cfb
Üye
- Katılım
- 23 Ara 2007
- Mesajlar
- 2
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
Herkese iyi akşamlar...
Arkadaşlar şu anda ben öğrenciyim ve baralar hakkında bir proje hazırlıyorum.Artık son aşamalara geldim ama kafama takılan sorular var.Bazı şeyler bundan dolayı kafama oturmadı.Yardımcı olursanız çok sevinirim.
- Öncelikle bölge olayını sormak istiyorum.Elimde bazı sorularda n=3 bölgeli bara gibi bi tanım kullanılmış.Bu örnek vermek gerekirse 3 fazlı bir bara mı oluyor.Veya n=2 bölgeli olsaydı bu da bir faz bir nötrden oluşan bara mı olacaktı?
- İkinci sorum boyalı baranın neden daha fazla akım taşıma kapasitesi olduğu..Bu soru forumda tartışılmış onu gördüm.Akım taşıma kapasitesinin fazla olmasının sebebi boyalı baranın ısıyı daha fazla yayması.Buraya kadar herşey kabul.Ama boyalı baranın ısıyı daha fazla yayması değil daha zor ısı dağıtması lazım.Bunu anlayamadım.İntişar direnci olayı ise kafama pek yatmadı.
- Tali bara nedir?Tam olarak kavrayamadım.
- Ana baramızdan beslenen yüklerin olduğu bir sistemde ekstra bir kol sonradan gelip,artı bir yük oluştuğu zaman hesaplar nasıl yapılıyor?Yani yüklenme akımını hesaplarken,sıcaklık,yükseklik gibi etkenler nedeniyle,yüklenme akımını çeşitli katsayılarla çarpıyoruz.Bu ekstra yük gelmesinin etkisi ne olacaktır?Ekstra yük geldiği için daha fazla akım ihtiyacı doğacak,o da baranın değişmesini gerektirmeyecek mi?
- Yine bara hesapları yaparken,kısa devre kuvvetinin etkisini göz önüne alıp,kesit seçimi yapıyoruz.Bu kısa devre akımının kuvvet etkisini,bir tek eğilme gerilmesi kontrolü yaparken mi kullanıyoruz?
- Eğilme gerilmesi hesabı yaptığımızda,bulduğumuz eğilme gerilmesi uygun cıkmazsa yapacagımız işlem daha büyük kesitte bir bara seçip,mukavemet momentimi artırıp,eğilme gerilmesini düşürmek mi? Yoksa daha farklı bir sistem mi uygulanıyor pratikte?
- Yine yüklenme akımı hesabı yaparken,deri olayı etkisini göz önüne alırken,2 metreden daha fazla uzaklıkta açıklıklarda ayrım alınmış sistemlerde bu etkiyi katıyoruz.Burada ayrım alınmadan kasıt,yük beslemelerimi?
- Yüklenme akımı hesabı yaparken,sıcaklığın etkisine baktığımızda ortam sıcaklığı düştükçe akım taşıma kapasitesi artıyor.Bu normal.Ancak bara sıcaklığı arttıkça da akım taşıma kapasitesini artıracak bir katsayı ile çarpım yapıyoruz.Bunun sebebi nedir?Sıcaklık arttıkça akım taşıma kapasitesinin düşmesi gerekmiyor mu?
- Bi de biliyorum biraz saçma kaçacak ama baranın kesit,kalınlık,boy,baralar arası açıklık,baralar ortasındaki açıklık gibi kavramları tam kafama oturmadı.Bunlardan çok kısa bahsederseniz güzel olur..
Piyasada bu işle çalışanlarınız varsa da muhtemelen paket programlar kullanıyosunuzdur.Benim yaptığım tamamen elle hesap oluyor.Çok fazla soru sordum ama bu konularda yardımcı olursanız,en azından herkes bildiği bir iki cümle yazarsa inanın çok sevinirim.Şimdiden sağolun.
Arkadaşlar şu anda ben öğrenciyim ve baralar hakkında bir proje hazırlıyorum.Artık son aşamalara geldim ama kafama takılan sorular var.Bazı şeyler bundan dolayı kafama oturmadı.Yardımcı olursanız çok sevinirim.
- Öncelikle bölge olayını sormak istiyorum.Elimde bazı sorularda n=3 bölgeli bara gibi bi tanım kullanılmış.Bu örnek vermek gerekirse 3 fazlı bir bara mı oluyor.Veya n=2 bölgeli olsaydı bu da bir faz bir nötrden oluşan bara mı olacaktı?
- İkinci sorum boyalı baranın neden daha fazla akım taşıma kapasitesi olduğu..Bu soru forumda tartışılmış onu gördüm.Akım taşıma kapasitesinin fazla olmasının sebebi boyalı baranın ısıyı daha fazla yayması.Buraya kadar herşey kabul.Ama boyalı baranın ısıyı daha fazla yayması değil daha zor ısı dağıtması lazım.Bunu anlayamadım.İntişar direnci olayı ise kafama pek yatmadı.
- Tali bara nedir?Tam olarak kavrayamadım.
- Ana baramızdan beslenen yüklerin olduğu bir sistemde ekstra bir kol sonradan gelip,artı bir yük oluştuğu zaman hesaplar nasıl yapılıyor?Yani yüklenme akımını hesaplarken,sıcaklık,yükseklik gibi etkenler nedeniyle,yüklenme akımını çeşitli katsayılarla çarpıyoruz.Bu ekstra yük gelmesinin etkisi ne olacaktır?Ekstra yük geldiği için daha fazla akım ihtiyacı doğacak,o da baranın değişmesini gerektirmeyecek mi?
- Yine bara hesapları yaparken,kısa devre kuvvetinin etkisini göz önüne alıp,kesit seçimi yapıyoruz.Bu kısa devre akımının kuvvet etkisini,bir tek eğilme gerilmesi kontrolü yaparken mi kullanıyoruz?
- Eğilme gerilmesi hesabı yaptığımızda,bulduğumuz eğilme gerilmesi uygun cıkmazsa yapacagımız işlem daha büyük kesitte bir bara seçip,mukavemet momentimi artırıp,eğilme gerilmesini düşürmek mi? Yoksa daha farklı bir sistem mi uygulanıyor pratikte?
- Yine yüklenme akımı hesabı yaparken,deri olayı etkisini göz önüne alırken,2 metreden daha fazla uzaklıkta açıklıklarda ayrım alınmış sistemlerde bu etkiyi katıyoruz.Burada ayrım alınmadan kasıt,yük beslemelerimi?
- Yüklenme akımı hesabı yaparken,sıcaklığın etkisine baktığımızda ortam sıcaklığı düştükçe akım taşıma kapasitesi artıyor.Bu normal.Ancak bara sıcaklığı arttıkça da akım taşıma kapasitesini artıracak bir katsayı ile çarpım yapıyoruz.Bunun sebebi nedir?Sıcaklık arttıkça akım taşıma kapasitesinin düşmesi gerekmiyor mu?
- Bi de biliyorum biraz saçma kaçacak ama baranın kesit,kalınlık,boy,baralar arası açıklık,baralar ortasındaki açıklık gibi kavramları tam kafama oturmadı.Bunlardan çok kısa bahsederseniz güzel olur..
Piyasada bu işle çalışanlarınız varsa da muhtemelen paket programlar kullanıyosunuzdur.Benim yaptığım tamamen elle hesap oluyor.Çok fazla soru sordum ama bu konularda yardımcı olursanız,en azından herkes bildiği bir iki cümle yazarsa inanın çok sevinirim.Şimdiden sağolun.