Deşarj Bobini

mehoza

Üye
Katılım
14 Mar 2007
Mesajlar
39
Puanları
1
"kondansatörler üzerinde deşarj direnci bulunmaktadir. otomatik kompanzasyonda anahtarlama sikliği 60 saniyenin altinda olmasi gerektiğinden deşarj direnci yerine deşarj bobini kullanilmalidir. deşarj bobini kullanildiğinda deşarj direncine gerek yoktur."

bu bilgi Siemens katalogunda yazmaktadir.

deşarj bobini kullanildiğinda deşarj direnci de kondansatör üzerinde olduğuna göre siemens kataloguna göre bu dirençlerin sökülmesi gerekmektedir.

bu dirençler sökülmezse deşarj bobini ile birlikte devrede kalsa ne olur
bu konuda bilgisi olan varsa cevaplandirirsa memnun olurum.
 
deşarj bobini kondansatörün devreye girdiği andaki yüksek akımı sınırlamak için tasarlanmıştır deşarj direncinin görevi ise devreden çıkan kondansatörün üzerindeki gerilimin bir an önce deşarj edilmesi içindir devreden çıkmış deşarj edilmemiş olan kondansatör üzerindeki gerilim tekrar devreye alındığında şebeke gerilimi ile çakışır amaç bunu önlemektir.
Kondansatör grubunun devreye giridiği andaki akım kompanzasyon kontaktörü ile pratik ve ekonomik şekilde sınırlandırılır.Bu nedenlerden ötürü mutlaka kompanzasyon kontaktörü kullanılması gerekir.

Evet genç arkadaş kademe devreye alma geçikme süresi çoğu rölede vardır çoğunda 8sn'den aşağı ayarlanmaz kondansatör üreticisinin önerdiği değer girilir.
 
Bazı rölelerin bir özelliği var: Kademe deşarj süresi ayarı.
Bu ayar modunda bıraktığı kondansatör grubunu girilen süre sonunda alıyor. Kondansatörlerin deşarj sürelerini bilip, bu değer girildiğinde grup deşarj olmadan, tekrar devreye alınmıyor. Yerine aynı değerde başka grup alınıyor.
 
VerdİĞİnİz cevaplar İÇİn teŞekkÜrler.
ancak ben kompanzasyon yaparken kondansatÖr Üzerİnde bulunan mevcut dİrenÇlere İlaveten ayrica deŞarj bobİnİ de kullaniyorum. kontaktÖr olarak ta normal tİp kontaktÖr kullaniyorum.
benİm Ögrenmek İstedİĞİm deŞarj bobİnİ kullaninca kondansatÖr Üzerİnde bulunan mevcut dİreÇlerİ sÖkecekmİyİm. sÖkmesem bİr zarari olur mu?
 
Sökmezsen zararı olmaz diye kesin derim. Çünkü o dirençler kondansatörün deşarj olmasını sağlar. Kondansatör devreden çıktıktan 8-10 saniye sonra tekrar devreye girerse;
Deşarj direnci varsa, kondansatör üzerindeki enerji deşarj olmuştur birşey olmaz.
Deşarj direnci yoksa, sigortalar otomatik ise, kondansatör üzerindeki enerji ile şebeke çakışır ve Sigorta atabilir. Sigorta kaldırılıncaya kadar (Kondansatör grupları yeterli değil ise) sayaç indüktif kapasitif yazar.(Başımıza geldi. Panodan sorumlu adam 1 hafta panoya bakmamış. 2 grubun sigortası atmış, indüktif kapasitif coşmuş ki sorma.)
Ama sökersen birşey diyemem.
Kataloğuda anlayamadım ne kataloğu idi bu? Röle mi acaba?
 
merhabalar,
deşarj bobinleri 50kVA ya kadar 1 tane kullanılıyor diye bir bilgi buldum,doğrumu?
yoksa her kademeye kontaktör ile kondansatör arasına bir deşarj bobinimi koymamız gerekiyor
 
barakuda arkadaşım," 50 kvar" kondansatör grubuna kadar bir deşarj bobini kullanılıyor doğrudur(50 kVA değil).Her kademeye ayrı ayrı uygulanır.kontaktör çıkışına paralel olarak bağlanır.selametle
 
sağol kompanze,birimler her zaman önemlidir.Eğitime ilk başladığımız yıllarda doğru çözdüğümüz soruları sırf birimi yanlış yazdık diye "0" aldığımız oldu.burdada dalgınlığıma gelmiş olmalı.cevabın ve uyarın için teşekkür ederim
 
arkadaşlar Elektrik akımına karşı gösterilen zorluk direnç ise deşarj dirençleri kondansatörler devreye girdiklerindeki aşırı akımları sınırlamak için değilmi
 
deşarj dirençleri kondansatör devrede iken devrede olmaz ;kondansatör devreden çıktığında devreye girer ve kondansator üzerindeki akımın daha çabuk boşalmasını sağlar Kompanzasyon kontaktorlerini incelersen deşarj dirençlerinın devreye normalde kapalı kontaklar üzerinden bağlandığını gorursun..
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst