Hayır araç motorunda değil. Kendi tasarlayacagim motorda kullanacağım. Araç motorları sanırsam en gelişmişi 10 bin veya 12 bin deviri gecemiyor. Benimde aklıma sürekli geliyor bu neden gecemiyor. Piston üst ölü nokta ve alt ölü nokta mesafesi kısa olması gerekir. Haliyle krank milinide o mesafeye göre işlemek gerekir. Ancak bunu sadece ben istemiyorum motor firmaları çoktan denemiş yapmıştır. En yuksek devir işin Bugatti veya başka marka dediğimiz şekilde veya benzer bir sistem yapmıştır. Pistonlu motorlarda buji ateşleme sıklığı önemli değildir zaten atıyorum bir motor da bujinin ateşleme sıklığını 2 katına çıkarırsak piston üst ölü noktada (sıkışma da) ateşleme yapar ve alt ölü noktaya gelince yine yapar ama alt ölü noktada yapsa ne yapmasa ne sonuçta benzin üst noktada ateslenir. Bu yüzden buji sıklığını 2 katına çıkarmaya gerek yoktur. Bu dengede dir üst ölü noktaya gelince ateşleme yapar.
Bu yüzden piston ve kranktan kurtulmak istiyorum. Aklımda bir proje var ama hayırlısı. Çizimleri yapıyorum.
Yazıyı yeni gördüm o yüzden kusuruma bakmayın.
Konuya dönersek.çıkış ve varış noktanız çok yanlış. Yüksek devir çok istenen bir şey değildir ki? Diyelim ki 100 bin Dv/dk'ya çıktınız bunun faydası ney?
Diğer yandan yüksek devir demek daha fazla ısı, daha fazla sürtünme ve daha fazla malzeme üzerinde mekanik kuvvet demek.Bunların her biri problemdir tasarım açısından. Bir örnek vermek gerekirse çok yüksek devirlerde piston ve biyel kolu bildiğiniz uzar.Bu gözle anlaşılmayacak uzama yanma odasının hacminin değişmesine sebep olduğu için tüm termodinamik hesaplarda değişir.
Ek olarak birde Turbo jetlerden örnek vereyim.Turbo jet temelli motorlarda (Turbofan, Turboprop, Turboshaft) Türbin o kadar yüksek devirde dönerki türbin kanatçıkları dediğimiz parçaları oluşturan metal hücreleri birbileri üzerinde kaymaya başlar.Yani şekil olarak deforme olurlar.O yüzden de bu basınca ve kuvvetlere dayanabilsin diye super alaşımlardan yapılırlar. Siz bir motoru çok aşırı yüksek devire çıkarınca karşılacaşacığınız problem farklı değil. Malzeme bozulacak, bozulmaması için ya çok maliyetli alaşımlara gireceksiniz yada malzeme kalınlaşıp büyüyecek.Bu da fazla ağırlık demek. Fazla ağırlık ise daha fazla defermasyon demek. Alın size kısır döngü.
ve işin asıl kritik noktası "zaman"...Normal şartlarda bir motor teorik olarak piston üst ölü noktada iken buji ateşleme yapar ve yine teorik olarak hemen alt ölü noktaya inmeye başlar....da gerçek hayatta iş böyle yürümüyor.
Pratikte buji çakması ve enjektör püskürtmesi piston üst ölü noktaya gelmeden gerçekleşir. Zira Yanma olayının başlayıp yanma odasının tamamında gerçekleşmesi için bir süreye ihtiyaç var. Siz 20-30-50-100 bin devirleri arzuluyorsanız "yanmaya vakit bırakmıyorsunuz" demektir. Daha buji çaktığında motor 2-3 tur atmaya çalışırsa o motor çalışmaz zaten. Ne yaparsanız yapın nasıl yakıt kullanırsanız kullanın ,bu süre size lazım. Bu hem motorun çalışması hem verimlilik hem de hem de motor sağlığı için şart.
Ez Cümle zan ettiğiniz gibi;
1: Motor yüksek devri çok istenen bir şey değildir. (ısı ,sürtünme ve mekanik açıdan)
2: Motorların yüksek devir yapmama sebebi biyel kolu uzunluğu değildir (strok sıkıştırma gerekliliği v.s)
3: .Yakıt yada yakıt hava karışımı anında başlayıp bitmez.. Yanma odasında yakıtın veya yakıt hava karışımının düzgün yanması için zamana ihtiyacı vardır ve yüksek devir bu yüzden asla arzu edilmez.
Umarım anlatabilmişimdir.