Can sıkıntısı

Mecburiyetler..

Acaba kesme sıvısı o kadar da gerekli değilmiymiş? - artık o takımlar nasıl dayanıyorsa.

Ama işin sırrı mengene gibi :)
Pahali oldugu icin katerli takim kullanmiyorlar. Bunun yerine torna kalemi daha hesapli. Koreldikce bileyip tekrar tekrar kullaniyorlar.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
sebebi kibriti hareket ettirmeyip sönmemesini sağlamak herhalde. ama zaten o tepkime esnasınde istese de sönemez tepkime bitene kadar kibrit sabit olur
Valla ben kibrit çöpünü çoğunluk gibi hareket ettirerek yakıyorum sonuçta 2 el kullanılıyor sönme sorunu yaşamadım bugüne dek, ilk kıvılcım ilacın gerisini yakmaya yeterli meslekle de ilişkilendirirsem motorların ilk kalkmadaki demeraj akımı gibi :), sönmeler genelde nemli kibritten veya düşüp çatallaşmış ezilip çok az kav kalan kibrit çöplerini yakma denemelerinde olur, günümüzdekiler güvenli yine de vestern filmlerine bakıp her yere sürtüp yakan kibritlerin etkisinde kaldığımı itiraf ediyorum havası bir başka :D.
 
Seri takılabilir kalemlik (mini, piston tip) yapımı (II. bölüm biraz daha hareketli);


 
Son düzenleme:
Burayı da cnc bölümüne çevirmişsiniz :D neyse rijit olmayan bozuk cnc leri hemen paslanması için kenara atmayın elden geçirin farklı amaçla kullanın;

 
Videyonun arkasından çıkan videyo @asenyurt 'a belki ilginç gelir ve bir kaç ay sonra ilk hareketli similatör videyosunu yayınlar. Site de ilginç olabilir (http://www.simprojects.nl/).



Plywood ucuz değilse de MDF'ye oranla kalitesi epey yüksek olmalı, kesimi ucuzdu. Eee geriye bi kayış-kasnak, motor kaldı.

Ben kendi CNC imi Alü levha ve sigma profilden yapmayı planlıyorum. MDF kullananlara plywood malzemeyi de araştırmalarını öneriyorum.

İyi araştırma yapan bir arkadaşım mukavemet gerektiren farklı bir projesinde plywood u seçti. Kesimin kalitesi (ebatlama) ve fiyatı da dikkatinizi çekecektir. Kesilen parçaları gördüm. Hem malzeme hemde kesim kalitesi olarak iyiydi, kesilen kenarlar çok düzgündü. Kesim sadece dikdörtgen parçalardan oluşuyordu. İnternette iki malzemeyi mukayese edecek bilgi mutlaka vardır. Birbirine dik yönde uzun ahşap malzemenin biraraya gelmesinden oluşan plywood un daha küçük boyutlu malzemeden oluşan MDF ye göre mukavemet açısından daha iyi olması gerektiğini düşünüyorum. Sanırım plywood daha pahalıdır. Aşağıdaki fiyatlar şubat 2015 tarihindeki maliyetlerdir.

Plywoodda da farklı kaliteler var. Arkadaşımın seçimi en iyisi olduğunu düşündüğü İskandinav malı. Birch veya Baltık birch ağacından üretilmiş. Film kaplı olmayanı tercih etti. Film kaplı olanları inşaatlarda beton kalıp malzemesi olarak defalarca kullanıyorlar.

http://www.balcioglu.com.tr/
Plywood levha 20 mm kalınlık 1250x2500 mm boyut. Mobilya grade, düzgün. 153 TL + KDV

http://www.demonte-ahsap.com/index.html
Levhanın tamamının istenilen ölçülerde kesimi 10 TL.



PID açıklaması; youtube 0vqWyramGy8
 
Son düzenleme:
bir kaç ay sonra ilk hareketli similatör videyosunu yayınlar

bizim yaptığımız simulatörler gerçek ölçü ve gerçek kabin olduğu için bu tarz hareket sistemleri maalesef bizim kokpitin ağırlığını kaldıramaz. bu ev yapımı sistemler (araba cam kaldıraç motoru gibi) anca bir buçuk adam ağırlığını hareket ettirebilir.

 
Plywood ucuz değilse de MDF'ye oranla kalitesi epey yüksek olmalı, kesimi ucuzdu. Eee geriye bi kayış-kasnak, motor kaldı.
Plywood şaşılacak kadar sağlam bir malzeme. Sanıyorum odun talaşı ve epoksiden yapılıyor. Sağlam olmasının yanı sıra suya karşı metal kadar dayanıklı. Yani talaştan yapılmış olsa da su almıyor ve kabarmıyor. Bende Proxxon marka torna ve freze vardı. Her ikisinin de motor tarafındaki V kasnakları plywood idi. Karşı taraflar alüminyum. Plywood kullanılmasının sebebi V kayışın kasnakta zorlanmadan ötürü boşa dönmesini önlemek. Karşı taraf alüminyum çünkü motor tarafındaki kasnağa göre çapı daha büyük. Dolayısıyla kayış büyük kasnakta zor dönüyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,158
Mesajlar
933,784
Kullanıcılar
453,258
Son üye
xirfan
Geri
Üst