Kızakların sağlama basması gerekiyor.
Burulma ya da diğer mukavemetler açısından sorun olmaz ama tırlama yapar.
Rezonans kötü bir şey.
Her şey katlanarak çoğalır.
Yoldan geçen bir kamyonun sesi denk gitti mi pencere camlarını zangır zangır titretir mesela.
Bu yüzden boşluk pek uygun değil bu yüzden beton falan filan.. hatta profile bile dökülebilir ama gereksiz ağırlık ve kullanışsız malzeme...
Profilden şase yapabilirsin ama üzerinde 20 mm gibi bir tabla ve o tablaya diklemesine platina - saç - lama .. artık nasıl tabir edilirse ,
mesela 20 lik mesela 25 ik ray kullanılacaksa ray tabanı kadar kalınlıkta mesela 100*20 150*20 gibi lama ( çok düzgün lamalar var.
Yada saçtan kestirilip 2 dar yüzey düzlenip kullanılabilir.
Araya da bir kaç köprü .
Kaynak olabilir ama model tamam ise mesela az değişiklik gerekse demonte zor olur.
Kaynak yerine sağlam civatalar o yüzden 15 yerine 20 kalınlık..
Bütün bunlar illa şart değil ama ufak tefek tecrübeler ve yıllar içinde denenmiş modellerin özeti.
Aslı şöyle , yapılmak istenen iş nedir hedef nedir ulaşmanın en kestirme ve ekonomik ve ergonomik yolu nedir ??? bütün bunların sonucunda özel bir makine .. ama üniversal torna öyle değil çaya çorbaya limon hesabı.
O yüzden bir sürü şeye dikkat eklemek ve eklemek zorundayız ve bu şartlar bizi klasik torna ile yüzleştiriyor.
CNC tornanın elindeki tornadan tek farkı vida çarklarını el ya da dişli kutusu yerine motorların çeviriyor olması ve o motorlara pc nin kumanda ediyor olması.
Bu yüzden ilk başlarda elindekini ufaktan dönüştür demiştim.
Ama yeniden yapması da zor değil tabii.
Mesela kızaklar klasik tornada sürtünmeli iken yeni imkanlarla ray araba kolaylık.
Ama modifiye etmek isteyenler klasik kızakların altına lineer iğne kızaklar monte edebilirler , zor da değil pahalıda değil.
Klasiği cnc ye daha doğrusu bilyeli somun+vidaya dönüştürmede en zor kısım mevcut sportun kızak formunu bozmadan oraya sığdırılmasıdır.
Yer - büyüklük uygunsa kolay , değilse ciddi tadilat hatta bozmamak için o kısım kenara konup yeniden tasarlamak uygundur.
Cümleler ve fikirler düşük oluyor kusura bakmayın.
Konu geniş yazarak anlatmak zor ve tercihlerde çok illa şöyle yapın diyerek sınırlamak olmaz.
Ve hepsinden önemlisi tartışacak konuya vakıf çok kişi yok gibi.
Halbuki kavga edecek birileri ollsa konu çok daha renkli hale gelir .. neyse bakalım belki ilerde..inşa Allah..
---
Daha doğrusu dikdörtgen profil. 2 tane uzun yan yana. Aralarına talaşın tablaya düşmesi için boşluklu dolgu.
Bu tip yapı daha çok freze için uygun.
Ben hep öyle yaparım kutu şase ve üzerine raylar..
Aklına esen cnc yapıyor.
Madem yatık istemiyorsun al sana dik torna.
Neyse TR de daha havalı adı var " dik işlem merkezi " heyoo..
Yuvarlak elmas soruyordun
Tezgahın adı havalı ama başındakinin adı dandik dışarıda operatör diyorlar bizde düğmeci..