Elektrik kesintisinde cihaz arızaları

Katılım
22 Mar 2022
Mesajlar
3
Puanları
1
Elektrik kesintileri kaynaklı evdeki cihazların arıza yapması kimin sorumluluğuna girmekte sizce. 220v regüle ederek elektriği temin eden firma mı yoksa bina/dairede ki kaçak akım ve diğer sigortaların ekipmanların eksik yada yetersiz olmasından mı.?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
gerekli sürede enerji firmasına başvuru yapılması yazıyor bu şart oluşursa hep tüketici mi haklı oluyor yani
 
Kullanıcı zararının tazmini

MADDE 26-
(1) Kullanıcının kendi hatasından kaynaklanmaması kaydıyla kullanıcıya ait teçhizatta ortaya çıkan ve dağıtım şebekesinden kaynaklanan hasara ilişkin zararın tazmini için kullanıcı tarafından dağıtım şirketine zararın ortaya çıktığı tarihten itibaren 10 (on) iş günü içerisinde talepte bulunulabilir.

(2) Zararın tazmin edilebilmesi için hasarın niteliği, kullanıcı tesisinin durumu, dağıtım şebekesinde meydana gelen kesinti, arıza, dalgalanma gibi hususlarda dağıtım şirketi tarafından yapılacak/yaptırılacak inceleme ve değerlendirme neticesinde söz konusu hasarın dağıtım şebekesinden kaynaklandığının tespit edilmesi gereklidir. Dağıtım şirketi zararın tazminine ilişkin başvurunun yapıldığı tarihinden itibaren 10 (on) iş günü içerisinde; inceleme ve değerlendirme neticesinde başvurunun haklı bulunup bulunmadığını, haklı bulunmuş ise zararın tazmin edilmesine ilişkin olarak yapılacak işlemleri kullanıcıya bildirir. Başvurunun haklı bulunmadığı durumlarda kullanıcıya yapılan bildirimde dayanakları ile birlikte gerekçelere yer verilir.

(3) Dağıtım şirketi teçhizatın tamir işini üstlenebilir ya da teçhizatın tamir masraflarını üstlenerek kullanıcı tarafından tamir ettirilmesini tercih edebilir. Dağıtım şirketi, tamiratı kullanıcıya bırakması durumunda kullanıcıyı anlaşacağı servise/servislere yönlendirebilir. Dağıtım şirketi kullanıcının tamiri yapılan teçhizatta bulunan garanti haklarını koruyacak şekilde hareket etmekle yükümlüdür.

(4) Dağıtım şirketi tarafından yapılacak tamirat, duruma göre teçhizat yerinde iken veya başka bir yere götürülerek, kullanıcının başvurusunun haklı bulunmasından itibaren en geç 10 (on) iş günü içerisinde gerçekleştirilir.

(5) Tamir masrafının karşılanmasının tercih edilmiş olması halinde, kullanıcı tarafından tamir masrafına ilişkin faturanın ibrazından itibaren 3 (üç) iş günü içerisinde, kullanıcının istediği şekilde (nakden, banka/PTT vb. aracılığıyla) ilgili tutar ödenir veya nakden ödeme alabileceği kullanıcıya bildirilir.

(6) Hasar gören teçhizatın makul gerekçeler ile kısa sürede çalışır hale getirilmesi gerektiği durumlarda; kullanıcının bu yöndeki talebi üzerine, dağıtım şirketi tarafından inceleme ve değerlendirme hemen sonuçlandırılır ya da dağıtım şirketi tarafından kullanıcıya tamiri gerçekleştirmesine muvafakat ettiği servis/servisler bildirilir. Ortaya çıkan tamir bedeli, değerlendirme süreci neticesinde başvurunun haklı bulunması durumunda dağıtım şirketi tarafından bu madde hükümleri çerçevesinde kullanıcıya ödenir.

(7) Hasar gören teçhizatın tamir edilememesi durumunda dağıtım şirketi tarafından tespit edilecek/ettirilecek rayiç bedel veya dağıtım şirketinin uygun görmesi halinde kullanıcının talep ettiği bedel kullanıcıya ödenir.

(8) Kullanıcı, zararının tazmini hususunda dağıtım şirketi tarafından yapılan işlemlere ilişkin şikâyetlerini Kuruma iletir.

https://www.epdk.gov.tr/Detay/Iceri...-satisina-iliskin-hizmet-kalitesi-yonetmeligi
 
enerji firması hatası varsa da kendi kendini denetlemiş gibi oluyor o zaman

Bildiğim kadar anlatayım .

Benim bildiğim enerji dağıtım firmasına bildirim yapmanız .
O an itibariyle enerjide ( elektriklerde ) sorun var kayıt açtırmanız .
İleri durumda kanıt teşkil etmesi için .
Sonra komşularınızda durum ?

En önemli kısım :
Örneğin Televizyon ve buzdolabı bozuldu .
Tamiri için yetkilisi servisi çağırdınız .
Yetkili servisin tutulan zabtının önemi .
Diyelim zabıt tutuldu .
Evrak resmi numaralı servis kimliği , imzalar ? kaç kişi bilmiyorum , kaşesi , tarih saat ? vs gibi .
Anı voltaj yükselmesi ve düşmesinden olmuştur yazarsa hiç bir hak talep edemessiniz .
Zabıt yazılma
Önce arızanını mekanını voltaj ölçümleri yapılacak .
Sonra değiştirilen tüm parçaların isimleri yazılacak .
Servisler kart takar . Tam burayı bilmiyorum .
Elektronik kısım ustası bilir ( örneğin varistör diyot bozulmuş kararmış yanmış gibi vs gibi ) arıza nedenini ?
Servis bu zabıtta kod no : 2 adet varistör 1 adet diyor 1 adet siğorta vs gibi zabıttta yazması gerekir .
Değişen parça kullanıcıya iadesi . ( enerji şirketi isteyebilir bilmiyorum )
Bu kartın çeşitli fotolar çekilecek .

Birde siğortalı olanlarda da sorun olabiliyormuş .
Siğorta şirketi senin ürün eski gibi tam bilmiyorum tazminatı karşılamıyormuş .

Sizin anlayacağınız tam bir bilği yok .
Bizlerde yaşamadığımız için ne yapacağımızı bilmiyoruz .

Sonuç : tesisatımızı kendimizi sağlama almak gerek .
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
128,844
Mesajlar
920,941
Kullanıcılar
450,947
Son üye
sitroen91

Yeni konular

Geri
Üst