Aracım neden yağ eksiltiyor

Merhaba. Ben sekman, piston gibi elemanlardan dolayı yag eksiltme ihtimalini zaten göz önünde tutuyorum. Aslında benim derdim. Direk sekman piston denmesi. Ben bunun başka sebebi yokmu daha basit sebepleri de olabilir derdindeyim. Mesela karter havalandırma valfi arızalı ise buda yag Eskiltiyor hatasına sebep olurmuş. Yada kulbutor kapağı altında kare conta var ordan yapan çok kişiye denk geldim. 30.lira lik bir conta. Yada subap contasi bitmiş araçların da yag eksiltiyor hatasını verdiğini biliyoruz. Sanayide neden direk motor indirme derdinde ustalar bunu sorguluyorum.
 
Merhaba. Ben sekman, piston gibi elemanlardan dolayı yag eksiltme ihtimalini zaten göz önünde tutuyorum. Aslında benim derdim. Direk sekman piston denmesi. Ben bunun başka sebebi yokmu daha basit sebepleri de olabilir derdindeyim. Mesela karter havalandırma valfi arızalı ise buda yag Eskiltiyor hatasına sebep olurmuş. Yada kulbutor kapağı altında kare conta var ordan yapan çok kişiye denk geldim. 30.lira lik bir conta. Yada subap contasi bitmiş araçların da yag eksiltiyor hatasını verdiğini biliyoruz. Sanayide neden direk motor indirme derdinde ustalar bunu sorguluyorum.
Öncelikle jargonu anlamak lazım...

Motordaki yağın eksilmesi iki şekilde olur. Birincisi motorun yağı yakması ki buna sanayi dilinde yağ eksiltiyor denir.İkincisi ise motorun yağ kaçırması (artık conta olur,başka yerden sızdırır,külbütörden atar v.s)

Birde araçlarda supap contası diye bir parça olmaması lazım. Kastınız supap bagasımı başka bir şey mi?
 
Bu noktada sekmanların durumunu anlamak için ilk önce kompresyon testi yapılır ( Standart basınç değerleri bellidir her araba için ) . Düşük basınç çıkan pistona bir miktar yağ atılır . Eğer değer yükselirse sekman olduğu kesinleşir. Bujiyi sökerek kamera ile piston gömleğinin durumunu inceleyen uyanık ustalar var . Oda bir fikir verir .
İkinci bir ihtimal basınç değeri düşük çıkan silindirin subaplari da sorunlu olabilir . Her iki ihtimalde de silindir üst kapağı sökülmelidir.

Öncelikle jargonu anlamak lazım...

Motordaki yağın eksilmesi iki şekilde olur. Birincisi motorun yağı yakması ki buna sanayi dilinde yağ eksiltiyor denir.İkincisi ise motorun yağ kaçırması (artık conta olur,başka yerden sızdırır,külbütörden atar v.s)

Birde araçlarda supap contası diye bir parça olmaması lazım. Kastınız supap bagasımı başka bir şey mi?
Subapların milinin etrafında külbütör sistemindeki yağın buradan aşağıya silindire sızmaması için plastik küçük conta-keceler bulunur . Bunların da aşınması ile de motor yağ eksiltmesi yapar . Bazı mekanik aparatlarla bunları zorda olsa silindir kapağını sökmeden değiştiren ustalar var . Normalinde silindir kapağı komple sökülüp subap kayıt conta ne varsa elden geçirilir.
 
Son düzenleme:
Subapların milinin etrafında külbütör sistemindeki yağın buradan aşağıya silindire sızmaması için plastik küçük conta-keceler bulunur . Bunların da aşınması ile de motor yağ eksiltmesi yapar . Bazı mekanik aparatlarla bunları zorda olsa silindir kapağını sökmeden değiştiren ustalar var . Normalinde silindir kapağı komple sökülüp subap kayıt conta ne varsa elden geçirilir.
Anladım.Teşekkür ederim.

Demek ki Seallere (yada keçeye) yurdum insanı supap contası ismi takmış.Aslında mantıklı çıkarım.

Lakin bu sanayi dili / teknik dil için, bir sözlük lazım :) Yoksa benim gibi konuya uzak kalmış tayfa anlamıyor neyin ne olduğunu.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst