Başbakan Erdoğan başkanlığında toplanan Trafik Güvenliği Yüksek Kurulu Başkanlığı, ehliyet sınavlarının bağımsız bir kuruluş tarafından yapılması kararını aldı.
İstanbul- Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında toplanan Trafik Güvenliği Yüksek Kurulu Başkanlığı, direksiyon sınavının kriterlerinin yükseltilmesini ve sınavlarda profesyonel sınav yapıcılarının bulunmasını talep etti.
Kurul çalışmalarıyla ilgili alınan kararlar, özel bir yazıyla il valiliklerine gönderildi.
Milliyet gazetesinin haberine göre, yazıda alınan kararlar tek tek belirtilirken, halen Türkiye’de tartışılan sürücü kursları ve ehliyet sınavlarının yeniden düzenlenmesiyle ilgili kararlara da yer verildi.
Erdoğan’ın “son onay” olarak imza koyduğu kararlarda sürücü eğitimi ve sınav sisteminin yeniden yapılandırılması amacıyla yasal çalışma başlatılması talimatı verildi.
Daha iyi sürücüler yetiştirilmesi amacıyla, sürücü sınavlarının Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yetkilendirilecek bağımsız bir kuruluşa yaptırılması kararı alındı.
Sürücü sınavlarında profesyonel görevlilerin yer almasının yanı sıra direksiyon sınavında başarılı olma kriterlerinin artırılmasına, kursların ve direksiyon sınavlarının MEB, Emniyet Genel Müdürlüğü ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı görevlilerinden oluşan bir komisyonca denetlenmesine karar verildi.
1 yıl aday sürücülük
Kurul kararları arasında, ilk defa ehliyet alacakların iyi birer sürücü olmalarını sağlamak ve trafik kurallarına uyma alışkanlığı kazandırmak amacıyla, mevzuatta gerekli düzenlemelerin yapılarak 1 yıl süreyle aday sürücülük uygulaması başlatılması da yer aldı.
12 Temmuz 2012
Alıntıdır.Kaynak:
Cumhuriyet Portal
Benim görüş açım
Çok güzel ve yerinde bir uygulama olacağı kanaatindeyim.Birkaç yıl özel bir sürücü kursunda da görev yaptım.Direksiyon pratiği amacıyla verilen uygulamalı ders saatlarinin olması gerekenden çok az olduğunu hayretle farkına vardım.Türkiye'de ölümlü kazaların büyük çoğunluğu,doğal afetler ve kanser vakalarından,ölümcül hastalıklardan sonra, ne yazık ki trafik kazalarında meydana geliyor.Bunun en temel nedeni teorik bilgi eksikliğinden ziyade, direksiyon pratiğinden yetersiz trafiğe çıkış olduğunu düşünüyorum.Medya haberlerinde ölümcül sonuçlanmasa da,maddi hasarlı kazalara neden olabilen,pratik eksikliği sebebiyle,fren fedali yerine gaz pedalına bir şekilde panik esnasında basılmasından kaynaklı kazalara sıkça rastlıyoruz.
Ehliyet alındıktan sonra, trafiğe ne kadar tecrübeyle,pratik kazanmayla çıkılsa,başka tür nedenlerden dolayı oluşan kazaların haricinde (Kaza ve kadere inançlı bir toplumuz çok şükür ki!) kaza oranları da ayni ölçülerde asgariye indirilebilecektir inancındayım.Uykusuzlık,keyif verici madde kullanımı,mola vermeksizin,yorgun ve uzun süreli araç kullanımı,aşırı sıcakta kullanım,dikkat yoğunluğunu azaltıcı dış uyaranlar,vb. nedenler trafik kazalarını maalesef çok arttırmakta bildiğiniz gibi.Bir de bu sayılan maddelere acemilik,pratikten yoksun bulunma,araç kokpitindeki kumandaya yeterince sahip bulunmama,bilmeme,panik durumunda da bunları birbirine karıştırabilme gibi etmenler eklendiğinde karşımıza çok vahim tablolar çıkabilmekte.
Her ne olursa olsun,kendi taşıdığımız ve başkalarının taşıdığı cana olan sorumluluğumuz,kendimizin gerek bilgi,gerekse de pratik açıdan yetersiz ve fenni bakımdan eksik bulunan araçlarımızla, trafikte gelişigüzel kullanma lüksümüz hiç bulunmamalıdır.Maddi hasarlı bir kazanın yalnız ailelere değil,ekonomik açıdan da ülke ekonomisi açısından da mali bir kayıp olduğu gerçeğini her zaman göz önünde bulundurmamız gerekmektedir.Yolların aşırı rahat,geniş,çok şeritli formlara gelmesi,trafik kazalarında beklenilen düşme eğilimini gösterememekte,bu durum başka tür olumsuzlıkları,eğer dikkat edilmezse çok rahat olarak da doğurabileceğini gösterebilmektedir.
Birey olarak tekillikten başlayarak,trafik ışıklarına riayet etmek,etmeyenleri uyarmak,gerektiğinde fahri trafik müfettişliği bile yapabilmek,çoğulluğa yani toplum bütününe doğru olan yelpazeyi genişletip büyütebilmemiz gerekmekte.Ancak,bu tür bir bilinçle(Trafik eğitim kursları,özel sürücü kursları birer rehberdir,asıl olay bireyin kendisine kalıyor)trafik canavarının üstesinden,enflasyon canavarının üstesinden geldiğimiz şekliyle gelebiliriz.Yani olay,bizlerde,bireylerde neticelenmekte,ancak bilinçli olabilmekle tam olarak sağlanabilmekte..
Saygılarımla.
İstanbul- Başbakan Recep Tayyip Erdoğan başkanlığında toplanan Trafik Güvenliği Yüksek Kurulu Başkanlığı, direksiyon sınavının kriterlerinin yükseltilmesini ve sınavlarda profesyonel sınav yapıcılarının bulunmasını talep etti.
Kurul çalışmalarıyla ilgili alınan kararlar, özel bir yazıyla il valiliklerine gönderildi.
Milliyet gazetesinin haberine göre, yazıda alınan kararlar tek tek belirtilirken, halen Türkiye’de tartışılan sürücü kursları ve ehliyet sınavlarının yeniden düzenlenmesiyle ilgili kararlara da yer verildi.
Erdoğan’ın “son onay” olarak imza koyduğu kararlarda sürücü eğitimi ve sınav sisteminin yeniden yapılandırılması amacıyla yasal çalışma başlatılması talimatı verildi.
Daha iyi sürücüler yetiştirilmesi amacıyla, sürücü sınavlarının Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından yetkilendirilecek bağımsız bir kuruluşa yaptırılması kararı alındı.
Sürücü sınavlarında profesyonel görevlilerin yer almasının yanı sıra direksiyon sınavında başarılı olma kriterlerinin artırılmasına, kursların ve direksiyon sınavlarının MEB, Emniyet Genel Müdürlüğü ile Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı görevlilerinden oluşan bir komisyonca denetlenmesine karar verildi.
1 yıl aday sürücülük
Kurul kararları arasında, ilk defa ehliyet alacakların iyi birer sürücü olmalarını sağlamak ve trafik kurallarına uyma alışkanlığı kazandırmak amacıyla, mevzuatta gerekli düzenlemelerin yapılarak 1 yıl süreyle aday sürücülük uygulaması başlatılması da yer aldı.
12 Temmuz 2012
Alıntıdır.Kaynak:
Cumhuriyet Portal
Benim görüş açım
Çok güzel ve yerinde bir uygulama olacağı kanaatindeyim.Birkaç yıl özel bir sürücü kursunda da görev yaptım.Direksiyon pratiği amacıyla verilen uygulamalı ders saatlarinin olması gerekenden çok az olduğunu hayretle farkına vardım.Türkiye'de ölümlü kazaların büyük çoğunluğu,doğal afetler ve kanser vakalarından,ölümcül hastalıklardan sonra, ne yazık ki trafik kazalarında meydana geliyor.Bunun en temel nedeni teorik bilgi eksikliğinden ziyade, direksiyon pratiğinden yetersiz trafiğe çıkış olduğunu düşünüyorum.Medya haberlerinde ölümcül sonuçlanmasa da,maddi hasarlı kazalara neden olabilen,pratik eksikliği sebebiyle,fren fedali yerine gaz pedalına bir şekilde panik esnasında basılmasından kaynaklı kazalara sıkça rastlıyoruz.
Ehliyet alındıktan sonra, trafiğe ne kadar tecrübeyle,pratik kazanmayla çıkılsa,başka tür nedenlerden dolayı oluşan kazaların haricinde (Kaza ve kadere inançlı bir toplumuz çok şükür ki!) kaza oranları da ayni ölçülerde asgariye indirilebilecektir inancındayım.Uykusuzlık,keyif verici madde kullanımı,mola vermeksizin,yorgun ve uzun süreli araç kullanımı,aşırı sıcakta kullanım,dikkat yoğunluğunu azaltıcı dış uyaranlar,vb. nedenler trafik kazalarını maalesef çok arttırmakta bildiğiniz gibi.Bir de bu sayılan maddelere acemilik,pratikten yoksun bulunma,araç kokpitindeki kumandaya yeterince sahip bulunmama,bilmeme,panik durumunda da bunları birbirine karıştırabilme gibi etmenler eklendiğinde karşımıza çok vahim tablolar çıkabilmekte.
Her ne olursa olsun,kendi taşıdığımız ve başkalarının taşıdığı cana olan sorumluluğumuz,kendimizin gerek bilgi,gerekse de pratik açıdan yetersiz ve fenni bakımdan eksik bulunan araçlarımızla, trafikte gelişigüzel kullanma lüksümüz hiç bulunmamalıdır.Maddi hasarlı bir kazanın yalnız ailelere değil,ekonomik açıdan da ülke ekonomisi açısından da mali bir kayıp olduğu gerçeğini her zaman göz önünde bulundurmamız gerekmektedir.Yolların aşırı rahat,geniş,çok şeritli formlara gelmesi,trafik kazalarında beklenilen düşme eğilimini gösterememekte,bu durum başka tür olumsuzlıkları,eğer dikkat edilmezse çok rahat olarak da doğurabileceğini gösterebilmektedir.
Birey olarak tekillikten başlayarak,trafik ışıklarına riayet etmek,etmeyenleri uyarmak,gerektiğinde fahri trafik müfettişliği bile yapabilmek,çoğulluğa yani toplum bütününe doğru olan yelpazeyi genişletip büyütebilmemiz gerekmekte.Ancak,bu tür bir bilinçle(Trafik eğitim kursları,özel sürücü kursları birer rehberdir,asıl olay bireyin kendisine kalıyor)trafik canavarının üstesinden,enflasyon canavarının üstesinden geldiğimiz şekliyle gelebiliriz.Yani olay,bizlerde,bireylerde neticelenmekte,ancak bilinçli olabilmekle tam olarak sağlanabilmekte..
Saygılarımla.