dahlender motor baglanti

Katılım
22 Ara 2012
Mesajlar
50
Puanları
1
Yaş
39
vinc motoru klemensi. panodan 6 adet kablo geliyor solda 3 ve fren kablosu , sagda 3 kablo var bu motor dahlendermidir ayrik sargilimidir , neden 9 kablo cikmis motorda acaba
 

Ekli dosyalar

  • 20171220_115505.jpg
    20171220_115505.jpg
    331.8 KB · Görüntüleme: 127
Bu bağlantı dahlender Bağlantı resimdeki üsten üç kılemense düçük devir için giriş yapılır ve fren kablosu buraya bağlanır. Alt kısımdaki ikişer kablo bağlı olan kılemenslere gelen kabloların uçları köprülenir.

Yüksek devire geçmek için Alt kısımdaki kılemense gelen kabloların köprüleri sökülüp enerji verilir.

Dahlender motorlarda Düşük devirin iki katı yüksek devirdir. (750 - 1500 devir gibi )
Ayrık sagılı motarlarda düşük devirin birkaç katı olabilir. (600 - 1500 devir gibi)
 
hocam sei ucgen pararlel yildizmi oluyor ozaman

panodan alttaki klemesr gelen kablo sadece kopru vazifesimi goruyor yokssa alt klemensede enerji veriliyormu .su sekildemi hocam ustten enerji verildi alt kopru edildi yavas devir.... alt kopruler sokuldu alt enerji verildi yuksek devirmi oluyor peki yuksek devirde iken fren klemensinde enerji nasil oluyor bobinlerden mi dolasip geliyor
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Motor etiketi olmadan söylemek kesin doğru deyil sadece fikir verebilir.
çünkü dahlender bağlantıda faz sıralaması çok önemli yanlış bağlantıda sargılar zarar görebilir.
şimdi soruna elelim.
bobin bağlantıları Düşük devir de Seri üçgen. Yüksek devirde .Parellel yıldız olmalı.
Düşük devirde. Üst kılemense 3 faz Giriş ve fren motoru._ alt kılemenlere gelen kablo köprüleme yapmalı.
Yüksek devirde. Üst kılemanse 3faz giriş ve fren motoru _ alt kılemense gelen kablo köprü sökülüp 3 faz giriş yapılır.
bu bağlantıyı ben 100.tonluk paletli vinçin 22.Kw kanca motor bağlantısı olarak kullandım.
 
tessekkurler hocam

peki baglanti yaparken kablolar markasiz sokulmus nasil baglamam gerekir fazlarin cakisma ihtimali alltaki 6 ucu sokup nasil yaparim
 
Motor kılemensini hiç sökme sökersen uçları tebit etmek çok zor .
Motorun temik ayarları çekeceği akıma göre ayarlı olmalı.
düçük devirde çalıştırıp akımını dönüş yönünü kayıt et.
yüksek devirde çalıştır ve yönünü akımını kontrol et aşırı akım çekiyorsa yüksek devir bağlantısının iki kablosunun yerlerini değiştır ki aşırı akım çekmesin. bu işlemleri çok kısa sürede yapmalısın.
 
20171227_191056.jpg

hocam panoyu inceledim kompak salteri kandirinca direk monitore ve yildiz kontaktoru cekiyor dediginiz gibi calismakta vira yapinca hem monitorden sol klemense . ve yildizliyor sonra ikinci kademede ucgen cekip yildiz birakiyor ayni zamanda moniyordende enerji geliyor fazlari monitorun icince buyuk kontaklarla degistiriyor hocam anlamadigim sargilari cozemedim sol klemnste hep enerji var sagda kopruluyor paralel yildiz gibi durmuyor cizevilirmisiniz acaba 9 ucu cozemedim
 
elinize saglik hocam fakat benim motorda ilk once kopruluyor paralel yildiz dusuk devir olur ozaman. sonra iki klemensten veriyor enerji orasini cozemiyorum
 
Aşağıdaki şemayı incelersen çalışması şu şekildedir.
Düşük devir. Q.23 ve Q.24 kontaktörleri köprülüyor Q.21 kontaktörü enerji veriyor.
Yüksek devirde. Q.17 -Q.18 ve Q.21 kontaktörleri çalışıyor alt ve üst klemenslere enerji veriyor.

dah 9 uclu.PNG

Aşağıdaki taploda Dahlender bağlantı şemaları. Daha geniş bilgi için
" MEGEP Asankron motorlara yol verme " modülüne bakabilirsin.
asankron motorlara yolverme dah mot bağ.PNG
 

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Geri
Üst