Bilezikli asenkron motorlar

Direnler rotor volt u ve akıma göre hesaplanır ayrıca motor çalışma rejimine göre
yaptığı işe göre kaç kademe yol vereceği seçilir , misal 5 kademede çalışacaksa direnc 5 e ayrılır sondan başlayarak direnç deverden çıkarılır her kademade motor akımı ölcülür
her ölçü de motor etiket akımını geçmemeli.
bu dirençler özel olarak yapılır motorun gücüne göre seçilir ama her faz için 3 veya 5 ohm civarinda direnç tel kalınlığı motor akımı nın a iki katı akıma dayanacak olmalı.

BİLEZİKLİ ASENKRON MOTORLAR İÇİN TAVSİYE EDİLEN DİRENÇ TİPLERİ
Güç ED % Hız dev / dak. Direnç Tipi
3,5 1500 1 x (3 x 5,2 Ω)
4,8 1500 1 x (3 x 5,2 Ω)
7,5 1500 1 x (3 x 5,2 Ω)
11 1500 1 x (3 x 5,2 Ω)
15 1500 2 x (3 x 2,8 Ω)
18,5 1500 2 x (3 x 2,8 Ω)
22 1500 2 x (3 x 2,8 Ω)
30 1500 3 x (3 x 1,4 Ω)
37 1500 3 x (3 x 0,3 Ω)
45 1500 3 x (3 x 0,3 Ω)
55 1500 4 x (3 x 0,3 Ω)
75 1500 5 x (3 x 0,2 Ω) + 1 x (3 x 0,3 Ω)
90 1500 5 x (3 x 0,2 Ω) + 1 x (3 x 0,3 Ω)
2,2 1000 1 x (3 x 5,5 Ω)
3 1000 1 x (3 x 5,5 Ω)
4 1000 1 x (3 x 5,5 Ω)
5,5 1000 1 x (3 x 5,5 Ω)
7,5 1000 1 x (3 x 5,5 Ω)
11 1000 2 x (3 x 2,8 Ω)
22 1000 3 x (3 x 1,4 Ω)
30 1000 3 x (3 x 0,3 Ω)
37 1000 3 x (3 x 0,3 Ω)
45 1000 3 x (3 x 0,3 Ω)
55 1000 1 x (3 x 5,5 Ω)
 
Bilezikli asenkron motorların bileziklerini köprüleyip sürücü ile çalıştırırsak ne gibi sorunlar ortaya çıkabilir?
 
Kısa ve öz
Teşekkürler:)
 
sürmeden kastın motor devir ayarı yapmak gibi bir niyetin varsa motor stator uçlarına şebeke gerilimini verip rotor uçlarına köprü diod takıp araya reaktör koyup 6 adet tristör ile trafo üzerinden şebekeye besleme yapabilirsin kaymayı ayarlayarak uygulamalarda bilezikli motoru dc motor gibi devir ayarlı çalıştırma işlemleri denenmiş ama başarıya ulaşamamıştır. şebeke empedansı değişken olduğu için

slm
sizin dc motor bilginiz çok güzel dc motor da 1500 amper olan dc motor 2000 amper çekiyor ve motor korumaya geçiyor neden olabilir eme saygılar
 
Hiçbir sorun çıkmaz.

Teoride, rotor uçlarını kısa devre etmek bi' anlamda motoru kafesliye dönüştürmek gibi görülse de pratikte sorun yaşanabiliyor. Zaten hız kontrol cihazı üretici firmalar da kesinlikle önermiyor. Mecbur kaldığım bir keresinde 120kW motoru köprüleyip çalıştırmıştım. Başlarda sorun çıkarmadı ama 12 saat geçmeden motor yandı.
 
Bilezikli asenkron motorların stator devresine direnç sokularak yol verilmez rotor devresine direnç sokularak yol verilir Bilezikli asenkron motorların kalkınma momentleri çok yüksek olduğu için yük altında bumotorlar çok rahat kalkınmaktadır. rotor sargılarına bağlanan dirençlerin kademeli olarak devreden çıkarılması ile motora yol verilir yol verme direnci rezistans yada sulu reosta dediğimiz çamaşır sodası su karışımı ile yapılmaktadır.Motora yol verildikten sonra bilezikler üzerinden rotor sargılarının kontaktör yardımı ile kısa devre edilmesi gerekmektedir.Softstarter yada sürücü ilede motora yol verilebilir motor rotor sargı uçları kontaktör yardımı ile kısa devre edilir ve sürücü stator uçlarına bağlanır.ekte 500kw bilezikli asenkron motoru inceleyebilirsin.

Sn çelik bu tip motorlara sürücü ile yol verildiğini belirtmişsin bu konuyu biraz açabilirmisin bi kaç yerde bu tip motorlara sürücü ile yol vermenin doğru olmadığı gibi yazılar okudum ilk etapta çalışıyor fakat kısa zaman içerisinde motor yanıyor gibi uyarılar var gerekce olarakta motorların karakteristiğini değiştirdiğimizden diye yazmışlar eğer bu konuyu biraz açabilirsen sevinirim şimdiden teşekkürler
 
Biz portol vinçlerde kullandığımız bilezikli motorların rotor uçlarını üzerinden kısa devre edip invertörle 3 kademe olarak yol verdik 4 yıldır kullanıyoruz hiç bi sorun yaşamadık
 
Merhaba,110kw Bilezikli Asenkron motor ile çalışan Bir Kırıcı motorunu(Taş Ocağı) Kısa dvre rotorlu Asenkron motor ile değiştirerek Yumuşak Yol verici ile çalıştırmak istiyorum ancak,aynı güçte motor kullanırsam moment kaybı olacağını düşünüyorum.
110kw bilezikli motor yerine Kısa devre rotorlu Asenkron motor seçebilmek için yapılması gereken hesap nasıldır bununla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar ve formülasyon'u ile ilgili bilgi alabilir miyim?

İyi çalışmalar
 
Taş kırıcı motoru,soft startla kaldırmanız mümkün olmaz.Sürücü kullanmanız halinde,aynı güçte asenkron motor kullanailirsiniz.Sürücünüzü,moment karakteristikli seçmeniz gerekir.Bilezili asnkron motorlar,kömür bakımı iyi yapıldığı sürece,sorunsuz çalışan motorlardır.Reostası elli ise,otomatiğe çevirmeniz halinde daha kullanışlı olur.Dirençler,stator devresine değil,rotor devresine seri olarak bağlanır.Bu motorlarla ilgili bilgiyi,MEGEP sitesinde bulabilirsiniz.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst