BMS: Müşteriye ve Şirkete Dair Her Şey E-İş: (E-business) İşletmenizin tüm detaylı takibini online olarak yapabilmeyi sağlayan yazılım türü,
BMS kelimesi, aslında ne çok eski ne de çok yeni bir kelime. Esasen ilk kullanılmaya başlandığı zaman CRM olarak tanıtıldı. ABD medyasında 1989 yılında birkaç kez geçmekle birlikte, 2000 yılında 14 000 e, CRM yazılımları ve hizmetleri pazarı 2003 yılında 23 milyar dolarlık bir hacme ulaştığı görülmüştür. 2006 da ise bu rakamın 200 milyar usd leri geçtiği tahmin edilmektedir.
Fakat şimdiki zamanda gelişen sanayi ve ticaret'in gerekleri sadece müşteri yönetiminden değil aynı zamanda şirket ile müşteri arasındaki bağlarında kurulmasından geçtiğini göstermeye başladı.
BMS, müşteri hizmetleri ile şirket iç organizasyonun ideal olarak yönetilmesi anlamına gelir, burada odak noktası müşteri olmakla beraber buna zemin teşkil eden her şey de BMS kapsamına girer. Sözgelimi, müşterilerinizle ilgilenirken, personelinize performans puanları vermek de bir BMS uygulaması içerisine girer.
Yapılan bir çok araştırma, eski müşteriyi elde tutmanın, yeni müşteri kazanmaya göre 6-7 kat daha düşük olduğunu gösteriyor. Buna göre yeni müşteriler elde etmeye çalışırken, eski müşterilerini elde tutmaya çalışmak bir işletme için ciddi önem kazanıyor. Zaten 1920 li yıllarda başarı gösteren büyük şirketlere baktığımızda bunlardan %40 gibi bir oranının hala büyük olduğunu, bunların arasındaki ortak özelliğin ise müşteri ilişkilerine önem verdiklerini görüyoruz.
BMS kelimesini etraflıca tanımlamaya çalışırsak, müşteriler ile uzun süreli başarılı bir ilişki kurabilmek için, iş ve iş süreci - müşteri, personel-müşteri, ürün-müşteri ilişkilerinin etkin bir biçimde takip edilebilmesidir. Bu arada yine BMS'in bir parçası olan, müşterinin istediği an, İşletmedeki kendisiyle ilgili iş süreçlerini takip edebilmesi, eski işlerine ulaşabilmesi, çalışan personelin gelişiminin takip edilmesi, iç yazışmaların düzenlenmesi, SOP (Standart Operasyon Prosedürü) gibi şirket kurumsallığının oturmasını sağlayacak etkinliklerin yazlılı ortama dökülmesi ve çalışanlarla paylaşılmasının sağlanması tarzındaki yeni teknolojik süreçler oldukça değer kazanmaya başlamıştır.