Selamlar,
Bence öncelikli neden ilişkisi bulunmalı. Şimdiye kadar olmayan bir arıza neden peydah oldu?
Kompresör çalışır çalışmaz neden 20 Barg'yi geçiyor?
Kondanser hava soğutmalı ise hava akımı normal mi?
Fanların tamamı aktif mi?
Su soğutmalı ise kondanser, su sıcaklık girişi normal mi?
Debi ve su fark basıncı kabul edilebilir seviyede mi?
Eksik bilgi, yerinde olmayan teşhis demek.
Önce bilgileri tam olarak iletmelisiniz.
Chiller kondanseri hava soğutmalı mı, su soğutmalı mı?
Hava soğutmalı ise kondanserin durumu, ısı çıkışı için yeterli hava akımına müsait mi?
Su soğutmalı ise, su giriş sıcaklıkları, su debisi, fark basınçları gibi bilgiler olağan mı?
Eğer servis hava akışının yeterli olmadığı, atış havasının by-pass olduğunu söylüyor ise kondansere giren hava sıcaklığı kaç derece?
Yüksek basınca çıkma ve hata ile durma arasında yüksek basınç grafiği nasıl seyrediyor. Hızlı bir yükseliş mi söz konusu yoksa belli bir zaman sonra mı hata alıyorsunuz?
Hata aldığınızda chiller suyu giriş sıcaklığı ve debisi konusunda net bilgilere sahip misiniz?
Yani söylemek istediğim, soğutma sistemi bir çok dinamik barındırır. Tek bir noktadan bakarak teşhis koymak, hatanın düzeltilmesi sürecini uzatır. Bu ayrıca zaman ve para kaybı demektir.
Daha fazla bilgi, daha net teşhis demektir.
Not: R407C gazı kullanımı, sektörün başına gelmiş en kötü olaydır bence. Farklı özgül ağırlıkları, farklı moleküler yapısı ve farklı oranları olan 3 ayrı floron gazdan oluşturulmuştur. Sıvı fazdan kaçan gaz sistemde majör etkiler oluşturmasa da, gaz fazında ki kaçaklar karışımın oranını doğrudan değiştirmektedir. Dolayısı ile bu gaz ile çalışan sistemlerde cihazın gaz şarjı / kaçak geçmişini de bilmek gerekir. Muhalif durumda ise sistemde ki gazın toplanarak, vakum ve gaz şarjının yenilenmesi önerilir.