Bir konu hakkında fikirlerinizi öğrenme

Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
645
Puanları
6
merhaba arkadaşlar.ben resimdeki gibi bir uygulama yapma düşüncesindeyim.sarıcı merdane hız kontrollu , boşaltma merdanesi tork kontrollu çalışacak. motorlar birbirine göre ters çalışacak . ben kumaşı sarıcı merdane tarafına doğru sarmak istiyorum ve boşaltma merdanesinin tork değerini küçük tutarak ,kumaş yönünün sarıcı merdaneye doğru olacağını düşünüyorum. benim tahmin edemediğim ise boşaltma merdanesinin sürücüsünün hataya geçip geçmeyeceği ile ilgili . çünkü ileri doğru sarmak isteyecek ama sarıcı merdanenin çekim gücü fazla olduğu için motor geri dönecek. sürücü tarafında bu hataya neden olur mu
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-06-26 at 09.11.10.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-26 at 09.11.10.jpeg
    85.7 KB · Görüntüleme: 41
Boşaltma merdanesine motor bağlama , avare olsun manyetik fren bağla analog çıkışlı bi sensörle boşaltama merdanesindeki rulonun çapını oku, manyetik frene çaptan okuduğun analog değeri referans ver plc varsa daha kolay olur .
Sardığın taraftaki kumaşın sarıma sıkılığını ayarlamak istiyorsun anladığım kadarıyla.
 
Boşaltma merdanesine motor bağlama , avare olsun manyetik fren bağla analog çıkışlı bi sensörle boşaltama merdanesindeki rulonun çapını oku, manyetik frene çaptan okuduğun analog değeri referans ver plc varsa daha kolay olur .
Sardığın taraftaki kumaşın sarıma sıkılığını ayarlamak istiyorsun anladığım kadarıyla.
teşekkür ettim cevabın için .boşaltma merdanesine o şekilde kumanda ettiğim zaman motor rejeneratif güç üretiyormuş ve sürücüyü hataya geçiriyormuş. o şekilde yapmaktan vazgeçtim zaten.
 
teşekkür ettim cevabın için .boşaltma merdanesine o şekilde kumanda ettiğim zaman motor rejeneratif güç üretiyormuş ve sürücüyü hataya geçiriyormuş. o şekilde yapmaktan vazgeçtim zaten.
Hiç sıkıntı değil motor uçlarına ters bir diyot bağlayarak rejeneratif gücü sönümleyebilirsin.
 
Hiç sıkıntı değil motor uçlarına ters bir diyot bağlayarak rejeneratif gücü sönümleyebilirsin.
motor uçları bu şekilde bağlı (üçgen) kondansatörü nereye bağlamam gerekli u-v + v-w arasına mı?

yada şunumu demek istediniz. u + v + w uçlarına diyot bağlayayım tek yönde enerji versin?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-06-29 at 14.44.43.jpeg
    WhatsApp Image 2020-06-29 at 14.44.43.jpeg
    112.3 KB · Görüntüleme: 20
Moderatör tarafında düzenlendi:
motor uçları bu şekilde bağlı (üçgen) kondansatörü nereye bağlamam gerekli u-v + v-w arasına mı?

yada şunumu demek istediniz. u + v + w uçlarına diyot bağlayayım tek yönde enerji versin?
Taner bey ; benim fikrim DC motor içindi, baştan kontrol ettim son mesajınızda motorunuzun 3 fazlı AC olduğu anlaşılıyor.
 
teşekkür ettim cevabın için .boşaltma merdanesine o şekilde kumanda ettiğim zaman motor rejeneratif güç üretiyormuş ve sürücüyü hataya geçiriyormuş. o şekilde yapmaktan vazgeçtim zaten.

bu şekilde yıllardır ac sürücüle çalışan sistemlerimiz var , yinede siz bilirsiniz kolay gelsin
 
bu şekilde yıllardır ac sürücüle çalışan sistemlerimiz var , yinede siz bilirsiniz kolay gelsin
ahmet bey sizin fikriniz mantıklı geldi. onu deneyeceğim . ben arkaya motor koymaktan vazgeçtim. katkılarınız için teşekkür ederim.
 
Boşaltma merdanesine motor bağlama , avare olsun manyetik fren bağla analog çıkışlı bi sensörle boşaltama merdanesindeki rulonun çapını oku, manyetik frene çaptan okuduğun analog değeri referans ver plc varsa daha kolay olur .
Sardığın taraftaki kumaşın sarıma sıkılığını ayarlamak istiyorsun anladığım kadarıyla.

@Ahmet KOZLUCA bey buna benzer bir uygulama da ileride benimde karşıma çıkacak gibi. Siz anladığım kadarıyla bu konularda tecrübelisiniz. Buna benzer bir uygulamayı ben de yapmıştım Makina 2 yıldır çalışıyor şu ana kadar herhangi bir şikayet geri dönüşü olmadı ama yine de içim tam rahat değil.

Benim uygulamam da kısaca şu şekilde olacak. Rulo halindeki Alüminyum folyoyu kaselerin üzerine yapıştırıp fire tarafına saracağız. Biz genelde boşaltma tarafına avare koyuyuoruz. Fire sarma tarafına asenkron motor koyuyoruz (Motorda şimdiye kadar fren kullanmadım.). Desensiz folyo olduğu zaman fazla bir sıkıntı olmuyor. Ancak desenli folyo olduğunda desenlerin tam kaselere denk gelmesi gerekiyor. Desenlerin konumunu belirleyen çizgileri kontrast sensörü ile algılayıp sarma motorunu durduruyorum.

Size birkaç sorum olacak ve sizin önerilerinizi öğrenmek istiyorum.

1- Manyetik fren dediğiniz normal mekanik balatalı fren herhalde?

2- Boşaltma rulosunun çapını analog çıkışlı bir sensörle okumayı önermişsiniz. Bu analog çıkışlı sensöre bir örnek marka kod verebilirmisiniz?

3- Bir sonraki projede servo motor kullansam mı diye düşünüyorum, ama servo motor kullanmak bana çok fazla bir avantaj sağlamayacak gibi duruyor. Çünkü adım değeri sabit kalmayacak, sarma çapı arttıkça adım değeri düşecek. Ve zaten kontrast sensörü ile konumu belirleyeceğim. Kullanıcı da her zaman sıfır rulo takmayacak, elinde yarım olan ruloyu da takabilir. Rulo çapını baz alıp ona göre adım değerini değiştireyim desem.

Bu konu hakkında sizin tavsiyelerinizi bekliyorum. Teşekkürler.
 
Benım yaptıgım DC motorlu tork motorlu uygulamalarda, sarıcı motor tork olarak calısırdı. Boşaltma motorunda devrı kontrol edemezsen, ürün, ya yere sarkacak, yada cok gerılecektir. Sarıcının tork olması gerekir, çünkü, ürün sarıldıkca çap büyüyecek, buna baglı olarak da , çevresel hız artacakdır. Bu durumda, akıma baglı olarak motorun hızı düşmesi gerekir.
Yeni, Ac uygulamalarda, sürücüler tork olabilmekde, kendi içinde PLC uygulmalası olan modellerde üretilmiştir. Normal, sürücü ıle bunu uygulamak ısterseniz, çap kontrolü, akom kontrol vs, cevresek degerleri de kullanmak gerekebilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst