buji kablo seçimi

mbilgin55

Üye
Katılım
8 Kas 2011
Mesajlar
69
Puanları
1
Arkadaşlar piyasada ipek kablo diye bilinen grafitli kabloların direncleri 10 kohm(10 000 OHM) civarında iken, madeni telli kabloların direnci cok düşük 100 OHM civarında aradaki bu yüksek direnc farkı aracın ateşleme sisteminde farklılık yaparmı ?yani madeni telli kullananın bujisi daha cok ateşlermi? 93 model lada samara için en ideal buji kablosu nedir saygılar
 
Evet,buji kablo takımının doğru ve yerinde seçilmesi bujilerin ateşleme performansını,dolayısıyla motor çekiş gücünü doğrudan da etkiler,etkilememesi de söz konusu değil.Örneğin halen envanterimde bulunup da kullandığım Broadway marka araçta,önceleri siyah kablo yerine (Elektronik ateşlemede en performanslı olanı) kırmızı veya gri renkteki buji kablo takımının serviste yanlışlıkla da takılması neticesinde,ateşleme performasında hissedilir derecede bir azalma da gözlenmişti.Sonraları entegreli elektronik ateşlemede en iyi performası sunan siyah kablolu,elektronik ateşleme için klasik ateşlemeye göre daha farklı yapıda da bulunan (YG 'deki bu izole yapısı dolayısıyle) ve bu özel blendajlı buji kablo takımını da devamlı olarak tercih etmiştim.

Lada Samara eğer entegreli elektronik ateşlemeli ise sanayideki yedek parçacılardan ısrarla ve üzerine de basarak elektronik ateşlemede en iyi performansı veren buji kablo takımını özellikle de isteyeceksiniz.Aksi takdirde motorun çekiş performansı %100 randımanlı da olamayacaktır,klasik (Platinli) ateşlemede,daha kısa mesafeden atlayan buji aralığına (Çünkü elektronik ateşlemede bu buji atlama mesafesi daha da uzundur,dolayısiyle de ateşlemedeki bu çıkış voltajı da daha net ve daha fazladır) göre.Bu noktaya çok dikkat edin.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,163
Mesajlar
933,854
Kullanıcılar
453,277
Son üye
zkan78

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst