Soğutma suyu konusu dediğim gibi otomobil viteste değilken bir kaç dakika yüksek devirde çalıştırınca su devir daim pompasınında hızı artacağı için suyun akış hızını arttırdığından dolayı birim zamanda radyatörden ve motordan geçen su miktarı artacak ve motor soğuyacaktır. Gerçektende rolantide bırakılan bir otomobil ortalama 1000rpm de çalışırken 5 dk da ısınıp fan açmaktadır. Sebebi geçen su miktarının az olmasıdır. Kullanma kılavuzunu hazırlayan kişiler büyük olasılıkla otomobili bir kenara çekip soğutmaya elverişli olmayan bir koşulda yapılması gerekeni yazmışlar.
Diğer konuda ise hemen altına cevap yazdığınız ve marka belirtmediğiniz için aynı marka model üzerinden cevap verdim. Farklı motor tip ve büyüklüklerine ve vites kutusu dişli oranlarına göre bu maksimum güç , tork ve vites değiştirme devirleri değişiklik gösterecektir.
Kullanım kılavuzunu yazanlardan çok belkide çevirenler hata yapmış olabilirler çünkü normal şartlarda motor kendi halinde çalışırken ve soğutma sisteminde herhangi bir arıza yoksa geç ısınır. Zaten bu yüzden motor üreticileri artık arabayı çalıştırıp zorlamadan hemen yola çıkın ve hemen motor ısınsınve yağlama daha iyi olsun diyorlar. Malum motor soğukken yağlama daha az olacak ve motora zarar verecektir. Soğutma sisteminde ise bu olayda başka bir çelişkiden bahsedeyim, Eğer motor içindeki suyun devirdaim pompası rölantide 1 birim su çevirebiliyorsa daha yüksek devirde 3-5 katı fazla su çevirecekler diye bir kural yok. Haa var ise bu kadar su bu radyatörden geçerken radyatör içerisinde daha az süre ile kalacağından daha iyi soğumayacaktır. Yani anlıyacağınız tüm araç kitaplarında yazdığı gibi araç hararet yaparsa en kısa sürede kenara çekip soğumasını beklemektir. Belkide araç içinde su kalmamıştır!..