebilir ki zaten adaptörlerin girişlerinde 220-110V gibi giriş değerleri yazar cihazlar buna göre tasarlanmıştır. O yüzden fazla akım çekme durumu yoktur. 220 de gelse 110 da gelse adaptörün çıkışı laptop ise 19V tur.
 
Regüleli adatörlerin Elektronik devresinde ne gibi bir değişim oluyorda giriş 110v'ta da 220v'ta da çıkışı 19v DC sabit tutuyor ve sizin dediğinize göre giriş akımı değişmiyor? Bunun mantığını güzel bir şekilde izah edebilecek sağlam bir elektronikçi lazım.
 
Genelde anahtarlamalı mod güç kaynağı oluyor. İçerisinde regüle entegreleri buck-boost converter devreleri var. Elbetteki talep edilen gücü karşılamak için bir miktar akımda değişme meydana geliyordur ama bu küçük bir değişim. Tabi bunu daha detaylı açıklayabilecek arkadaşlar vardır forumda.
 
Konu bir direnç ise ohm kanunu geçerlidir Yani yük direnci sabittir, gerilim düştükçe çekilen akım da azalır. Konu bir motor ise gerilimin düşmesi elektriksel gücün dolayı ise mil gücünün düşmesi demek olur ki mil momenti düşerek yük momentine yaklaştıkça çektiği akım artar, akımın artması I^2xRxt ısınmaya neden olur.
Adaptör konusuna gelince regüle Elektronik devreli olanları var bu konuda elektronikçilerin detaylı açıklama yapması gerekir.Yani gerilimi sabit tutmak için devrenin çektiği akım artıyor olsa gerek.

Hocam cevabınız için teşekkür ederim size 2sorum daha olacak şimdi bu trafoya aşırı yüklenme olayı ve trafo yanmasının mantığı tam olarak nedir trafo çıkışındaki akım ve gerilim sabit değil mi aşırı yüklenme olunca neden voltaj düşüyor voltaj düşünce V=IxR ye göre akım da beraberinde düşmeyecek mi dolayısıyla bu durumda düşük voltaj=düşük akım ve elektrikli cihazın performansında azalma veya cihazın durması demek değil mi neden bazıları trafodaki Vgiriş x I giriş =Vçıkış xI çıkış Gereği aşırı yüklenmede v çıkış düşer akım artar ve cihazlar yanar diyor cihazların yanması olayı yüksek voltajda olmuyor mu
 
Hocam cevabınız için teşekkür ederim size 2sorum daha olacak şimdi bu trafoya aşırı yüklenme olayı ve trafo yanmasının mantığı tam olarak nedir trafo çıkışındaki akım ve gerilim sabit değil mi aşırı yüklenme olunca neden voltaj düşüyor voltaj düşünce V=IxR ye göre akım da beraberinde düşmeyecek mi dolayısıyla bu durumda düşük voltaj=düşük akım ve elektrikli cihazın performansında azalma veya cihazın durması demek değil mi neden bazıları trafodaki Vgiriş x I giriş =Vçıkış xI çıkış Gereği aşırı yüklenmede v çıkış düşer akım artar ve cihazlar yanar diyor cihazların yanması olayı yüksek voltajda olmuyor mu

Sorunuzun cevabı alıntı yaptığınız mesajımın içinde. Tamamen yük ile alakalı bir durum, rezistans gibi stabil yüklerde gerilim düştükçe çekilen akım azalır, ancak konu motor ise dönen makina ise gerilim azaldığında motara giren güç yani elektriksel güç azalır, motorun ise yenmesi gereken bir mil gücü vardır Verim=Pçıkış/Pgiriş verim azalır motor mil gücünü yenebilmek için daha fazla akım çeker, çekilen akım arttıkça gerilim düşümü artar yani gerilim düşer akım daha fazla artar... bu merdiven basamağı şeklinde motor gücü mil gücünü yenemeyecek noktaya gelene kadar sürer ve rotor kilitlenir, (bknz kilitli rotor deneyi) bu durumda motor kısadevre akımı çeker. Evimizde de buzdolabı kompresörü, bulaşık makinesi motoru v.b. yükler mevcut.
 
Bir aralar forumda tartışılmıştı. Gerilim düşünce akımın artması veya azalması konusu. Sn. @YaşlıUzman gayet iyi açıklamış.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,652
Kullanıcılar
452,668
Son üye
asmaydın

Yeni konular

Geri
Üst