dc motor arıza

mechnegg

Üye
Katılım
17 Şub 2007
Mesajlar
6
Puanları
1
Yaş
39
Arkadaşlar,
üretim hattımızda; ana şanzumandan diğer ünitelere giden şaftlarda sanki mekanik arıza varmış gibi sesler çıkıyor. ( Ses belirgin şekilde yüksek ) Bu nedenle de ana şanzumanı indirip bütün rulmanları vs. kontrol ettik ancak mekanik arıza olmadığını farkettik..

Bu olay baskı kontrol sistemini devreye aldıktan sonra meydana geldi. Bu sistemi kısaca anlatmam gerekirse, sistemi devreye aldığımızda ana şanzumana bağlı bir step motor (yada sabit mık motor?) baskı yerini sabitlemek için diğer üniteleri bir şekilde tahrik edip baskı yerini sabitliyor..

Bir de bu durum devam ederken, ana motor aynı yükte çalışırken çektiği akım 16 A dan 70 A ya kadar değişkenlik gösteriyor..

simoregden ya da tako generatörden falan kaynaklanıyo olabilir mi?

Forumu inceledim ama bu konuyla ilgili bir bilgiye ulaşamadım. Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler..
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
tako hızı sabit tutmak için motor voltajını değiştirme prensibine göre çalışır motorda fırçalar sağlamsa takodan olabilir veya dc sürücünüzün giriş fazlarının akımlarını ölçün eşit değilse bazı sürücülerde balans ayarı vardır yani dc üretirken fazlardan eşit akım geçmesi gerekir trifaze girişli sürücülerde 3 diyot 3 tristör veya 6 tristör köprü çıkışlar vardır bu tristörlerin birisi çalışmazsa mekanik vuruntu yapar sanki mekanik arıza gibi
 
sayın hacksiz cevap için teşekkürler..Bahsettiğim baskı kontrollü üretimleri tamamlayıp, normal üretimlere (bu sistem off duruma geçtikten sonra) geçtiğimizde mekanik ses 1-2 gün devam ettikten sonra kendiliğinden düzeldi..Bahsettiğiniz tristörlerin arızalı olup olmadığını nasıl belirleyebiliriz? Ben makine mühendisiyim dolayısıyla konu biraz uzak bana...elektrik bakımcı arkadaşa sizin önerinizi iletsem, tristörlerde arıza olup olmadığının tespitini yapabilir mi?
 
Ayrıca; Enerjiyi şebekeden değil de jeneratörden alsak, tristörlerde arıza olup olmadığını anlayabilir miyiz?
 
giriş fazlarının voltajları eşitse şebekeyle ilgisi yoktur akımlarını ölçmek gerekiyor akımları eşit değilse aşırı fark varsa o fazın tristöründe geyt tetikleme ucunda temassızlık olabilir çünki kendi kendine düzeldi demişsiniz
 
sn hacksiz aynı sıkıntıyı işyerınde bende yasadım.800hp dc bir motorumuz var,motordan arada sankı içindeki rotor bıyerlere çarpıyomuş gibi tok bir ses çıkıyordu.vuruntu yapiyordu.motorun yataklarını kontrol ettık dengede olmadıgını farkettık.komple bakıma aldık.sargılarını vernikledik kömürlerini değiştirdik düzgün zemine yerleştirdik motora yol verdik bu sefer overload aşırı yük hatası vermeye başladı.sonra kontrollerde
sürücünün içinde 600a sigortasının atmiş olduğunu farkettim onu değiştirdim tristörleri kontrol ettim ama bilinçli olarak değil tabi omajlarına bakarak yaptımbunu yerınden sökemediğim için böyle yapmak zorunda kaldım.yanda sağlam olan sürücünün tristörlerine bakarak karşılaştırdım sağlamdı şimdilik motorda sıkıntım yok fakat bu tristörlerin tam olarak doğru ölçümlerini sürücünün üstünde yapabilirmiyiz yapabilirseknasıl?bunları merak ediyorum .dc motorların bakımlarının hangi aralıklarda ve nasıl yapılması konusunda bilgisi tecrübesi olan arkdaşlardanda destek bekliyoruz tabi bu bakımlar motorun çalişma saatleri çalişma ortamına göre değişir ama genel talimatlar yapılması gerekenler ????
 
motor elektronık kontrol unıtesı akım regulasyonunda sorun olabılır:
ayarları sızın baskıya verdıgınz durumda yenıden ısletme sartlarında yapılmalı
osılaskopla cıkısı kontrol et
3 faz dengelı akım cekıyormu bır ıncele
kestırımcı Bakım cıhazları ıle kontrol yapamazsın
fırcaları mınumum boyuna ınmeden degıs
hava ıle mot guzel temızle
kollektorun uzerıne ıyı bak derın cızıkler vars bakım yap
 
motor elektronık kontrol unıtesı akım regulasyonunda sorun olabılır:
ayarları sızın baskıya verdıgınz durumda yenıden ısletme sartlarında yapılmalı
osılaskopla cıkısı kontrol et
3 faz dengelı akım cekıyormu bır ıncele
kestırımcı bakım cıhazları ıle kontrol yapamazsın
fırcaları mınumum boyuna ınmeden degıs
hava ıle mot guzel temızle
kollektorun uzerıne ıyı bak derın cızıkler vars bakım yap

katılıyorum
 
Benzer bir problem ile bende karşılaştım. Gerek sürücü gerek motor tarafında yapmadığımız işlem kalmadı, fakat problem çözülemedi maalesef. En sonunda motoru da sürücüyü de değiştireceğiz gibi geliyor bakalım ne olacak.
 

Forum istatistikleri

Konular
128,867
Mesajlar
921,140
Kullanıcılar
450,986
Son üye
yasinarsln53

Yeni konular

Geri
Üst