Alternatör kontrol ve baglanti sorunu !!!

(ampermetreye seri yük bağlayarak çalıştırlmalı değilse bozulabilir diye belirtmekte fayda var) belkide çok hızlı döndüremediğiniz için 12v civarı volatj göremiyorsunuzdur yada içeride bir arıza olabilir tam olarak bende bilemiyorum.
 
ALT-5020%20Wiring.jpg

Bağlantıyı şu şekilde buldum, alternatör Ford Focus veya Kuga"ya ait olabilir.

yukarıda verilen bilgilerden bişey anladınız mı?
Voltaj olarakta ölçtüm hepsini denedim derken avometredeki voltaj bölümlerini tek tek denedim

evet ford modeline aitmiş bende o şekilde buldum ama bağlantıda kullanın girişlerin kısaltmanın açılımı ne anlama geliyor bir bilginiz varmı bu konuda ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Şema var ne yapacağın anlamlarını :), "S" bilmem +12, "Ign" ateşleme, "L" lamba yani arıza yapması durumunda veya marş öncesi gösterge panelinde yanan durum ikazı. ;).
 
ALT-5020%20Wiring.jpg

Bağlantıyı şu şekilde buldum, alternatör Ford Focus veya Kuga"ya ait olabilir.
Bu şemadaki kısaltmaların tam olarak açıklamasını nasıl yapabiliriz soket giriş yeri tam olarak neyi ifade ediyor ve çalışma prensibi nedir elimdeki alternatörün (Denso 12v 150amper B+) kaç amperlik ve nasıl bir akü almalıyım sizce ? Akü akü bağlantısı olmadan kontrolünü yapabilmek için bir seçeceğim varmıdır?

Şema var ne yapacağın anlamlarını :), "S" bilmem +12, "Ign" ateşleme, "L" lamba yani arıza yapması durumunda veya marş öncesi gösterge panelinde yanan durum ikazı. ;).
Bir bağlantı yapıcaz neyin ne işe yaradığını bilmekte fayda olmazmıki en azından mantığını anlayabilmek için :) teşekkür ederim
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arka arkaya mesaj yazmayın son mesajınız düzenleyin!

Şema gayet açık biraz da mantık sonuç ortada, "S" olsa olsa sourçe = kaynak olmalı, diğerlerini zaten açıkladım.

Akü yine min. 150A olmalı. Sağlamlık kontrolü için 12v 3-5A bir güç kaynağı şase ile S bağlantılarını gerçekleştirmeli, ölçü aletini de B+ ve şaseye irtibatlamalı ve 13-14v arası değer görmelisin. Yine de akün varsa şemayı gerçekleştir ölçü aletini akü kutup başlarına tuttur.
 
Arka arkaya mesaj yazmayın son mesajınız düzenleyin!

Şema gayet açık biraz da mantık sonuç ortada, "S" olsa olsa sourçe = kaynak olmalı, diğerlerini zaten açıkladım.

Akü yine min. 150A olmalı. Sağlamlık kontrolü için 12v 3-5A bir güç kaynağı şase ile S bağlantılarını gerçekleştirmeli, ölçü aletini de B+ ve şaseye irtibatlamalı ve 13-14v arası değer görmelisin. Yine de akün varsa şemayı gerçekleştir ölçü aletini akü kutup başlarına tuttur.
Teşekkür ederim denemesini yapacağım ve sonuçları paylaşacağım. Bunun yanına ek olarak bir sorum olucak ben bunu araç üzerinde kullanmayacağım kuvvetli bir dc matkap motoru ile 5kg lık flywell ile devir sayısını sabitleyip akünün dolmasını sağlayacağım ve aküden dc motoru besleyip FREE enerji sağlamayı planlıyorum ama akü olmadan alternatörü devreye sokamıyoruz yazdıklarınızdan bunu çıkarıyorum doğrumuyum yanlışlık varsa nereye yanlış düşündüğümü lütfen benimle paylaşırsanız sevinirim ve cevabın için teşekkürler
 
Generatör olarak kullanmak için rüzgar türbini-gülü gibi rotorunda mıknatıs yer alması gerekir. Kısacası bu haliyle evet aküye ihtiyacın var.
 
8331207E-8098-40D3-BDD7-F5AF5593E3E7.png
Generatör olarak kullanmak için rüzgar türbini-gülü gibi rotorunda mıknatıs yer alması gerekir. Kısacası bu haliyle evet aküye ihtiyacın var.
Gönderdiğiniz şema bağlantısını yaptım diğelim dediğim gibi dc motor ile alternatör arasında flywhell de kullandım motor gücünü arttırmak için devir almasını sağlamak için ve bir döngü oluşturmuş olucam bunda mantıksız gelen bir durum varmı size göre kullanacağım flywhell de resim ekliyorum o şekilde olucak kontak anahtarı yerine ne tür bir kontak kullanmalıyım şemadaki gibi olması için ve lamba kullanmam şart mıdır ?
 
Free energy konuları, mantıksız geliyor. Rulmanlı yapının sonsuza kadar dönmesini hayal ediyorsunuz ama çok iyi kalitedeki rulmanlar bile sürtünmeye sahip, stres çarkınız oldu mu ilk hareketten sonra ellemeden ne kadar süre döndü??? Pc yi kapatınca hardiskin motoru neden duruyor???
 
Free energy konuları, mantıksız geliyor. Rulmanlı yapının sonsuza kadar dönmesini hayal ediyorsunuz ama çok iyi kalitedeki rulmanlar bile sürtünmeye sahip, stres çarkınız oldu mu ilk hareketten sonra ellemeden ne kadar süre döndü??? Pc yi kapatınca hardiskin motoru neden duruyor???
Motor ile desteklemeyi düşünüyorum düşük Watt motor işe flywhell ile gücünü arttırıp belli bir ivme kazandıktan sonra dc motor pek enerji harcamayacak ilk döndürme aşamasından biraz yük çekebilir ama 150amperlik akü idare eder diğe düşünüyorum sonrasındaki aradaki açığıda alternatör ile kapatır diğe düşünüyorum ayrıca ufak bir sorum daha var starter gerekirmi gerekmezmi bu sisteme?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,717
Mesajlar
929,222
Kullanıcılar
452,433
Son üye
srnkck

Yeni konular

Geri
Üst