Konu ile ilgili bizzat tecrübem olmasa bile şöyle bir katkıda bulunmaya çalışayım. Uyartım sargılı bir DC motora PWM hız kontrol yapılacaksa, bunun sadece rotor sargısına yapılması lazım. Uyartım sargısına sabit bir DC voltaj olması lazım. Aslında bu şekilde olunca, bu motor sabit mıknatıslı DC motor gibi oluyor. Ama şu avantajı var, uyartım sargısı akımını ayarlayarak motorun torku ayarlanabilir.
Bu DC motoru jeneratör olarak çalıştırmak için (bayır aşağı giderken) de rotor sargılarına sabit DC vermek lazım. Bu DC nin polaritesi, uyartım sargısında endüklenecek olan DC voltajın da yönünü belirler.
Uyartım sargılarında oluşacak DC tam düz olmayacaktır ve devire göre değişen hafif bir ripple olacaktır, çünkü rotorun ürettiği manyetik alan, uyartım akım sargılarını %100 homojen olarak süpüremeyecek. Ama şarj açısından hiç sıkıntı yok.