birol oz
Üye
- Katılım
- 1 Ara 2014
- Mesajlar
- 27
- Puanları
- 1
- Yaş
- 40
o halde ana şalter üzerinen kontrol edildikten sonra diğer tarafdaki sigorta kutusunda işlem yapılması daha uygun bir yol olabilir.Yerinde çözüm aramanız.
Sorunlu kar sanki ana şalter
bir usta çağırdım, sigortadaki KAR’ı kapatıp daire sayaçlarının olduğu kısımdaki elektriği kontrol etti. Sayaçlarda “faz hata” yazarken ana şalterin giriş ve çıkışlarında elektrik olduğunu söyledi. Ama bir noktayı yakaladı. Daire içlerinde resimdeki gibi iki tane KAR gibi röle var. Dairelerde Akıllı elektrik sistemi var, sağdakini kapattığımızda dairede elektrik kesiliyor ama buzdolabı çalışmaya devam ediyor. Soldaki KAR’ı besleyen bodrumda bir kutu var ve bu kutuyu besleyen bodrumdaki havuz sigortasının bağlı olduğu bu yazışmaların ana konusu KAR’dan geçiyormuş. Dolayısıyla KAR atınca akıllı elektrik sistemine elektrik gitmiyor, o da daire içindeki soldaki KAR’ı devreye sokuyor bu nedenle dairedeki elektrik gidiyor dedi. Çözüm olarak bu sistemin bodrumdaki kutusunu besleyen elektriği bodrumdaki sigorta kutusundaki KAR’dan ayırıp sigorta koyarsak sorun çözülür dedi. Mantıklı geldi, deneyip göreceğiz. Eksik bilgi verdiğim için kusura bakmayın lütfen.Dairelerin beslemesi gösterdiğiniz K.A.R üzerinden geçmez. Yangın korumalı termik şalter var sistemde (ana şalter). Tam olarak iç yapısı nedir belli değil ama görünen o ki K.A.R atınca ana şalter üzerinden çıkışların kesilmesine yol açıyor. Arıza anında kontrol devreyi kontrol etmek lazım. Ana şalter çıkış veriyor mu (Kaçak akım korumalı), vermiyorsa neden, veriyorsa nerede kesiliyor. Devreyi takip etmek gerekir.