Asansör Projesi

sevgili arkadaşlar beni anlayamamanızı saygıyla karşılıyorum.türkiyede zaten kimse kimseyi anlamıyor.hitap şekillerine bakarmısınız hanzo diyor bir arkadaş asansörden anlamayanlar için.asansörden kendisi biraz anlasa her marka invertörün asansör motorunu tahrik edemeyeceğini bilir.kayışla veya dişliyle trifaze motor çalıştırmaya benzemeyen değişik bir sistemdir asansör.örneğe bakarmısınız cnc makinadan örnek veriyo ne alaka, tavsiyem yeni nesil bir asansörün devreye alınmasındaki aşamaları izlemesi veya çalışma prensibini öğrenmesi gerektiğidir.bilmiyorsan öğreneceksin eleştiri yapmadan önce.neymiş efendim istediğin kata direk hiçbir yerde durmadan çıkacakmışsın tuşlayarak.oldu asansör sadece size ait istyen transit geçiş yapabilecek.yok böyle birşey. insanların kafasını boş muhabbetlerle doldurmayın lütfen.ben genç arkadaşa plc ile asansör çalıştırmanın kimseye faydası olmayacağını,faydalı bir program yazarak bir invertör yapmaya çalışmasını tavsiye ettim.plc iyi bir ürün asansör sektörü hariç her işletmede kullanılıyor.asansörde kullanılmayışının nedeni ortada.o basit diye bahsettiğin kartlar hem güvenli hem ucuz 250 ytl civarında.bugün asansöre uyarlayabileceğin çaptaki bir plc sımens olabilir 800 ytl civarında. aynı işlemi yapacak bir kart için neden plc kullanılsın mantığı nedir.nedir bu yabancı marka hayranlığı anlamıyorum.hundaı invertör 5 yıl çalışıyormuş.hundaı invertör asansör piyasasında 2 yıl olmadı gireli . asansör invertörlerinin programları farklıdır.,daha hassas ölçüm yapmak zorundadırlar kabini konforlu bir şekilde hareket ettirip ,konforlu bir şekilde durdurabilmelidirler.o yüzdendirki her invertör firması asansöre uygun invertörler yapmanın peşindedir.birde şuna çok güldüm akülerle anında kurtarıyo arkadaşlar.bu kadar basit.bugün türkiyede 7 adet kurtarma kartı yapan asansör firmaları var.en büyükleride arkel mühendislik.750 ytl civarında kurtaran fiyatı var. ama ne hikmetse kurtaran diye satılan bu ürünler elektrik kesilince motorun demerajına dayanamayıp ıgbt yi patlatıyor.asansör motoru diyelimki 5,5 kw.kurtarma anında akülerden 25 amperin üzerinde akım istiyor.buna pik de diyebilirsiniz. kurtarma kartındaki ıgbt lerin maxsimum çıkışı 15 amper. motor bir tur atmadan buuum.nasıl bukadar akımm çeker 5,5 kw diyeceksiniz kabin ve ağırlık olayından ötürü.şimdi o söylediğim firmanın daha güçlü bir ıgbt kullanması gerekiyor ama fiyat 750 ytl den 2000 ytl ye çıkıyor.ne olacak şimdi göstermelik olarak kurtarma sistemi var deniliyor.bugün ortalama 5 katlı full otomatik bir asansörün fiyatı ,15000-20000 tl civarına düştü.malzeme fiyatları,motor en kötüsü<,2000 euro.invertör en kötüsü 1800 euro,kumanda panosu ,kartları,1000 ytl,5 kat 5 adet otomatik kapı demek-2500 ytl,bunun yanında kablosu var rayları var halatları var emniyet tertibatları,tamponları,revizyon panosu,ıvırı zıvırı var.bu asansörü yapmak için 3-5 kişinin en az bir hafta çalışması var ,müşteri memnuniyeti var.arkadaş bunun içine birde plc girecek .oyüzdendirki plc asansör sektörüne artık hiç giremez.burda en pahalı sistem hangisi,motor veya invertör, bende öğrenci kardeşim madem elektronikçi,motorr yapacak hali yok,invertör yapmaya başlamasını tavsiye ettim,kısacası boş yazılım yapmaktansa bir invertör yazılımı yapıp hayatını kurtarmasını önerdim.bugün gelişmiş bir invertör yapabilirse sektöre damgasını vurabileceğini söyledim.çok bilmiş arkadaşlar konuyu nerelere getirdiler.amerikayı keşfetmek bitti.asıl olan yeni amerika bulmak.görüş belirtirken saygıda kusur yerine iyi niyetle yaklaşımda bulunsak, herşey çok güzel olacak ama bu maço ağzı türkiyede hiç bitmeyecek galiba...........
hepimiz bu memlekette yaşıyoruz .önce sevgi saygı göstereceksin ki, sonrada 10 misli saygı sevgi göresin
 
mehmet sadri beyin yazımına istinaden bu reset olayı büyük bir ihtimalle makinenin komple sisteminden kaynaklanır benim fikrimce PLC yazılımında bir problem yoksa tabi.
sebep komple sistemde bir hata oluştuğundan PLC sistemi mater olarak kesiyordur.

Eğer makinelerin ne makinesi hakkında bilgi verirsen daha net bişeyler söyliyebiliriz.

Bunun yanında arıza ve sistem bakımı için gördüğüm yerlerde eğer iş hakkı ile yapılmışsa PLC lerin yıllarca hiçbir pogramsal hata vermeden çalışıtığı gerçektir.

cevaplara gelince gocunan bazı arkadaşlar hemen olmadık cevaplar yazmış.
Şunu unutmayalım arkadaşlar size soru soran 2. sınıf öğrencisi genç bir insan eğer bilmiyorsak veya emin değilsek yorumlarımızda bunu belirtelim gençleri yanlış yönlendirmeyelim.

bide mühendislik zembille değil aldığın risk, bilgi ve tecrübe yorumudur.

Teknisyen arkadaşlar alınmasın ama yada mühendis olupta meslektaşlar ömrünüzün sonuna kadarda olsa 2. sınıftaki bir mühendisin üstünde bir mesleki bilgi ve aahlak seviyesine ulamazsınız.

sebebi o genç arkadaş 3 sınıfı bitirince fourier serileri ile en olmadık problemleri ve sorunları çözecek ve hatta okulu bitince kendi PLC sini donanım ve program olarak imal edebilecek seviyede olucak.

lütfen saygı tecrübelerinizden doğru bilgi bakın benim yazdığım cevaba nasıl
genç arkadaşı ileriye taşıyacak açık fikirler sunuyorum aynısını "eğer mühendis olmasınız bile ben meslekteş kabul eder saygı duyarım " sizden de beklerim.

o genç çıkınca neden bir otis olmasın Türkiyede

kart PLC vs genç arkadaş açık fikirli ol mühendiliğin hakkını ver ve işinin gerektiğini hakkıyla yap.
sana desinler sen pahalısın ama sende diyebilki benim asansörüm hiçbir katı kaçırmaz hiçbir insanda ölmez pahalı işine gelirse ucuzcu arkadaşlar var piyasada çok bilen onlara yaptır de tamam koçum.

son bilgi PLC kullanırsan asansörün CE normlarına otomatikmen uygun hale gelir (şalt malzemelrinide ona göre seçersen)
 
Teknisyen arkadaşlar alınmasın ama yada mühendis olupta meslektaşlar ömrünüzün sonuna kadarda olsa 2. sınıftaki bir mühendisin üstünde bir mesleki bilgi ve aahlak seviyesine ulamazsınız.

sebebi o genç arkadaş 3 sınıfı bitirince fourier serileri ile en olmadık problemleri ve sorunları çözecek ve hatta okulu bitince kendi PLC sini donanım ve program olarak imal edebilecek seviyede olucak.
????Ahlak ile tahsilin ilişkisi ne?
 
aydın-34 kardeşim sert yazdım çünkü ben bi çok gence mühendis olsun olmasın mesleki anlamda her türlü yaptım yaparım
önünü kesermiş gibi yapıldığında tepkimi gösteririm.
Sert yazı diyosun haklı olabilirsin burda amacım kimseyi kırmak değil olayın önemini arz etmek.
genç beyin önü açık fikirde kesilmesin.

Arkadaşa öğretmeyin paradan dolayı yapılmaz falan diye.
yapsın bide PLC dediğin olay 800 YTL değil asansörde yazılan PLCler var IO larla beraber 180 USD +KDV
Yazarsın 250 YTL dediğin kartı eğer iyi sipariş verirsen 200 YTlye CE li olarak ben sana getireyim maliyeti 50 USD haberin olsun adamlar bu işten para kazanıyo senin gibileri bu PLC olmaza inandırıp para cukka

invertör yapmak dediğin öyle kolay değil. rakip dolu ve benim 1 senede yapacağım mikro işlemci programını adamlar 1 ayda yapıyo. yapsın demiyelim o zaman hadi herkes ortaya para koysun bilgisini koysun yapalım gösterelim kalıbımızı yurtdışına ben varım PLCside üzerinde olsun hadi bakalım bu arada benim invertör yazmış ve şuan piyasada olan 2 arkadaşım var bi tanesi teneke kutu içine koyuyo kim kullanıyo onu hiç kimse.

soralım bakalım yerli malı yurdun malı kim yapar kimse ama ben yaparım. klemsan varken bana phonix weidmuller satamazsın giridin bi muhabete cevabınıda isteyelim.
O genç arkadaş yazsa invertör onun malını kullanma sözü veriyo musun ???

yap demesi kolay kimse destek olmaz.
bide bizim memleketin adamında karşımdaki iyi olmasın işi kötü olsun düşüncesi var yazının başında demişsin anlamıyorum diye sebebi bundan.
 
yavvv kimin önünü açıyosuzuz arkadaş.hepimizin önü kapalı.program yazmak işten sayılmıyor artık.15 yaşındaki oğlumda program yazabiliyor.önemli olan ekipmanları yapmak.hangisini yapıyoruz.bir direnç yapamıyoruz imkansızlıktan hepsi çinden geliyo. o gelenleri programlayıp biz yaptık diyeceğiz bumu yani elektronikçilik
vallahi hayretle okuyorum yazılarınızı...çinli imaledecek entegreyi programın nasıl yazılacağını dünyaya anlatacak.biz zeki türkler olarak program yazacağız.onunda hazırı.var. 50 dolarlık plc çindeki çöplüklerde bedava .yapılan sistemin piyasadakilerden üstün ve + özelliği olması gerekir.+ ne koyabiliyor plc asansör sektörüne.
 
helal kardeşim doğru dedin

Çinli doğru

oda olsa süper

bak bide şu var kardeş amerika teknolojiyi oluşturuyor çinliyi kullanıp böyle yap diyor

bizde onu yapalım...
çin kötü değil bence benim burda 100 USd mal ettiğim kartı adam 20 dolara veriyo kafa benden amelelik onlardan kullanalım
sistem böyle olması gerekende böyle herkes ülkesinde ananas imal edemez ama kutuptaki adam anansla dünyanın en güzel yemeklerini sosunu yapabilir.
bide bizim ülkenin ingilizce adı ne TURKEY sat tüm dünyaya TURKEY TURKEY DEN alınır.
yani hindi hindi ülkesinden alınır millet marka yapmaya milyar dolar harcıyo sende hazır
yalansa yalan diyin.
işin özeti aydın kardeşle aynı fikirdeyim bizim alayımız bende dahil adam olmaz kimse kızmasın lütfen
 
Aydın arkadaşa katılıyorum aynı olayı ben denedim ama her seferinde resetlemek ve yeniden programlamak gerekiyor. Bizim kullandığımız 300Kg yük asansörünü bile 1 gün çalıştırmadı. güvenlik konusunda çok yetersiz. ve çok üstün bir bilgiye sahip olmak gerekiyor .eğer plc kendiniz yaparsanız o zaman belki güvenli olabilir ama o imkan yok ben 80 lerde kullanılan röleli sistemi ondan daha güvenli buluyorum. En azından 1 yıldır arızasını tamir etmedim. Fakat insan için kullanılmaması için özen gösteriyoruz.
 
Bazı arkadaşların dediği gibi PLC ler Nükleer santrallerden tutunda parlayıcı patlayıcı imalatı askeri ekipman gibi bir çok üstün güvenilirlik gerektiren birçok yerde kullanılıyor. bir PLC de bir asandörü kendi başına rahatlıkla kontrol edebilir hemde hiç sorun çıkmadan. Peki neden endüstride kullanılmıyor.

Toplamalı sistem 16 kata kadar kumanda edebilen hatta 2 ve daha fazla asansörü kumanda edebilen bir kart ortalama fiyatı 500 Tl civarıda. PLC ile ise bu maliyet kat be kat artar.

Günümüz teknolojisine gelince. Asansör standartları şunlardır(kumanda olarak).
Kuyuda bir adaet 817 ve 818 nolu kontak bulunur. Birisi en alt mecburi duruş biriside en üst mecburi duruş. Bir adet sanırım adı JF idi okuyucumuz var buda katları sayar. Bir de çift hızlı lar için yüksek hıza geçiş kontağı. Bütün bu okuyucular birer manyetik reed kontaktır. İsterse 20 katlı bir bina olsun toplamda hepsinden birer adet okuyucu bulunur. Asansörün hareket ettiği kuyudaki raylar boyunca ise bu okuyuculara denk gelecek şekilde her kata birer mıknatıs konur. Sistem bu mıknatısı okuyarak kat sayar. ....

Kabaca sistem böyle . Eğer geniş bilgi istiyorsanız [email protected] adresinden mesajla ulaştığınızda yada messenger gerekli bilgiler paylaşmaya çalışırım.
 
kartın montajı ve kurulumu plc den daha basit. asansörcüler bu bağlantıları ezberliyorlar ve ona göremontaj yapıyorlar. türkiyede plc programlıyarak asansör yapabilecek kapasitede asansörcü olduğunu sanmıyorum.ben asansör firmasında çalıştığım sıralarda asansör projeleri bile standart oluyordu.zaten firma sahipleri bitmiş asansörün projesini çizmemizi istiyorlardı.
türkiyede asansör sektörü ayaklar altında. bu firmalarda ya yeni mezun olmuş ya da emekli olmuş bir ayağı çukurda olan mühendis arkadaşlar işe alınıyor. zaten kazandıkları parayla ancak bu kişileri işe alabilirler çünkü getirisi çok düşük ve 1 elektrik 1 makina mühendisi çalıştırma zorunluluğu var.çoğunlukla mühendislerden birini yeni mezun alıyor şirkette tutuyorlar diğerini ise emekli alıyor ve sen sadece imza at evinde yat diyorlar.
genelde firma sahibinin çocukları babadan görme bir şekilde usta oluyorlar ve montajını yapıyorlar.
dolayısıyla bu firmaların plc gibi kafa gerektiren işlere gireceğini hiç zannetmeyin.
onlara montajı kolay ve ucuz bakımı kolay mümkünse hiç uğramayacakları kartlar lazım.
 
PLC nin tutulmamasının bir sebebide haksız rekabetten dolayı.yapandan başka kimse anlamıyor.
Bizim kartlar gerçekten çok mübarek kartlar.
CE nin bir yığın kuralı var kumanda sistemi ile ilgili onları karşılıyor.
Kart imalatçısı bu kuralları takip ediyor gerekli geliştirmeleri yapıyor asansörcülere sunuyor.
Ne kadar güzel.
Proje olduğu için aslında bu detaylara girmemek lazım.
Delta (FAST) de plc yazılımı var asansör için rica edilse verebilirler.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,168
Mesajlar
933,948
Kullanıcılar
453,298
Son üye
dragovip

Yeni konular

Geri
Üst