CNC torna yapmak

Şu makinede adam gezer puntayı tek araba üzerine oturtmuş. Pek sağlam görünmedi bana. Ben belki uzun tip araba kullanabilirim. Veya daha iyisi kısa tip 2'şer araba kullanırım. Toplam 4 araba yani. Çünkü bu güne kadar tecrübe ettiğim gezer puntanın sağlamlığının önemli olduğu.

Bu arada gezer puntayı yapabileceğimi sanmıyorum. Çıkma ama sağlam bir şey bulmaya çalışacağım. Sonra altını tıraşlayıp araba bağlamaya uygun hale getirmem lazım.

cnclathe069.jpg
 
Gözünde fazla büyütme.
Zorlanacağın yer belki konik olabilir.
Yani iç kısmın mors koniği.
Gerekirse el atarız.
Sonrası kolay .
İleri geri de kolaydır , basit bir etli boru ( içi mors konik - daha önce konu olmuştu ) dip tarafı somun .
Arkası , büteli bir kapak faturalı bir vida ..
Elinde benzeri var.
Araba ya gerek yok.
Doğrudan kızaklara oturan ve kızakları( ray ) kılavuz olarak kullanan basit bir sistem olabilir.
Alta tablaya ortadan destekli sıkma.
Bu yüzden alt tabla kalınca mesela 20 mm deniliyor.
Ama evet uğraştıracak bir iş.

Teklifim hala geçerli ,
Elindekini çok az bir değişiklikle kolayca cnc yapabilirsin.
Geri dönüşü de mümkün olacak şekilde.

Hiç bir şey yapmamış olsan bile mekanik tecrübe kazanıyorsun ..
 
Konik işi kolay. Daha önce deneyip becerebildiğim için tekrar yapabilirim herhalde diye düşünüyorum. : )

"Alta tablaya ortadan destekli sıkma."

Bunu okuyunca gözümün önüne 3 yöntem geldi.
- Tablayı eksen yönünde boydan boya yarıp (mesela 5mm'lik bir yarık) içine gezer puntadan inen T şeklinde sıkma pimi geçecek. (eminim bunu kastetmedin)
- Tablaya boydan boya vida delikleri açmak. (bunu da kastetmemişsindir)
- Tablaya bir nevi T kanal kaynatmak.
 
.
.
- Tablaya boydan boya vida delikleri açmak. (bunu da kastetmemişsindir)
.
.

Belirli aralıklarla evet.
Bir incelik var ama.
Ara boş olursa ( kanal olsa da aynı sorun olur ) sıkınca alt tabla yamulur !
( bu yüzden alt kısım diklemesine yanlık ve ara atkılarla desteklenir )
Araya özel parça konur.
Genişçe silindir bir tarafından alttaki deliğe vidalı diğer taraftan punta alt tablasına sıkılıyor , boyu tam aradaki boşluk kadar.
Boydan delik olup uzun vida ile de olur.
Deliklerin arası punta vida ( ileri geri yapan ) stroğundan sıkma vidası çapı kadar küçük olması yeterli.
Hadi temiz iş olsun yarısı kadar.

Universal tornalarda 2 adet kılavuz kızak olur.
Biri sport içindir , diğeri punta için.
Genelde üçgen olur.
Puntanınki ayrıdır çünkü sport çok çalışır ve aşınmış olabilir ki bu durum kompanse edilebilir , ama punta dediğin gibi çok önemlidir.
Az bir şey kaçık olsa silindirik değil konik işleme olur.
Ray varsa ikinci kılavuza gerek yok.

Merak ediyorum elindekini neden modifiye düşünmüyorsun ?

Puntayı tam eksende delmek işin püf noktası ama zorda değil.
Kafası çalışan çözüm buluyor.
Benim gibiler ise enerji tasarrufu yapıyor sadece seyrediyor. :rolleyes:

 
Son düzenleme:
Elimdekinin motoru dandik. Tek hızda çalışabilen 1 fazlı AC motoru. Onu değiştirmek gerek. Dişli kutusu fazla. At gitsin. Aynası değişecek. Parça sıkınca eksende sıkamıyor. Komparatörle düzeltiyorum. Fener mili çapı 20mm. Çoğu zaman dar kalıyor. Kızaklı olması da pek içime sinmiyor. Düzeltilip ray döşenebilir de uzun iş.

Bunların yanı sıra ben boş duramıyorum. Beni meşgul edecek iş lazım ki bu projeyle kışı çıkartırım. :)

Makine bitince elimdeki tornayı satarım zaten.
 
Aralarda ip uçları yazarım genelde , derdi olan kesin görür.
Mesela klasik kızaklara çok az bir uğraşı ve masrafla bilyeli ( linear ) kızak gibi . :rolleyes:

Eksende sıkamamak tornanın değil aynanın suçu.
Çap büyüdükçe ağırlaşır ama çeneleri daha iyi kavrar.
1-2 mm yi sıkmak için çene uçları ince olmak zorunda .
Bu durum parçaya gömülme - tam eksene getiremem gibi sonuçlanır.
Büyüdükçe min çap da büyür.
Mesela 160 lık en az 3 mm sıkabilir.
Aslı spindle pensleri gibi tam çapı yakalamak/sarmak ama o standart iş için .
Kayar otomat pensleri hariç hiç bir ayna çöz bağla yapınca aynı sıkamaz , illa comparator gerekir.

Motor da bahane değil.
Trifaze bir motor tak birde hız kontrol.
Mesela aynı anda çalışmayacaksa frezenin spindlesinin hız kontrolü.
Cnc yapınca dişlilerin hiç birine ihtiyaç yok.
Zaten vidayı söküp yerine bilyeli somun vida .
Hani belki üst sporta sığdırmakta zorlanabilirsin .

Boş duramamak !
That is the question..

Tamamda enerjini üretime aktar.
Tornaya ihtiyacı olan çok arkadaş var.
Onların amatörce ve az karla bile işlerini görmek büyük olay.
Hele ki mamül iş .
Freze ve torna büyük avantaj dışarı gitmemiş olursun.

Haklı olduğun tek konu fener mili iç çapı..
 
Videoyu atlamadan dikkatli izle.
Çeşit çeşit kalem yuvarlağı bilem var.
Devir düşük olay rahat izleniyor.
Talaş nasıl çıkar kesme kalemi şekli nasıl neden ..
Hele bir tareti var ki ..


Böyle yap demiyorum elbette ama en ufağından en büyüğüne talaşlı imalat aynı fizik prensiplerine tabii.
 
Torna aynasının 3 veya 4 ayaklı olmasının farkı nedir?
 
Geometrik bilgi .
3x parçayı 4 ayakla yakalayamazsın.
4x parçayı 3 ayakla yakalayamazsın.
 
Torna deyince aklıma ilk gelen dairesel kesitli parçaların bağlanması.
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,798
Mesajlar
930,191
Kullanıcılar
452,591
Son üye
Ercan Akkaya

Yeni konular

Geri
Üst