Dalgıç pompam çalışmıyor

Mehmet141

Üye
Katılım
11 Nis 2018
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
41
Arkadaşlar herkese merhaba.İzmir deyim 35 metrede 1.5hp dalgıç pompam var.1 sene olmadı sarılalı.Panoya gelen tesisat yüzünden 2 kez motor yaktım.Motora inen kablo dahil herşey sıfır denebilir.2-8 basınç şalteri yeni -hidrafor yeni.Panonun çoğu yeni.Motor yeni sarılmıştı.Sistem 380v.Sorunum;
Pano içindeki sistemi Sigorta ile açıyorum.Bazen termik devreye giriyor bazen girmiyor pano çalışıyor.Çalışmasa bile termiğe (mavituşlu yer)tıklayınca hemen üstteki moturu çalıştır diye atıp çalışıyor pano.Taa ki mavi tuşun yanındaki kırmızı tuşa basana kadar sistem çalışıyor üssteki basık kalıyor yani pano devrede motor varmış gibi çalışıyor.Fakat motorda hiçmi hiç tık yok.Sizde motormu gitti yine?Saygılar.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2663.JPG
    IMG_2663.JPG
    250 KB · Görüntüleme: 113
  • IMG_2664.JPG
    IMG_2664.JPG
    516.2 KB · Görüntüleme: 60
Kırmızı tuş dediğiniz,termik çalıştı,yani,
motor aşırı akım çekiyor diye motoru ko-
ruyan sistemin çalıştığını belirleyen tuştur.
Bastıktan biraz sonra tekrar dışarı çıkıyor,
sa,motorunuzda arıza var demektir.Bu a-
rıza,motor yanması olduğu gibi mekanik
arızada ( mesela,rulman arızası ) olabilir.
Her halükarda,güvendiğiniz bir bobinajcı-
ya götürmeniz gerekir.
 
Sami Bey cevabınız için tşk ederim.Fakat ne bobinajcıma güveniyorum nede saracak bir başkasına güvenim olabilir.Eğer sorun motorda çıkarsa sıfır italyan pompa+motor düşünürdüm..Sardırmaya zaten 250 den aşşağı yapmazlar.Güvenmediğim 250 lira yerine 850 lira verip italyan motor almak daha mantıklı.Sadece maddi durum şuan elverişli değil. Biraz bekleyecek ağaçlar.Saygılar.
 
1- Motor ile pompa arasındaki mekanik bağlantı kopmuş olabilir. Bu durumda motor çalışır ama pompayı çevirmeyeceği için su basmaz. Kontaktör çektiğinde motora giden kablodan akım ölçümü yapın. Akım çekiyor ama olması gerekenden düşükse sebep yukarıda bahsettiğim durumdandır.
2- Sisteminiz trifaze (3 fazlı). Eğer fazlardan ikisi gelmiyor yada sigortadan geçmiyorsa ve geçen tek fazda kumanda devresine denk gelmişse kumanda devresi çalışır ama motor çalışmaz. Fazlar arası gerilimi ölçmelisiniz.
3- Kablo her ne kadar yende olsa ek yerinden falan kopma olabilir (Zayıf ihtimal ama imkansız değil)
4- Motor yanmıştır ve açık devredir.Aynı anda iki sargının yanması ve açık devre olması lazım. Aksi halde Sigorta atar(buda zayıf ihtimal).
NOT: Neden termik üzerinden çalıştırıp durdurduğunuzu anlamadım. Pano kapağında buton yada şalter yokmu...?
 
Ertek68 motoru sardırırken bu gibi durumlar yaşanmasın diye yeeni aldığım kabloyu motorun içine bağlattım.Yani su içinde bağlantı bulunmamakta.Ben elektirikten fazla anlamıyorum.Fakat az-çok dalgıç pompa işini kavradım denebilir.Örneğin basınç şalterim su oranındaki kreç nedeniyle kurum yağıyor.En geç senede 1 çıkarıp kreç çözücü ile temizliyorum.Sizin kontrol etmemi söğlediğiniz alanlar beni aşacak.Motoru son attığım ustam.Afyonlu Veli ustadır ona güvenim var.Sonucuda yazarım artık.
 
Bahsettiğim ölçümler çok ustalık gerektiren bir şey değil Pensampermetre kullanmayı bilen bir elektrikçi Fazlar arası gerilimleri ve kontaktör çekiliyken motora giden kablolardan akımı ölçecek.
 
Merhaba! maddi durumun varsa dalgıc pompaya şamandıra bağla susuz calışırsada motorda sıkıntı cıkar sürekli
 
İsmail Bey sıvı kontrol rolesi mevcut.Bugün elektirikçi denk geldi göz attı sağolsun.3 fazda gidiyo dedi.Büyük olasılıkla motor gidik gibi.Çok düşündüm ettim aklıma takılıyor.bBu dalgıç pompalarının imaltında neden motor üzerine bir Sigorta sistemi yapıp satılmıyor.Dalgıç pompa küçük bir hatada yanıp gidiyor.Çok üzücü.Bu arada dalgıç pompanın pompasının hiç bakımı olurmu?Yaklaşık 12 sene oldu.motor çok sarıldı fakat pompa öylece durmakta.
 
Son düzenleme:
Sigorta atmıyorsa motorun henüz yanmamıştır, ama yakında yanar, motorun sargı dirençlerini o elektrikçi ölçemiyor mu, kabloları ve termik akım ayarını kontrol ettir.
 
Acaba 1.5hp lik motorum kontaktörümle termik uyumlumu?Kontaktör ;
Sıemens 3Tf41
3TF41, BRAH Electric B3TF41 aftermarket direct replacement for Siemens, contactor, World Series, type 3TF, 3P, 3PH, 12A, 600V, 3HP @ 230V, 7.5HP @ 460V, 10HP @ 575V, complete with 110/120V AC coil, 2 N/O - 2 N/C auxiliary contact, AC magnetic contactor, suitable for use with 3TF series motor control systems

TERMİK ;2.5-4 AMPER arası
Yanlış görmüyorsam kontaktör 3hp-10hp arası bir model.Daha düşük bir kontaktör kullanmakmı gerek!
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
930,984
Kullanıcılar
452,751
Son üye
djfkdjdjkjyj

Yeni konular

Geri
Üst