CNC torna yapmak

Teşekkürler. Tahmin ettiğimden de ucuzmuş.
 
Torna için linkteki gibi çalışmayla döküm modeli çıkartılabilir.İstenen şekil foama işlenip pik döküm yaptırılabilir.
 
@KAZIMUGUR

Aklıma bir fikir geldi. Akşam solid çalışmasını yapıp fikrini alayım.

Modeli aceleyle hazırladım. Kabaca fikir şöyle. 30x50 veya 40x80 demir profil kullanacağım. Uzun profillerin iç kısmına resimde görüldüğü gibi profilin ebadı kadar kesikler atıp oralara aynı profilden kaynatacağım. Yani iskeletin içi tamamen boş olacak. Her şey bittikten sonra sağdaki kısa profildeki deliklerden demir döktüreceğim. Böylece iskeletin iç kısmı tamamen demir olacak. Ayaklar hariç tabi. Onlar boş kalacak.

Uzun profillerin üst kısmına 25x10 lamaya raylar için vida kılavuzları çekip kaynatacağım (dökümden önce tabiki). Bana epey kolay geliyor. Aklımdaki tek soru döküm esnasında kaynaklar atar mı?
 
Aklıma gelen başka bir soru da demir profile demir dökünce birbirini tutar mı? Alüminyuma alüminyum eritip dökünce oksitlenmeden dolayı birbirine kaynamıyor. Demirde nasıl oluyor bilmiyorum.
 
Olmaz
Her okuduğunuzun peşinden koşmayın.,
Başka forumlarda cicili bicili çalışmalar havalı cümleler falan filan .. çoğu saçma salak şeylerdir.
İşten anlamayan kompleksli bebe şebedir ki bir kısmının yaşı benden geçkince bebelerdir.

İçine döktüğün şeyde demir ve hiç aklına gelmedi mi eriyeceği en azından yumuşayıp çarpılacağı ?
İçi oyuk ne ki profilin dolusunu bile hem de 2.5 elektrotla kaynatırken çarpıldı abüüü diye ağlamadın mı ?
Millet bir şeyler yapmış , ben en babasını dedesini anasını... yapacağım diye böyle boş işler ile vakit kaybetmeyin.

Arası boş olacak talaş aşağıya düşecek ?.. hiç hayal gücün yok mu ?
Talaş zaten aşağıya düşemeyecek , tabii sport + katerlik yapmayacaksan o zaman başka , düşer.

Aralık olmadan düz tabla ve üstünde raylar hem kolay montaj hem de talaş için en kolay tip.
Az bir gayretle ve ya hava ile talaşlar arka tarafa bir hazneye...
Ancak tablanın altına çarpılmaması için belki ama kaynak yerine cıvata ile bağlantı .. yükselti..

Ayak - ara gibi şeyler o kısım kullanılacak ise evet mesela arada vida ve ya bir takım aparatlar kızaklar yuvalar filan , lünet için mesela ..punta sıkıştırma için mesela ..
ve tabii ancak kurtaracak kadar yüksek ..
Klasiklerin yüksekliği , taşırken ve konduğu yerde çarpılma olmaması içindir.

Yükseklik raylar için ama alt tabla yeteri kadar kalın ise hiç gerek yok , burulmaz tabii şöyle işler yapmayacaksan.


Bak alt tarafı ne kadar yüksek ?



Talaş için çok kolay biçimde 1-2 mm alüminyumdan siperlik yapabilirsin.
Hatta öneririm yap.

Gözünde çok büyütme , ayna ekseni ile Z ekseni ve punta aynı eksende ise ve X ona dik ise ve zırlamıyorsa o en iyi tornadır gerisi laga luga..
 
:) Tamam kızma. Plazmacıya gitmeyeyim diye uğraşıyordum ama gitmek farz oldu artık.

Bu durumda üst taraf tek parça 15-20mm levha olsun. Yan duvarlar 10mm yeter herhalde. Yalnız levhaları dikine delecek teknoloji bende yok malesef. Sütun matkabım biraz yalpalıyor. Zorlayınca uç kırıyor. Sanayide deldirmek lazım.

Videonun başlangıcı eksen tasarımı hakkında çok iyi bir örnek , sanki diyor , taret mi o ne ki agam ?

Bu makine çok hoşuma gitmeye başladı.
 
..yalpalıyor. Zorlayınca uç kırıyor. Sanayide deldirmek lazım.

İyi görünür bir kaç resmini koysana , çok işe yarayacak bir oyuncaktır gerekirse az bir düzeltme..

Yan duvar dediğin fener mili kutusu mu ?
10 mm biraz riskli 15 gibi , mesela alüminyum olsa M8 M10 normal diş ( ince bu işte olmaz ) cıvata için rahat olur..
Alüminyum olursa kolay işlenir hafif olur ama ben olsam (demir) saç yaparım çok olsun 20 kg atar.
Alt tabla 20mm sportlar 20mm gibi .. hele bir çizim yap bakalım.
Asıl önemli kısım fener mili kutusu ve kayış kasnak motor ( motorlar ) tarafı .
Bu kısmı mdf üzerine bağlasan bile torna diye satarsın..:)
Bu kısımda revize edilecek tek ölçü yükseklik.
Alt tablaya bu kısımda oturacak.
Ray araba sportlar katerlik çizilince eksen yüksekliği belirlenmiş olacak.
Bu çap kurtarıyorsa ne ala az ise katerlik yükseltilecek gibi ince ayarlar revizeler sonrası ölçüler belirdikçe kalınlık en boy malzeme cinsi mukavemet gibi konular tartışılacak hale gelir..
 
Yan duvarlar dediğim tablanın (ana rayları vidalayacağım tabla) altındaki ön arka sağ sol levhalar.

Alüminyum mümkün olmadıkça kullanmak istemiyorum. Motor bağlantı aparatı vesaire alüminyum olur ama temel kısımlar demir veya çelik olur.

- Tornanın toplam uzunluğu 1 metre uygun mu?
- Tornada gezer punta olsun mu? Bence olsun.
- Gezer punta olursa toplam işleme uzunluğu tahminen yarım metre olur ki yeterli benim için.
- Gezer puntaya CNC'de hiç gerek yok, hiç kullanmazsın dersen 1 metre uzunluk çok fazla.
 
Yan duvarlar dediğim tablanın (ana rayları vidalayacağım tabla) altındaki ön arka sağ sol levhalar.
.
.
- Tornanın toplam uzunluğu 1 metre uygun mu?
- Tornada gezer punta olsun mu? Bence olsun.
- Gezer punta olursa toplam işleme uzunluğu tahminen yarım metre olur ki yeterli benim için.
- Gezer puntaya CNC'de hiç gerek yok, hiç kullanmazsın dersen 1 metre uzunluk çok fazla.

Yan duvarlar ( alt destekler diyebiliriz mesela ) en son tasarlayacağın şeyler.
Mesela motorları alta alacaksın ..vida ve yatakları .. derken bir yükseklik oluşacak.
Ve tabii genişlik.
Mesela alt tabla geniş tutulup vidanın altta kalmasını sağlamak iyi bir şey , aynı zamanda ayaklar ne kadar geniş üst sport stroğu o kadar fazla ve sistem daha az titreşimli gibi şeyler yazacağız.

Gezer punta dediğin ileri geri götürüp sonra sabitlenen ve arkasından vida ile uç kısmı girip çıkan puntayı kast ediyorsan şart tabii.
Lünetin yapamayacağı işler var.
Mesela delik deleceksin ki tornada ya punta matkabı ile başlanır yada çok kısa matkaplar kullanılır yoksa "gezer".
Mesela kılavuz çekeceksin ..
Mesela delik punta yerine ufak ayna bağlamak var.. kendimizi kısıtlamanın manası yok.

Uzunluk tamamen ne işler yapacağına bağlı.
Fener mili deliği büyücek olunca çok esneklik kazandırıyor boyca.
Ama ne hedeflediğini sen biliyorsun.
Punta yaklaşık 200 mm yer tutar tahminimce ..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,798
Mesajlar
930,191
Kullanıcılar
452,591
Son üye
Ercan Akkaya

Yeni konular

Geri
Üst