BT30 spindle projesi

Ahada spindle motoru gelmiş gibi gördüm
 
Evet geldi ama sürücüsü geri gitti. Kutuya adımı adresimi yazmamislar. Tekrar gönderiler. Şimdi yolda.

Spindle için yeni bir kasnak hazırladım. T5 40T. Konik burclu.

Bu arada bu kasnaklar çok pahalı. Aşağıda görülen kasnak 100 lira falan. 60t olanı 160 lira. Dün otomasyoncuya gidip aldım. Çıkana kadar söylendim durdum. Bunlar yerli üretim. Alüminyumun maliyeti 5 lirayı geçmez. Kesim desen seri üretim. Hadi 20 lira o tutsun 25 lira. 25 lira maliyeti olan bir ürünü 160 liraya satmak nedir yahu? eBay'den alsam daha ucuza geliyor.

IMG_20180930_204226_HHT.jpeg
IMG_20180930_214402_HHT.jpeg
IMG_20180930_214414_HHT.jpeg
 
Bu konik sıkma olayına iyi alıştın abi :D cnc tornada olunca cayır cayır:D:D
 
Hazır tornayı cnc-tornaya çevirdin. Bari güzel sulu sisteme uygun bir kabin yapsan kapılı filan.
 
Aynen. BT30 bitince sıra onda.
 
Son düzenleme:
Uzun zamandır bu servoyu çalıştırmak için uğraşıyorum. Hikaye kısaca şöyle:

Bir kaç ay önce 350 liraya hurdacıdan bir servo aldım. Hurdacı elinde sürücüsü olmadığı için çalıştırıp test edemediğinden bu fiyata sattı. Ben de 350 liraya riske girilir deyip aldım. Orjinal fiyatı 600 euro civarında. Bu servo 6000 devirli (çoğu servo 3000 devirle çalışıyor) 1.1kw gücünde frenli ve kendi sürücüsünden başka çok az sürücünün çalıştırabildiği SinCos tipinde bir enkodere sahipti.

Sonra gümrüğe takılan ürünleri satan bir satıcıdan videodaki 2kw sürücüyü ucuza olmasa da makul bir fiyata aldım. Bu sürücü motorun SinCos enkoderini desteklemiyor. Bu yüzden motorun enkoderini söküp başka bir enkoder takmaya karar verdim. Servo, servo enkoderleri ve servo sürücüleriyle ilgili çok uzun araştırmalar yaptım. Motoru hangi tip ve özellikte enkoder ile sürücüye tanıtabileceğimi anlamaya çalıştım. En kritik husus komütasyon meselesi. Servo enkoderlerinin komütasyonlu olması gerekiyor (artımlı tip enkoder ise). Motorun kutup sayısıyla enkoderin komütasyon sayısının da aynı olması gerekiyor. Örneğin bendeki motorda 5 çift kutup (yani 10 kutuplu ama motorlarda kutuplar çift olarak anılıyor) bu yüzden enkoderin de 5 çift periyod komütasyon halinde çalışması lazım. Türkiye'de komütasyon enkoderi üreten tek bir firma buldum (forumdaki elektronik genel alanında tavsiye edilmişti). Kendileriyle irtibata geçtim ve uygun enkoderin özelliklerini verdim. Fiyat olarak 150 euro istediler. Hadi oradan deyip Slovakya'dan 35 euro ücretle daha iyisini aldım.

Motorun enkoderini söktüm ama fireni sökemedim. Motorun miline nasıl sabitledilerse. Neyse, freni iptal ettim. Zaten ihtiyacım olmadığı için söküp ebay'de satmayı düşünüyordum ama sökemediğim için üzerinde bıraktım ama iptal ettim. Orada sessiz sedasız duruyor.

Router'da yeni enkoderi monte etmek için bir aparatı kestim. Mekanik iş böylece bitmiş oldu.

Motorun konnektörlerini ali'den zaten almıştım ama kablolar hala yolda. Bu yüzden video'da görülen test kablolarını yaptım ama bu kabloları konnektörlere lehimlemek istemedim. Elimdeki başka konnektör tiplerine ait olan kontakları kablolara lehimleyip motorun konnektöründeki pinlere taktım.

En zor iş programda servoyu ve enkoderi sürücüye doğru tanıtabilmek. Bunun için neredeyse 2 hafta uğraştım.

Fazla uzatmayayım. Şimdilik durum videoda görüldüğü gibi.

 
helal olsun çok iyi bir iş yapmışsın güle güle kullan.
 
Hocam guzel calışma olmuş,bildigim kadarıyla elektronik temeliniz olmamasına rağmen araştırıp öğrenerek başarıya ulaşmışınız.
Tavsiye olarak söktüğünüz fren grubu yerine cnc de oraya güzel bir kapak yapabilirsiniz,yakışıklı dursun.
 
suat bey tebrik ederim. güzel işler çıkarıyorsunuz. Paylaşımlarınız sayesinde bizlerde yeni bilgiler ediniyoruz. takibe devam
 

Forum istatistikleri

Konular
130,154
Mesajlar
933,738
Kullanıcılar
453,246
Son üye
TalhaSahin

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst