DEMERANJ AKIMLARA ÇARE NASIL BULURUZ.

birde kompresörün zaman rölesi üçgene geçerken devreden çıkıyormu çıkıyor ise zaman rölesini devrede bırakıp denenme yap haybeye şalter masrafı yapma
 
arkadaşlar sorun kompasör değil sorun kople sistem bizim fabrikanın Elektrik panolarını ''x''firması kafasına göre makinaların sadece güçlerine göre seçip koymuşlar kompak şalterleri makinaların özelliklerine göre dızayn etmemişler şimdide yüksek demeranjlı makinalar oldugu için ag dağıtım panosunda aksiliklerle boğusuyorum şimdi anlaşılan uygun şalter le dızayn etmemişler.
 
fahribey ve arkadaşlar bilgileriniz için çook tşk ederim.sorun anlaşıldı manyetik ve termik ayar sahası olan şalterler kullanmam gerekiyor teknik föyü hazırlayıp fabrika elk işletme sorumlusu ile görüşecegim kolay gelsin arkadaşlar.
 
motorun etiket değerlerindeki akımı kontrol et muhtemelen tmş akımı yanlış bir üst akım değerin de tmş seçin
 
Motoru besleyen faz kablolarının her birinden geçen faz akımlarını (yıldıza ve üçgene geçtiği anlardaki ) pens ampermetre ile ölç,ölçtüğün değerleri not et, Bu ölçmeler her faz için yap, eğer her faz için ölçtüğün değerler eşitse, Yıldızdan üçgene geçme süresinide ayar ettiğin zaman rölesinde bildiğine göre,Açan kompakt şalterin aşırı akım ve aşırı yük karakteristlik eğrisi üzerinde akım değerlerini ve zamanı işaretle, bu noktalar karakteristlik egrinin üstüne çıkıyorsa,bir üst değerdeki şalter seçilerek sorun halledilebilir. Eger her iki durum için fazlardan çekilen akımlar eşit değilse motora yol veren kontaktör devrelerinde bir bağlantı sorunu var demektir.Motor Yıldızda Nominal akımın 2-2,5 katından oldukça fazla akım çekiyorsa tahrik ettiği mekanik yükte bir sorun var demektir,arızayı mekanik tarafta aramak gerekir.Kolay gelsin.
 
motor bağlantılarınızı kontrol edin.yıdız üçken devrelerinde yapılan klasik hatalardan biri olabilir.doğru değilse 500 A şalterde taksanız aşırı akımdan açar(faz çakışması).eğer bağlantılarınız doru ise yıldız üçgen geçişi için zaman aralığını kontrol edin.güç kontaktörleri üzerindeki yardımcı kontakları üzerinden koruma yapıldığından emin olun.zaman röresinin kontak hızı ile kontaktörün kontak hızları farklıdır.eğer koruma yapılmamışsa yıldız ve üçgen kontakları aynı aynı anda çekili kalabilir(milisaniye sürede)buda 200A şelteri açtırmak için yeterli bi süre.start öncesi kompresörünüzün piston içerisindeki havayı(tankın içindeki değil) tahliye etmiş olmasıda gerekli.bunlar için kullanılan elektromekanik siciçler var.kompresör stop ettiğinde tahliyenin gerçekleşmesi gerekli.aksi durumda motor yolverme akımı na ilaveten aşırı yük altında start gerçekleşir.bu durumdada şalter açar.
 
motorlar yıldız üçgen yolvermeliyse yıldızdan üçgene geçme zamanını biraz daha artırman gerekir şalter konusuna gelecek olursak amperini cihaza göre seçmek gerekir 380 voltta cihazın çektiği amperin 2 katını alsan kullanılacak şalterin amperini bulabilirsin kolay gelsin.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,881
Mesajlar
931,020
Kullanıcılar
452,763
Son üye
imserdarkara

Yeni konular

Geri
Üst