Dizel Motor Otomatik Marş ?

Katılım
10 Ağu 2015
Mesajlar
57
Puanları
1
Arkadaşlar kendi imalatımız olan sondaj makinalarında marş sistemlerini yeni model arabalardaki gibi otomatik yapmak istiyorum.Yani motor çalışana kadar marşa basmak yerine çalıştır komutunu verip sistem kendisi motor çalışana kadar marşa basmasını ve motor çalıştığında marşı bırakmasını veya marş zaman aşımına uğradığında 15-20 saniye bekleyip tekrar denemesi gibi bir sistem düşünüyorum.

Burada sizlere danışmak istediğim konu motorun marşı almış (çalışmış) olduğunu anlayabileceğimiz en sade ve stabil sistem ne?

Örneğin sistemin sondaj gibi zor fiziksel şartların bulunduğu ortama ayak uydurabileceğini düşündüğüm için manifolta vakum sensörü bağlayıp motorun belli bir emişe geçtiğind motorun çalıştığını anlamak.

Ama bu şu an sadece bir fikir.Uygulamada ne kadar verim alınır bilemiyorum.

Ve bildiğim kadarıyla yeni teknoloji motorlarda bu işlem volanta takılan devir sensöründen alınan veriyle sağlanıyor.
Ama bu işlem basit bir ihtiyaç için bence fazla tefarruatlı.Yani sistemin zort şartlarda sıkıntı çıkarması daha olası.

Bu konuda fikri veya tecrübesi olan arkadaşların önerilerini bekliyor İyi çalışmalar diliyorum.
 
Bunu geçenlerde araştırdım jeneratör otomatik start gibi tabi ing, şemalar röleler mevcuttu.
 
Bende arabanin calistigini anlayan bi sistem icin ugrasiyorum otomatik olarak. Bunuda alternatorun voltajindan algilama yolunu sectim. Dizel motorda illa bi alternator vardir picin adcsini kullanarak deneyebilirsin. Simdilik bende ise yariyor

SM-A9000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
manifold'dan emişi bekleyene kadar marşlarsan marş dişlilerini eline alırsın. Volan hareketini algılayacaksın.
Sanmıyorum.
Çünkü motorun emiş yapması için illa çalışmış olması şart değil.Krank döndüğü müddetçe döndünüş hızına bağlı olarak az veya çok illaki emiş oluşacaktır.Ama yinede alınacak verimden emin değilim.Örneğin hava filtresinin zamanla tıkanıp daha yüksek vakuma sebep olması veya hava emiş borularında oluşacak kaçakla vakumun düşmesi gibi riskleri var.

Ama @deepfreeze nin önerisi bence mantıklı.Sonuçta altarnatöre uyartım verildiğinde üretilen enerji diyatlara girmeden alternatif akım olarak alınabilirse bu elektrikteki frekansla motor devri ölçülebilir.Hemde 2.Bir sensör kullanımına ihtiyaç duymadan.

Eksozdaki gaz ile motorun çalıştığı anlaşılamaz mı? Örneğin bir gaz sensörü veya karbondioksit sensörü sayesinde yanmış yakıtla tam yanmamış yakıt arasındaki farktan yararlanılamaz mı?
 
birincil feedback varken ikincil üçüncül tali feedbacklere başvuruyorsunuz. Marş kesmedeki milisaniyeler mertebesindeki gecikmeler marş dişlilerinin zamanla anasını ağlatan gecikmeler olarak size dönecektir.
Fizik matematik akıl yolu bir tercih sizin.
 
Otamatik jeneratör kumada paneli kullanabilirsiniz. İhtiyacınızı tam olarak karşılayacaktır. Trans amf tavsiye ederim. Kendiniz yapmak isterseniz, şarj alternatörünün lamba ucunu bir start düğmesinden geçirin ve uygun bir röleye girin, açık kontak ucunuda akü + alıp marş ucuna bağlayınız. Ayrıca diğer açık kontakla mühürleme yapınız. Stop etme gösterge işlerini ayarlarsınız sanırım. Kolay gelsin iyi çalışmalar
 
marş motorunun çektiği akimi ölçerek nekadar sure marşa basmaya devam edıleceğı olçulerek yapılabılır
 
tekin126 akıl akıldan üstündür diye boşuna dememişler gerçekten 1000 yıl düşünsem aklıma gelmezdi.
Belki sondaj makinası için uygulanabilirliği biraz sıkıntı bir işlem ama marş dinaması ömrü ve motordan kaynaklanan sıkıntılarda dahil hepsine kesin ve güvenilir bir çözüm.
Hatta motorun marşdan dolayı ısındığını bile algılayıp marşa ara verilebilir. Veya viteste olduğu için uyarı verilebilir.

Tebrikler :)...
 
Bazı devir saatleri alternatörden çalışır. Buradaki devir bilgisi işinize yarayabilir. Sn. tekin126'nın önerisini de düşünün. Aracınız varsa deneyebilirsiniz. Marşı biraz uzun tutun, motor çalıştığında marş motorunun nasıl boşta döndüğünü fark edeceksiniz.

Saygılar....
 

Forum istatistikleri

Konular
130,064
Mesajlar
932,676
Kullanıcılar
453,046
Son üye
alicam8

Yeni konular

Geri
Üst