Asenkron Motorlarda Güç Hız İlişkisi

Ağzı olan konuşuyor....
Sürücü ile soft starteri karıştıyormu arkadaşlar ne:?
ne demek sürücü ile 60 Hz.in üzerine çıkamazsınız:?
Sürücünün özelliği kullanım amacı nedir.
LÜTFEN konu hakkında bilgisi olmayan konuşmasın dinleyip öğrensin...
sayın itandoğan ve torex adlı arkadaşlar konu hakkında en güzel açıklamayı yapmışlar
sürücü ile motora istenen deviri verebilirsiniz.Motorun nominal devrinin üzerine çıkmaya başladığınızda devirden kazanıp moment den kaybedersiniz.Olay budur.
Buna göre güç bağlantısını kurunuz işte arkadaşlar...
 
arkadaslar frekensla bereber gerılımıde bellı oranda yulsete bılırsınız ınvertor ıle bunun sakıncası moturun omru kısalır1- motor normal çalıştırma geriliminin ustune cıkıldıgından
2- Motor sarımları ustunden fazla akın dolaştıgından
 
Arkadaşlar düşük devirlerde güç de düşer,tabiki yük yoksa....Sonuçta akım da önemli bir çarpan.15Hzden 120hz'e kadar motorlarım var.Hızın düşük ya da yüksek olması tork ve moment ile alakalıdır.Düşük hızda tork,yüksek hızda moment düşer...Etiketi 1500d'd bir motor da 50hz'de 1500d'd 'dır...Hızını artırdıkça devri de artar....Kolay gelsin...
 
Arkadaşlar grundfos pompa üzerinde bulunan 7.5kw. bir motoru danfos marka invertörle çalıştırıyorum. Zaman zaman sistem otomasyonunda problem olduğunda motoru direk şebekeden çalıştırıyorum. Pompa çıkışında manometrem var, basıncı ölçüyorum. İnvertörle max. ayarda çalıştırdığımda basınç 28 bar iken, şebekeden direk yol verdiğimde basınç 32bar oluyor. Sizce bu problemin sebebi nedir.
 
Arkadaşlar neden bilmediğiniz konuda kesin yorum yapıyorsunuz? 120 Hz'e kadar çok uygulama yaptım. Ne demek motoru 50 veya 60 Hz üzerine çıkaramayız !!! Bir konu hakkında bilmiyorsanız yorum yazmayın. Öğrenmek istiyorsanız ise sorun...

Mesaj yazacağım diye yalan yanlış şeyler yazmayın ki forumda kirlilik olmasın ve öğrenmek isteyen arkadaşta öğreneceğini öğrensin.

Sayın Tandoğan,
Gene aynı konuya geldik. Frekans artırınca moment ne olur konusuna :p
Tüm cevap vektör kontrolde :D
 
Arkadaşlar grundfos pompa üzerinde bulunan 7.5kw. bir motoru danfos marka invertörle çalıştırıyorum. Zaman zaman sistem otomasyonunda problem olduğunda motoru direk şebekeden çalıştırıyorum. Pompa çıkışında manometrem var, basıncı ölçüyorum. İnvertörle max. ayarda çalıştırdığımda basınç 28 bar iken, şebekeden direk yol verdiğimde basınç 32bar oluyor. Sizce bu problemin sebebi nedir.

İnvertörün max ayarı kaç Hz'e tekabül ediyor?
 
1500 devirin üzerine çıkmaz oynayamazssın.motor 100 derece sıcaklığa ulaştığında yanar. 5litrelik bidona 5.5 litre su siğar mi???
ben motoru 3000 devırede cıkarabılırım nasılmı 50 hz frekansı eger 100 hz yaparsam fakat burada motorun mekanık yapısının buna uygun olması gerekır.rulman vede kapak aksamı eger uygun degılse tabııkı yapılamaz
 
Bravo demirdöven hocam,
Bilgi ve tecrübeleri olan arkadaşlar yorum yapsın,tahmin ya da yorumlarımızı yazmayalım ya da emin olmadığımız bir konu ise bunu belirtelim,lütfen diğer arkadaşları yanıltmayalım....
 
arkadaşlar, benimde konuyla alakalı bir sorum olacak. Telemecanique 0.37 Kw sürücüm var. 0.37 Kw motorum var. Motorun etiket değerlerini sürücüye girdim. Sürücüye dışarıdan bir pot koydum. Sürücünün frekansını değiştirdiğimde motor hızı değişiyor ama, 0 ile 50 Hz arası ayarlarda motorum kesinlikle güç üretmiyor. Yüke bindiğinde çok zorlanıyor. Hatta elle tuttuğumda motor çok rahat duruyor. Motoru şebekeden beslediğimde motoru durdurmam imkansız oluyor. Motorun ucunda redüktör bağlı ve redüktör 180 d/d ile dönüyor. 50 Hz üzerine çıktığımda motordan ses gelmeye başlıyor ve 55 Hz den sonra motor iyice yavaşlıyor, bunun nedeni ne olabilir yardımcı olurmusunuz... Motor ve sürücüyü değiştirdim durum gene değişmedi. Redüktörsüzde denedim gene aynı.
 
Motorlar bir üst frekansda sürülürse devir sayısı kullanılan malzeme kaliteleri nispetinde artar.
Motor düşük devir (frekans) de çektiği akım artar fakat voltajı düşük olduğu için watı değişmez. Bu motorun eşik voltaj ve frekansı altına düşerse geçerli olmaz.Yani belirli değerler altında motordan alınan güç asla etiket değerine ulaşamaz. Mümkün olduğu nispetde motor eşik gerilim ve frekansını yüksek tutmak motorun izalasyon klasmanın düşmemesine ve kilowat başına alınan torkun yüksek olmasını sağlar.(test: sargı gerilimi 220V akımı 3,5-4,5 A **25 hertzde 115V 5.8-6,4 A motor 1.1KW sabit yük)
 

Forum istatistikleri

Konular
130,072
Mesajlar
932,790
Kullanıcılar
453,068
Son üye
Mustafa6173

Yeni konular

Geri
Üst