Driver Sisteminde Kompanzasyon.

Katılım
19 Haz 2009
Mesajlar
277
Puanları
1
Arkadaşlar;

Onlarca Driver ile beslenen bir sistemde, driver ile beslenen yükleri kompanzasyon hesabına katmak gerekli midir? Neden?

Bence değildir ama hesaplanıyor nedense. Driver, içindeki devre elemanları ile AC-DC, sonra DC-AC yaparak frekansı değiştirip motoru sürüyor. Hızını ayarlayabiliyor. İşin içine DC girdiğinden kompanzasyon yapmak gereksiz oluyor.
Aksi düşüncelerinizi teknik izahı ile bekliyorum.. ;)
Kolay gelsin ;)
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Burada sanırım yükler değilde driverlerin giriş güç faktörü önem arzediyor. Mesela UPS giriş güç faktörü bazen kapasitif bazen endüktif düzeltme gerektiriyor. Driver teknik verilerinde varsa onuda paylaşın lütfen..
 
teknik izahati tam olarak nedir bilmiyorum ama bağladığım tüm driverlerde kompanzasyona dahil etmek gerekiyor, dahil etmediğim yerlerde endüktifden ( sayaç 5.8.0 bilgisi) cezaya girdi.birde arkadaşın bahsettiği gibi driverin girişinin güç faktörünü bilmek gerekir. driver cihazını 2 kapılı bir anahtar olarak düşünürsek, belki biraz faydası olur yorum yapmakta.
 
Burada sanırım yükler değilde driverlerin giriş güç faktörü önem arzediyor. Mesela UPS giriş güç faktörü bazen kapasitif bazen endüktif düzeltme gerektiriyor. Driver teknik verilerinde varsa onuda paylaşın lütfen..

Driverin giriş gerilimini analizörle ölçerseniz harmonikli gerilimler görürsünüz. Ben sadece bir örnekleme verdim...
 
Driverin giriş gerilimini analizörle ölçerseniz harmonikli gerilimler görürsünüz. Ben sadece bir örnekleme verdim...

Gerilim değil güç faktörü, şöyleki; nasıl bir motor reaktif bir yük bileşeni taşıyor ise, bu motor ile kompanzasyon arasına koyduğunuz driver da bir yüktür ve reaktif bileşeni mutlaka vardır, ama ne orandadır onu teknik verilerinde görebilir, yada ölçebilirsiniz. Örneğin motorun hemen girişinden ölçtüğünüz cos fi (yada PF) nasıl 0.8 civarında ise (giriş güç faktörüdür bu) aynı şey driver içinde geçerlidir, sadece oranı değişebilir.
 
Gerilim değil güç faktörü, şöyleki; nasıl bir motor reaktif bir yük bileşeni taşıyor ise, bu motor ile kompanzasyon arasına koyduğunuz driver da bir yüktür ve reaktif bileşeni mutlaka vardır, ama ne orandadır onu teknik verilerinde görebilir, yada ölçebilirsiniz. Örneğin motorun hemen girişinden ölçtüğünüz cos fi (yada PF) nasıl 0.8 civarında ise (giriş güç faktörüdür bu) aynı şey driver içinde geçerlidir, sadece oranı değişebilir.

Sadece tartışıyoruz teknik plan çerçevesinde.
Teknik terimlerin ne anlama geldiğinde sorunum yok, konu da bu değil zaten.. ;)
Peki sürücüde işin içine yukarıda açıkladığım üzere, DC'de giriyor.
Neden güç faktörü önem kazansın?
 
İster sürücülü ister sürücüsüz farketmez döner makina olan her tesiste mutlaka reaktif durum vardır.

Sürücülü sürücüsüz tesislerde fark şuradadır.

Sürücüsüz tesislerde harmonik yok denebilir. Ancak sürücülü tesislerde mutlaka harmonik oluşur. Yapılması gereken sürücünün gücü mertebesinde sürücüye seri bağlı bir aktif filtre kullanmaktır.
 
burada teknik konuları tartışmak güzel cok faydalı
ama ugulamda görmek daha başka
selamlar
 
İster sürücülü ister sürücüsüz farketmez döner makina olan her tesiste mutlaka reaktif durum vardır.

Sürücülü sürücüsüz tesislerde fark şuradadır.

Sürücüsüz tesislerde harmonik yok denebilir. Ancak sürücülü tesislerde mutlaka harmonik oluşur. Yapılması gereken sürücünün gücü mertebesinde sürücüye seri bağlı bir aktif filtre kullanmaktır.

Aksini iddia etmiyorum. Katılıyorum size.
Soruma teknik bir izah bulmam için sanırım driver firmaları ile konuşmam gerekecek...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,105
Mesajlar
923,308
Kullanıcılar
451,424
Son üye
erknglryz55

Yeni konular

Geri
Üst