tekosis
Üye
- Katılım
- 25 Şub 2009
- Mesajlar
- 491
- Puanları
- 6
- Yaş
- 43
Selamün aleyküm. Arkadaşlar ben küçük bir ilçede Elektronik öğretmenliği yapıyorum. Gelecek sene kısmetse "TEMİZLEYİCİ VE YIKAYICI EV ALETLERİ" ile "ISITICI VE PİŞİRİCİ EV ALETLERİ" derslerine gireceğim. bununla ilgili teknik ekipmanlarımız şimdilik yok ama bir şekilde temin edeceğiz. Ancak benim sıkıntım başka, yapmak istediklerimi, imkanlarımızı ve eksiklerimizi aşağıda madde madde belirteceğim. Benim ricam vereceğimiz eğitimi daha üst düzeye çıkrabilmemiz bana fikir vermeniz. öğretmen arkadaşlarımdan, öğrencilerimizden, teknik eleman arkadaşlardan kısacası bu mesleğin içinde bir şekilde mesai harcamış herkesten fikir rica ediyorum.
imkânlarımız:
1- atelyemiz yaklaşık 40m2
2- seneye kadar deneyi yapılacak her cihazdan çalışır durumda ikişer tane edinmeyi planlıyoruz.
3- atelyede projeksiyon cihazı ve bir adet bilgisayar var
4- lazım olacak avadanlıkları temin edeceğiz.
5- bu dalda toplam 17-18 civarı öğrencimiz olacak
6- cihazlar için atık su ve temiz su tesisatları çekeceğiz.
eksiklerimiz:
1- öğrencilerimizin hemen hepsi yurtta kaldıkları için okul haricinde bir uygulama ortamları yok hatta yurtta takım çantası bulundurmak yasak.
2- dolayısı ile bilgisayarları da yok diyebiliriz.
yapmayı istediklerim:
1- yukarıda da yazdığım gibi her cihazdan ikişer adet temin edip bir tanesini hata tespit deney seti olarak kullanmak istiyorum. hata tespit cihazını, cihazın belirli noktalarına kotduğum swiç veya röleler ile sistemi sekteye uğratarak bilinçli arızalar çıkartmak için kullanacağım. bu şekilde öğrenciler
muhtemel arızaları tespit edebilecekler. daha sonra bu cihaza ait tüm deneyler bitince hata tespit cihazının aynı olan ikinci cihazı(üzerinde oynama yapılmamış fabrika çıkışı haliyle duruyor) bir defaya mahsus tamamen söküp tekrar taktıracağım.bu uygulamaları tüm cihazlarda yapmayı istiyorum.
2- bir şekilde bu deneylere ait bir deney föyü de oluşturmam lazım ama bu konuda biraz sıkıntılıyım.
3- tüm bu uygulamaları öğrenci gruplarını(iki yada üçerili düşünüyorum) boşa düşürmeden yapmayı istiyorum yani, birinci grup çamaşır makinesi ile çalışırken ikinci grup bulaşık makinesi, üçüncü grup fırın üzerinde çalışsın vs. vs.
4- öğrencilere konu anlatımlı videolar da izletebilirim ama işin açıkçası bu tür yaklaşımlar kısa sürede öğrencide bıkkınlık meydana getiriyor dolayısı ile faydalı bulmuyorum.
arkadaşlar şimdilik aklıma gelenler bunlar. konu hakkında fikirlerinizi rica ediyorum.
konu güncel.
konu güncel.
imkânlarımız:
1- atelyemiz yaklaşık 40m2
2- seneye kadar deneyi yapılacak her cihazdan çalışır durumda ikişer tane edinmeyi planlıyoruz.
3- atelyede projeksiyon cihazı ve bir adet bilgisayar var
4- lazım olacak avadanlıkları temin edeceğiz.
5- bu dalda toplam 17-18 civarı öğrencimiz olacak
6- cihazlar için atık su ve temiz su tesisatları çekeceğiz.
eksiklerimiz:
1- öğrencilerimizin hemen hepsi yurtta kaldıkları için okul haricinde bir uygulama ortamları yok hatta yurtta takım çantası bulundurmak yasak.
2- dolayısı ile bilgisayarları da yok diyebiliriz.
yapmayı istediklerim:
1- yukarıda da yazdığım gibi her cihazdan ikişer adet temin edip bir tanesini hata tespit deney seti olarak kullanmak istiyorum. hata tespit cihazını, cihazın belirli noktalarına kotduğum swiç veya röleler ile sistemi sekteye uğratarak bilinçli arızalar çıkartmak için kullanacağım. bu şekilde öğrenciler
muhtemel arızaları tespit edebilecekler. daha sonra bu cihaza ait tüm deneyler bitince hata tespit cihazının aynı olan ikinci cihazı(üzerinde oynama yapılmamış fabrika çıkışı haliyle duruyor) bir defaya mahsus tamamen söküp tekrar taktıracağım.bu uygulamaları tüm cihazlarda yapmayı istiyorum.
2- bir şekilde bu deneylere ait bir deney föyü de oluşturmam lazım ama bu konuda biraz sıkıntılıyım.
3- tüm bu uygulamaları öğrenci gruplarını(iki yada üçerili düşünüyorum) boşa düşürmeden yapmayı istiyorum yani, birinci grup çamaşır makinesi ile çalışırken ikinci grup bulaşık makinesi, üçüncü grup fırın üzerinde çalışsın vs. vs.
4- öğrencilere konu anlatımlı videolar da izletebilirim ama işin açıkçası bu tür yaklaşımlar kısa sürede öğrencide bıkkınlık meydana getiriyor dolayısı ile faydalı bulmuyorum.
arkadaşlar şimdilik aklıma gelenler bunlar. konu hakkında fikirlerinizi rica ediyorum.
konu güncel.
konu güncel.
Moderatör tarafında düzenlendi: