aydın-34
Üye
- Katılım
- 13 Şub 2008
- Mesajlar
- 21
- Puanları
- 1
sevgili arkadaşlar beni anlayamamanızı saygıyla karşılıyorum.türkiyede zaten kimse kimseyi anlamıyor.hitap şekillerine bakarmısınız hanzo diyor bir arkadaş asansörden anlamayanlar için.asansörden kendisi biraz anlasa her marka invertörün asansör motorunu tahrik edemeyeceğini bilir.kayışla veya dişliyle trifaze motor çalıştırmaya benzemeyen değişik bir sistemdir asansör.örneğe bakarmısınız cnc makinadan örnek veriyo ne alaka, tavsiyem yeni nesil bir asansörün devreye alınmasındaki aşamaları izlemesi veya çalışma prensibini öğrenmesi gerektiğidir.bilmiyorsan öğreneceksin eleştiri yapmadan önce.neymiş efendim istediğin kata direk hiçbir yerde durmadan çıkacakmışsın tuşlayarak.oldu asansör sadece size ait istyen transit geçiş yapabilecek.yok böyle birşey. insanların kafasını boş muhabbetlerle doldurmayın lütfen.ben genç arkadaşa plc ile asansör çalıştırmanın kimseye faydası olmayacağını,faydalı bir program yazarak bir invertör yapmaya çalışmasını tavsiye ettim.plc iyi bir ürün asansör sektörü hariç her işletmede kullanılıyor.asansörde kullanılmayışının nedeni ortada.o basit diye bahsettiğin kartlar hem güvenli hem ucuz 250 ytl civarında.bugün asansöre uyarlayabileceğin çaptaki bir plc sımens olabilir 800 ytl civarında. aynı işlemi yapacak bir kart için neden plc kullanılsın mantığı nedir.nedir bu yabancı marka hayranlığı anlamıyorum.hundaı invertör 5 yıl çalışıyormuş.hundaı invertör asansör piyasasında 2 yıl olmadı gireli . asansör invertörlerinin programları farklıdır.,daha hassas ölçüm yapmak zorundadırlar kabini konforlu bir şekilde hareket ettirip ,konforlu bir şekilde durdurabilmelidirler.o yüzdendirki her invertör firması asansöre uygun invertörler yapmanın peşindedir.birde şuna çok güldüm akülerle anında kurtarıyo arkadaşlar.bu kadar basit.bugün türkiyede 7 adet kurtarma kartı yapan asansör firmaları var.en büyükleride arkel mühendislik.750 ytl civarında kurtaran fiyatı var. ama ne hikmetse kurtaran diye satılan bu ürünler elektrik kesilince motorun demerajına dayanamayıp ıgbt yi patlatıyor.asansör motoru diyelimki 5,5 kw.kurtarma anında akülerden 25 amperin üzerinde akım istiyor.buna pik de diyebilirsiniz. kurtarma kartındaki ıgbt lerin maxsimum çıkışı 15 amper. motor bir tur atmadan buuum.nasıl bukadar akımm çeker 5,5 kw diyeceksiniz kabin ve ağırlık olayından ötürü.şimdi o söylediğim firmanın daha güçlü bir ıgbt kullanması gerekiyor ama fiyat 750 ytl den 2000 ytl ye çıkıyor.ne olacak şimdi göstermelik olarak kurtarma sistemi var deniliyor.bugün ortalama 5 katlı full otomatik bir asansörün fiyatı ,15000-20000 tl civarına düştü.malzeme fiyatları,motor en kötüsü<,2000 euro.invertör en kötüsü 1800 euro,kumanda panosu ,kartları,1000 ytl,5 kat 5 adet otomatik kapı demek-2500 ytl,bunun yanında kablosu var rayları var halatları var emniyet tertibatları,tamponları,revizyon panosu,ıvırı zıvırı var.bu asansörü yapmak için 3-5 kişinin en az bir hafta çalışması var ,müşteri memnuniyeti var.arkadaş bunun içine birde plc girecek .oyüzdendirki plc asansör sektörüne artık hiç giremez.burda en pahalı sistem hangisi,motor veya invertör, bende öğrenci kardeşim madem elektronikçi,motorr yapacak hali yok,invertör yapmaya başlamasını tavsiye ettim,kısacası boş yazılım yapmaktansa bir invertör yazılımı yapıp hayatını kurtarmasını önerdim.bugün gelişmiş bir invertör yapabilirse sektöre damgasını vurabileceğini söyledim.çok bilmiş arkadaşlar konuyu nerelere getirdiler.amerikayı keşfetmek bitti.asıl olan yeni amerika bulmak.görüş belirtirken saygıda kusur yerine iyi niyetle yaklaşımda bulunsak, herşey çok güzel olacak ama bu maço ağzı türkiyede hiç bitmeyecek galiba...........
hepimiz bu memlekette yaşıyoruz .önce sevgi saygı göstereceksin ki, sonrada 10 misli saygı sevgi göresin
hepimiz bu memlekette yaşıyoruz .önce sevgi saygı göstereceksin ki, sonrada 10 misli saygı sevgi göresin