Bor madeniyle çalışan araba mümkün mü?
Türkiye'de en çok konuşulan maden olan bor hakkında önemli bilgiler... En çok nerelerde kullanılıyor, borla çalışan araba mümkün mü?Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürü Dr. Orhan Yılmaz, Türkiye'de üzerinde en çok
konuşulan maden olan bor mineralleri hakkında önemli bilgiler
paylaştı. Genel müdür Yılmaz'ın verdiği bilgiler doğrultusunda;
Dünya bor maden rezervlerinin yüzde 72'si Türkiye'de bulunuyor. Dünyada 4 milyar ton rezervi olan madenin şu an için tüketimi 4 milyon tonda sınırlı kalıyor. Bu durumda rezervler bin yıl yetecek miktarda.
Bor madeni bir çok sanayide sınırlı olarak kullanılıyor. Ancak Pazar konusunda sıkıntıları var. Endüstriyel üretimlerde henüz istenilen seviyeyi kat edemedi. Bu da elde bulunan ve işlenen bor madeni için pazar sıkıntısı demek.
EN ÇOK NERELERDE KULLANILIYOR?
Bor minerallerinin, tekstilden, inşaat ve otomotiv sanayine kadar geniş bir kullanım alanı var.
Ancak bor mineralleri bu üretim sanayilerinin olmazsa olmazı değil. Örnek verilecek olursa bor madeni ile üretilen elyaf olduğu gibi, maden kullanılmadan üretilen çeşitleri de var.
Bu sebeple, Orhan Yılmaz bor minerallerinin olduğundan fazla abartılmasının doğru olmadığına, yeni üretim alanlarının oluşturulması için çalışılmasının gerekliliğine vurgu yapıyor.
BORLA ÇALIŞAN ARABA MÜMKÜN MÜ?
Türkiye'de en çok merak edilen borla çalışan otomobillerin mümkün olup olmadığı...
Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürü Orhan Yılmaz bu konuda şu açıklamaları yaptı:
“Şu anda bor ile çalışan hiçbir şey yok. Sodyum bor hidrojeni denilen özel bir bor minerali var. Su ile tepkimesiyle açığa hidrojen çıkıyor. Bu hidrojeni yakarak enerji elde edebilirsiniz. Pili çalıştırabilirsiniz, araba yakıtı olarak kullanabilirsiniz,
Elektrik enerjisine dönüştürebilirsiniz.Ancak bu maliyeti çok yüksek bir uygulama… Yani teknik olarak mümkün ancak ekonomik olarak mümkün değildir. Şu anda bordan enerji üretmek için harcadığınız enerji, elde edilen enerjinin daha fazla maliyetli.”
ETİ MADEN İŞLETMELERİ ÖZELLEŞTİRİLİR Mİ?
Eti Maden İşletmeleri kar eden kuruluşların başını çekiyor. Birçok özel sektör kadar kar getirisi olan kuruluşun yıllık karı, 1,5 milyar TL civarında…
Nakit para sıkıntısı çekmeyen kuruluşun, 2011 yılında Hazine'ye ödediği para 320 milyon dolar…
Bu bilgiler ışığında Genel Müdür Orhan Yılmaz, böyle bir kuruluşun iddia edildiği gibi 40 milyon lira gibi rakamlara özelleştirileceği haberlerinin spekülasyon olduğunu söyledi.
TRT Haber