Asenkron motorlarda enerji tasarrufu iddası olan sözde mucit

Güç tasarrufu yaptığının anlaşılması için kw metre yeterlidir.Diğerleri ! ,palavranın
nereden atıldığını izah etmek için kullanı-
labilir.
 
Algılama Hatası yapıyorsunuz . ?

Test edilen yük bir FAN ise müşteri de de mutlaka FAN üzerinde ne deenli etkinin olacağı vurgunlanmıştır.
Burada doğrudan hemen FAN yük değeri düşük demek YANLIŞTIR.

Yotube de ( ) FAN üzerinde test aşamasında Kw birimden motorun normal koşullarda %82-85 arası yüklendiği ve KVA birimden aslında %100 yükte olduğu açıkça görülüyor.

Daha sonra saveplug ile enerjilendirdikten sonra,, devir kaybı olmaksızın kw birimden %33 kva birimden %45 tasarruf gözüküyor.

Hakan YILDIRIM sayaç teknolojilerinin ölçüm karşılaştırmasını aslında doğru anlatıyor.
x5 tip sayaçlar aktif ve reaktif akım bileşkesini akım trafosundan sekonderden çıkış voltajı alır.
Dolayusı ile V x I x PF baz alınarak kwh endekslemesi yazan bu sayaç teknolojisi özellikle akım trafolu sayaç tekniğinde daha fazla tasarrufun elde edildiğini açıkça gösteriyor..

Vurgulağı bir konu var : yüklenme durumu,, boşa çıkan pres gibi uygulamalarda sistem büyük tasarruf sağlamakta.. ancak motoru siz plkasında yazan max değeri zorladıysanız tasarrufun hiç olmadığı bir durum var. Aslında arkaaş sistemini buradan güvenlik durumu olarak bu koşulu şartlandırmış olabilir.

ÇOK MANTIKLI BİR SİSTEM.. 6 ay ila 12 ay içinde amorti edebilir ve 7/24 çalışabilir .

Ortada GÜÇ KAYBI yok, yükün real rotasyon torkunun yani ihtiyaç olan gücü,, bir kontrol sistemi ile motorda sabitlemek gibi bir yapı....

Ben HAKAN YILDIRIM ile temasa geçerek teknik birçok veri istedim ve gördüğüm kadarıyla NASA çıkışlı bir patenetler ile başlayan birçok patentleri alınmış, hatta T.C. Enerji bakanlığı Elektrik işleri etüt idaresi tarafından test edilip onaylanmış daha önce farklı markalarla ticarileşmiş ve Hakan Bey tarafından Türkiye de millileştirilmeye çalışılan bir konu.

Size açıkça şunu söyleyeyim.

bazıları sayacı kandıracağını da düşünebilir. Ama E.İ.E de yapılmış ve resmi olarak onaylanmış bir test belgesi var. 26 mart 2008 B.15.1.EIE.0,13.01.00.622/408

birincisi: sistem yalan dolan olsaydı bu belge verilmezdi
İkincisi : sistem sayacı kandırıyor olsaydı asla bu belge verilmezdi.
 
He,he anladım Kullananlara,hayırlı ta-
sarruflar.Satanlara da,hayırlı kazançlar.
Bu hikayeyi,40 yıl önce bir kez daha din-
lemiştim.100 watlık ampul için Kanun çı-
karanlar,Koçlar,Sabancılar hadi tasarrufaBelki,2. ve hattaaa 3. nükleere engel
olalım
 
Son düzenleme:
Sami İnci,,
Hakan Yıldırım İn geliştirdiği ve sahip olduğu teknoloji,
www.saveplug.com sayfasında,, vestel den alınmış kaşeli imzalı referans mektubu var..

Burada anladığım kadarıyla konunun en başından bu yana takipçisi olmuşsun ancak bilgisiz yaklaşım göstererek muailif olduğunuz açıkça bu taraftan görünüyor.

Bilim ve teknoloji mühendisliğe ve veriye dayanır..

Hakan Yıldırım ortaya veri koymuş...
Siz bence kuru gürültü yapıyorsunuz ve insanları yanıltıp kafalarını karıştırıyorsunuz.
 

Ekli dosyalar

  • vestel_reduktor_referans.pdf
    161.1 KB · Görüntüleme: 8
Son düzenleme:
Benimde,para etmedik ! bir patentim var.O zamanki ! kabul etmediğim para ile,
3 adet Audi A4 Quatro alınıyordu .Belliki,
uyanıklık devam ediyor.Mualifi ! öğrense-
niz iyi olur.
 
Son düzenleme:
Arkadas, sebeke voltajini 3 tristorden gecirirse en fazla yarim dalga voltaj elde edebilir.
Yarim dalga voltaj akim trafolarindan gectiginde akim trafolari cok fazla hata yapar. Akim degerini kullanan watmetre artik hatali olcum yapar.

Bu duzenegin gercekci olmasi icin

Oncelikle kullandigi watmetrenin her turlu dalga sekline sahip akim ve voltajda dogru olcum yapabilir olmasi gerekir.

Akim olcumunde de akim trafosu yerine sinusel olmayan akimlari donusturebilen akim sensoru olmasi lazim.

Dolayisi ile bu deney hatali bir deneydir. Deneyde kullanilan olcu aletleri ve akim donusturuculeri hatali secilmis.
 
Hesabımı kontrol edermisiniz?

Bir hata varmı?

0,75kw motoru tahmini 0,85 cos fi ile düşünürsek 1,34 amper çeker.
0,85 cos fi nin sinüs değeri 0,53.
Bu durumda bu motorun reaktif gücü yaklaşık 0,47 kvar çıkıyor.
Bu aktif ve reaktif değerlerden yola çıkarak bileşke görünür güç 0,88 kva olur.

Bulunan bu güçler için pdf dosyadaki tasarruf oranı ile 0,58 kw aktif ve 0,25 kvar reaktif değerlerine güçler düşüyor.

Yeni elde edilen aktif ve reaktif güçlere göre bileşke görünür güç 0,63 kva çıkıyor.

Önceki değerlere göre elde edilecek tasarruf görünür güçte %28 olurken pdf dosyada %21 verilmiş.

Ya referans dosyasında tevazu gösterilmiş. Ya da benim hesapta matematik ya da mantık hatası var.

Bir diğer sorum ise;
Fizik kanunlarına göre enerji dönüşümü oranları bellidir.
Motorda yapısal değişikliğe gidilmeden, harcanan aktif yani fiziksel anlamda işe dönüşen Elektrik enerjisi miktarı düşerken nasıl oluyorda milden alınan mekanik güç aynı kalabiliyor?

Bu sistem ile motorun elektriksel değerleri düşürülerek aynı mekanik gücü alabiliyorsak, bobinajda kullanılan iletkenleri akım gerilim olarak tam kapasite ile kullandığımızda örnekteki 0,75 kw motordan tasarruf edilen %20 aktif gücü kullanarak 0,90 kw güç elde edebilirmiyiz?
 

Ekli dosyalar

  • güç.jpg
    768.9 KB · Görüntüleme: 7
Son düzenleme:
Bu yapılan testlerde motor mil çıkış gücü nasıl ölçülmüş? Dinamometre ile yada bir test laboratuvarında mil çıkış gücü ölçüldü mu?
 
ben üründen bir adet aldım.
Sıralama şöyle.. Sayaç yada ölçü aleti girişte, çıkış tarafına da bu alet yapılandırılıyor.

SAVEPLUG çıkışı doğrudan motora veriliyor.
Aynı bir hız sürücüsü bağlar gibi.
Akım motora doğru aktığı için,, Saveplug giriş tarafına bağlanacak. ölçü aleti kesinlikle Doğru yu ölçtüğü tarafımızdan teyit edilmiştir.

Zaten genel prensip akımı milisaniyelik zamandan koparmak,, ama bu dimmer mantığı gibi değil..

Hakan Yıldırım İn yaptığı ölçüm panosu, her binada kurulan panonun aynısı..

Göreceğimiz üzere ölçüm cihazı,, herzaman ana giriş tarafta,, dolayısı ile şebeke kısmında,

Sayacı hatalı ölçtürecek hiçbir illegal durum yok..

Güç elektroniği ne hakim olmadığınız için konuyu anlamamışsınız.
 
Son düzenleme:
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…